یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 9915 |
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
88 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

با جهش ملایم دلار از کف قیمت دو ماهه‌ی خود در روز اخیر، فشار نزولی بر قیمت طلا وارد شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در روز سه‌شنبه برخی از فروشندگان را به خود جذب کرد و به منطقه ۲۳۱۶-۲۳۱۵ دلار کاهش یافت و به این ترتیب، خود را به حوالی پایین‌ترین حد چند هفته‌ای رساند که روز قبل در پی افزایش جزئی دلار آمریکا (USD) رسیده بود.
با این حال، تلاش دلار برای بازیابی از پایین‌ترین سطح دو ماهه، تداومی نداشت، چرا که موضوع کاهش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو در اواخر امسال به دلیل داده‌های کلان ضعیف‌تر ایالات متحده، مورد پذیرش فزاینده‌ی فعالان بازار قرار داشت. گفتنی است این انتظارات منجر به کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا می‌شود که به نوبه‌ی خود در جلسه‌ی آسیایی روز چهارشنبه، به نفع فلز زرد بدون بازده  خوهد بود.
گذشته از آن، ریسک‌های ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری‌های جاری در خاورمیانه، قیمت طلای امن را به میانگین متحرک ۵۰ روزه (۵۰-SMA) نزدیک‌تر می‌کند.
اما با وجود ترکیبی از عوامل حمایتی، طلا XAU/USD همچنان در محدوده‌ی معاملاتی یک هفته‌ای محدود باقی می‌ماند، چرا که به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تمایلی به شرط‌بندی جهت‌دار تهاجمی ندارند و ترجیح می‌دهند منتظر انتشار جزئیات مهم استخدام ماهانه‌ی ایالات متحده یا گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه باشند.
در عین حال، گزارش ADP ایالات متحده در مورد اشتغال در بخش خصوصی و PMI خدمات ISM ایالات متحده باید در اواخر امروز انگیزه‌ی معاملاتی ایجاد کند.

حرکت‌های روزانه بازار: دلار پائین‌تر و شرط‌بندی‌های کاهش نرخ فدرال رزرو، حامی قیمت طلا
دلار آمریکا از پایین‌ترین سطح دو ماهه‌ی خود در روز سه‌شنبه جهش ملایمی داشت و از این رو، بر قیمت طلا فشار نزولی وارد شد، البته داده‌های کلان ضعیف آمریکا کمکی در جهت محدودکردن ضررها بود.
نظرسنجی فرصت‌های شغلی و گردش کار یا گزارش JOLTS حاکی از آن بود که فرصت‌های شغلی با ۲۹۶ هزار نفر کاهش و رسیدن به ۸.۰۵۹ میلیون در آوریل، بیش از حد انتظار افت داشته که کمترین میزان در بیش از سه سال گذشته بوده است.
این نظرسنجی به دنبال انتشار ناامیدکننده‌ی PMI تولید ISM ایالات متحده در روز دوشنبه انجام شد که ضعف قابل توجهی را در فعالیت‌های تجاری به تصویر کشید و به نشانه‌هایی از سردشدن اقتصاد ایالات متحده نیز اشاره داشت.
افزون بر آن، این خطر همچنان وجود دارد که اقتصاد ایالات متحده بیش از پیش‌بینی‌ها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر، روند کندی داشته باشد و منجر به کاهش بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا شود.
اوراق قرضه دو ساله دولت ایالات متحده حساس به نرخ و بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری نیز به حوالی پایین‌ترین حد دو هفته‌ی اخیر کاهش یافته و دلار را محدود کرد و به این ترتیب، حامی فلز زرد غیر بازده شد.
معامله‌گران هم‌اکنون منتظر گزارش اقتصادی ایالات متحده در روز چهارشنبه هستند که شامل انتشار گزارش ADP در مورد اشتغال در بخش خصوصی و PMI خدمات ISM برای استفاده از فرصت‌های کوتاه مدت است.با این حال، تمرکز همچنان بر روی داده‌های رسمی اشتغال ماهانه، که عموماً به عنوان گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی شناخته می‌شود، باقی می‌ماند که تعیین‌کننده‌ی مرحله‌ی بعدی حرکت جهت‌دار طلا XAU/USD خواهد بود.
تحلیل تکنیکال: قیمت طلا باید به بالای ۲۳۵۰ دلار برسد تا گاوها بتوانند کنترل خود را پس بگیرند.
از منظر تکنیکال، به نظر می‌رسد قیمت طلا در حال حاضر کمتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه (۵۰-SMA) پذیرفته شده است. علاوه بر این، نوسانگرها در نمودار روزانه به تازگی شروع به جذب کشش منفی کرده‌اند و از این رو، از دورنمای زیان‌های بیشتر پشتیبانی می‌کنند.
لغزش بعدی به پایین‌ترین سطح چند هفته‌ای، در حوالی منطقه ۲۳۱۵-۲۳۱۴ دلاری که روز سه‌شنبه لمس شد، مجدداً سوگیری نزولی را تأیید می‌کند و طلا XAU/USD را به زیر علامت ۲۳۰۰ دلار پائین می‌آورد تا سطح حمایت افقی ۲۲۸۰ دلاری آزمایش شود.
برخی از فروش‌های متعاقب به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران نزولی در نظر گرفته می‌شود و راه را برای امتداد کاهش اصلاحی اخیر که در حدود دو هفته‌ی گذشته شاهد بودیم، هموار می‌کند.
از طرف دیگر، به نظر می‌رسد هر صعودی معناداری در حال حاضر با مقاومت سختی در نزدیکی منطقه عرضه ۲۳۴۹ الی ۲۳۵۰ دلار مواجه است. مانع بعدی مربوطه در نزدیکی منطقه ۲۳۶۰ الی ۲۳۶۴ دلار قرار دارد که اگر به طور قاطع برطرف شود، به قیمت طلا اجازه می‌دهد تا در مسیر رسیدن به مرز ۲۴۰۰ دلار، به سمت مانع متوسط ​​۲۳۸۵ دلار صعود کند. این حرکت می‌تواند به سمت منطقه ۲,۴۲۵ دلاری امتداد یابد و در نهایت طلا XAU/USD را به ۲,۴۵۰ دلاری برساند، که در واقع اوج تاریخی است که در ماه می به آن رسید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید