یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 9128 |
تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳ |
472 بازدید
1
ارسال به دوستان

رالی قیمت بیت‌کوین (BTC) زمانی آغاز خواهد شد که از محدوده تجمع مجدد خود یعنی قیمت ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار دلار خارج شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Coingape»، قیمت بیت‌کوین (BTC) در‌حال‌حاضر در فاز انباشت مجدد قرار دارد و آخرین فرصت خرید، قبل از شروع دوباره روند صعودی پارابولیک و عبور از قیمت ۷۰ هزار دلار را فراهم می‌‎کند. با این وجود، این مسئله به زمان بستگی دارد نه این‌که اصلاً اتفاق بیفتد.
بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، بار دیگر با افزایش دو رقمی در طول هفته گذشته و عبور از قیمت ۶۷ هزار دلار، قدرت خود را نشان داده است. در زمان نگارش این مطلب، قیمت پادشاه رمزارزها با ارزش بازار ۱.۳۲۲ تریلیون دلار درحال معامله با قیمت ۶۷۱۳۲ دلار است. درهمین راستا، بسیاری از تحلیل‌گران بازار بر این باور هستند که BTC درحالِ‌حاضر در فاز تجمع و انباشت مجدد قرار دارد و این امر می‌تواند آخرین فرصت خرید قبل از شروع دوباره روند صعودی پس از هاوینگ (نصف‌شدن پاداش استخراج) باشد.
بیت‌کوین فرصت نهایی را برای خرید ارزان فراهم می‌کند
«رِکت کپیتال»، تحلیل‌گر محبوب ارزهای دیجیتال، توضیح داد که BTC اکنون در آخرین اصلاح قیمتی خود پس از هاوینگ است و بعد از آن روند صعودی مجدداً آغاز خواهد شد. این تحلیل‌گر همچنین اشاره می‌کند که تاکنون در سال (۲۰۲۴)، اصلاح قیمت پس از هاوینگ به ۲۳.۶ درصد رسیده است که عمیق‌ترین اصلاح در چرخه فعلی به‌شمار می‌رود. این اصلاح پس از هاوینگ، آخرین فرصت خرید با قیمت مناسب در دوره کنونی پس از هاوینگ است.
با تکمیل اصلاح قیمت پس از هاوینگ، اکنون پایه‌ای برای محدوده تجمع مجدد شکل گرفته است، به این شکل که محدوده تجمع مجدد مذکور چند هفته قبل از هاوینگ تشکیل می‌شود و چند هفته پس از آن با یک شکست (خروج از محدوده) به پایان می‌رسد. همچنین، این محدوده تقریباً از ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار دلار که با اندکی نوسان که گاهی‌اوقات از این مرزها فراتر می‌رود، است. درهمین راستا، فاز تجمع مجدد می‌تواند چندین هفته، به‌طور بالقوه تا ۱۵۰ روز (یا ۵ ماه) ادامه داشته باشد. هنگامی‌که بیت‌کوین از این محدوده خارج شده و وارد یک روند صعودی پارابولیک (سبز) می‌شود، وارد فاز رشد شتاب‌زده می‌گردد.

فاز تثبیت بیت‌کوین می‌تواند طولانی باشد
در سال (۲۰۲۰)، بیت‌کوین اصلاح حدود ۱۹ درصدی را در زمان هاوینگ تجربه کرد و قبل از ورود به فاز پارابولیک، دوره تثبیت ۱۶۰ روزه را پشت سر گذاشت. مضاف بر این، به‌طور مشابهی در سال (۲۰۲۴)، بیت‌کوین تقریباً ۲۴ درصد پس از هاوینگ خود اصلاح کرده است. اگر روندهای تاریخی تکرار شوند، این ارز دیجیتال می‌تواند تا ۱۶۰ روز قبل از ورود به فاز پارابولیک و نشان دادن افزایش قابل‌توجه قیمت، تثبیت شود. این تحلیل، پتانسیل افزایش درخور توجه قیمت پس از دوره ثبات را برجسته می‌کند و نگاهی عمیق به رفتار چرخه‌ای BTC پس از هاوینگ ارائه می‌دهد.
از طرف دیگر، سِنتیمنت (Santiment) مشاهده کرده است که با وجود بهبود بازار ارزهای دیجیتال درطول هفته گذشته، بیت‌کوین همچنان درست بالای ۶۶۱۰۰ دلار درحالِ نوسان است و این درحالی اتفاق می‌افتد که معامله‌گران خُرد همچنان به نقدکردن دارایی‌های خود ادامه می‌دهند. مؤسسه مذکور همچنین خاطرنشان کرد که به‌طور تاریخی، نسبت فروش رمزارزهای معامله‌گران خُرد به کیف‌پول‌های بزرگ، نشانه‌ای امیدوارکننده و صعودی برای بیت‌کوین بوده است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید