میتسوبیشی اوتلندر جدید قرار است به زودی توسط آرین موتور به بازار ایران عرضه شود.
بعد از یک فنجان قهوه داغ در دست، رتبه دوم مواد لازم برای آغاز صبح مردم امریکا، شاسی بلند محبوب میتسوبیشی اوتلندر است.
درست است که پیشرانه چهار سیلندر ۱۸۱ اسب بخاری و جعبه دنده CVT آن تپش قلبتان را به اندازه یک اسپرسو دبل شات بالا نمیبرد اما فضای زیاد و جا برای ۷ سرنشین و امکانات رفاهی فراوان این خودرو روحتان را تازه میکند.
یکی دیگر از جذابیتهای اوتلندر سواری نرم آن است. پلتفرم این خودرو با شاسی بلند نیسان مدل روگ مشترک است.
بزرگ تر هایی که در ردیف سوم این خودرو مینشینند شاید زیاد احساس راحتی نکنند اما در ردیف اول و دوم اوتلندر دریایی از جا برای قرارگیری پاها، صندلیهای چرم طبیعی ارگونومیک و بسیاری از امکانات لاکچری و رفاهی دیگر وجود دارند.
در کل حس سواری این خودرو چه برای راننده و چه برای سرنشینان، حس خوبی است. اوتلندر آنقدری که باید برای رقابت با رقبایی مانند هوندا CR-V و مزدا CX-۵۰ قوی نیست اما همچنان پیشنهاد مناسبی برای خرید است.
همچنین از نظر جادار بودن و فضای داخلی این خودرو غنی و کارامد است. هرچند خودرو مورد بررسی در این مقاله نسخه اتصال دوگانه درون سوز نیست. نسخه مذکور اما ۲۴۸ اسب بخار قدرت دارد و چهار چرخ فعال است که بعدا و در مقالهای جداگانه به بررسی تفاوتهای آن خواهیم پرداخت. در جدول ۱۰ شاسی بلند برتر امریکا رتبه این خودرو دهم است.
شاید رتبه زیاد جالبی به نظر نیاید اما به هر حال این خودرو را در لیست ده شاسی بلند محبوب امریکایی قرار میدهد.
تغییرات مدل ۲۰۲۴ اوتلندر
میتسوبیشی تغییرات چشمگیری را در این نسخه انجام نداده است البته نسخه جزییات بالا پلاتینیوم هم به بقیه اضافه شده که فولترین نسخه این خودرو به حساب میاید. نسخه پلاتینیوم با دیزاین خاص و رنگ مشکی درخشان، سقف پانورامیک تمام نقرهای و گیجهای پشت آمپر که دور آنها با آلیاژ نقره تزیین شدهاند به بازار آمده است.
دو سال برنامهریزی برای این تغییرات زمان برد اما حالا این طراحی برای تمام نسخههای میتسوبیشی به کار گرفته میشود. به نوعی شاید موفقیت این طرح میتسوبیشی را بر آن داشت تا این مهم را انجام دهد.
مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر
پیشرانه نسخه استاندارد اوتلندر ۴ سیلندر خطی با حجم ۱.۵ لیتری توربو است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند.
این نیرو از طریق یک جعبه دنده CVT اتوماتیک به چرخ ها منتقل میشود. خودروی عرضه شده در بازار ایران از قابلیت چهار چرخ محرک نیز بهره میبرد.
میزان بار مجاز برای یدک کشی
شاسی بلندها و خودروهای پیکاپ برای این کار مناسب تر هستند اما مطمئن باشید که میتسوبیشی هم از پس این کار به خوبی بر میاید به شرط انکه وزن یدکی بیشتر از یک تن نباشد.