ارزش هر سهم بیمه هوشمند فردا چقدر است و آینده این شرکت چگونه ارزیابی میشود؟ بر اساس گزارش شرکت مشاور سرمایهگذاری ترنج، ارزش کل سهام شرکت بیمه یادشده ۶ هزار و ۴۳۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال معادل ارزش هر سهم ۱۲۸۷ ریال برآورد شده است.
ارزش هر سهم بیمه هوشمند فردا چقدر است و آینده این شرکت چگونه ارزیابی میشود؟ بر اساس گزارش شرکت مشاور سرمایهگذاری ترنج، ارزش کل سهام شرکت بیمه یادشده ۶ هزار و ۴۳۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال معادل ارزش هر سهم ۱۲۸۷ ریال برآورد شده است.
به گزارش دنیای بیمه، شرکت بیمه هوشمند فردا در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ با شماره ثبت ۱۴۸۹۹ به عنوان شرکت سهامی عام و با کسب مجوز از بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت و پروانه فعالیت آن در دیماه سال گذشته صادر شد. ۲۰ درصد سهام این شرکت در اختیار سید ایمان میری، ۲۰ درصد متعلق به شرکت دادهگستر عصر نوین یا همان هایوب، ۲۰ درصد در اختیار شرکت فناوران به آفرین ترنج، ۱۵ درصد در اختیار فرامرز اتباعی قرار دارد و ۲۵ درصد دیگر هم به عنوان سهم سایر سهامداران در نظر گرفته شده و سرمایه این شرکت در حال حاضر ۵ هزار میلیارد ریال است.
۵۰ درصد از سرمایه این شرکت معادل ۲۵۰۰ میلیارد ریال در ابتدای فعالیت به صورت نقد توسط سهامداران پرداخت شده و ۵۰ درصد دیگر هم در تعهد سهامداران است که قرار است در ابتدای سال سوم تاسیس، به صورت نقدی پرداخت شود. این شرکت در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۰، پذیرهنویسی خود را با موفقیت انجام داد و ۲۵ درصد سهام خود را به صورت عام پذیرهنویسی کرد و ۱۸ مرداد پارسال هم در مرجع ثبت شرکتها به ثبت رساند.
پیشبینی فروش در ۵ سال
این گزارش نشان میدهد: پیشبینی میشود که درآمد حق بیمه ناخالص بیمه هوشمند فردا در سال نخست فعالیت یعنی امسال به ۹۵۰ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال برسد و در سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۶۸ درصدی رقم ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد و ۷۹۳ ریال را ثبت کند. شرکت مشاور سرمایهگذاری ترنج میگوید: درآمد حق بیمه ناخالص شرکت یادشده در سال ۱۴۰۴ با رشدی ۳۹ درصدی، در سال ۱۴۰۵ با رشد ۳۶ درصدی و در سال ۱۴۰۶ هم با رشدی ۳۲ درصدی مواجه خواهد شد. البته با این فرض که سرمایه شرکت در ۵ ساله آینده ثابت بماند.
هیات مدیره بیمه هوشمند فردا را بشناسید
هم اکنون سید ایمان میری، اکبر افتخاری، داود هادی فر، روحالله حسینی مقدم و عبدالرضا عیسوند حیدری ۵ عضو هیات مدیره به هوشمند فردا هستند و محمود امرالهی، مدیرعاملی این شرکت تازه تاسیس را بر عهده دارد. در زمان درج نماد وفردا در فرابورس محمود امرالهی با بیان اینکه بیمه هوشمند فردا یک بیمهگر دیجیتال خواهد بود، گفت: طراحی و توسعه محصولات در بازه زمانی کوتاه با نرمافزار اختصاصی، بهرهمندی از تحلیل AI برای دریافت بهتر موقعیت مشتری و بهبود تجربه وی، استفاده از پلتفرم باز (OPEN API) برای ایجاد اکوسیستم همکاری با ذینفعان و بهرهگیری از اتوماسیون، دادهکاوی و هوش مصنوعی روشهایی هستند که برای تبدیل شدن به یک بیمهگر دیجیتال در دستور کار داریم.
به گفته او، در حوزه مشتریان هدف اصلی بهبود تجربه مشتریان به کمک استفاده از ابزارها و راهکارهای دیجیتال پایهگذاری شده و در فرایندها نیز هدف اصلی دیجیتالی کردن فرایندهای ارائه خدمات در تمام سطوح و زنجیره ارائه خدمات به خصوص در حوزه پرداخت آنلاین و آنی خسارت است. او تاکید کرده بود: بخشهای گردشگری، شرکتهای دانشبنیان، سلامت و درمان و انرژی و معدن حوزههای سرمایهگذاری بیمه هوشمند فردا را تشکیل میدهند.
ورود به بازار ناشناختهها
مدیرعامل بیمه هوشمند فردا مزیتهای این شرکت بیمهای را مواردی مانند سیستم جامع بیمهگری، دسترسی به حجم عظیم داده برای تحلیل رفتار مشتریان برای تصمیمگیریهای داده محور و ارائه پیشنهاد شخصیسازیشده، سهامداران دارای تجربه فنی بیمه و کسبوکار طولانیمدت در بخش فناوری اطلاعات و وجود مشتریان خرد در سطح کشور و ارائه خدمات سراسری دسترسی به مشتریان از جمله بازار دستنخورده روستایی به میزان حداقل ۲۰ میلیون نفر جمعیت ذکر کرد.
امراللهی برنامههای این شرکت را در حوزه بیمه اموال مواردی مانند اتصال به انواع سامانههای پست، آتشنشانی، نیروی انتظامی و املاک برای تسریع در صدور بیمهنامه، رسیدگی و پرداخت خسارت و ارائه خدمات بر اساس تقاضای مشتری و در بازه زمانی کوتاه عنوان کرد و افزود: ما در حوزه بیمه اتومبیل، بیمه درمان و بیمه زندگی نیز درصدد بهرهگیری از روشهای نوین و کارآمدی برای ایجاد تمایز و بهرهوری در این بخشها هستیم.