یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 11064 |
تاریخ انتشار : ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
176 بازدید
1
ارسال به دوستان

یورو/دلار در معاملات امروز، مسیر زیان خود را که به نزدیکی سطح ۱.۰۷۰۰ رسیده بود، کاهش داد.

به گزارش بیما،  جفت یورو/دلار (EUR/USD) در اوایل جلسه‌ی معاملاتی اروپا در روز دوشنبه، روند زیان را که به حوالی سطح ۱.۰۷۰۰ رسیده بود، تعدیل کرد.

از آنجا که پیرو برخی رویدادها به ویژه انتخابات زودهنگام در فرانسه، نگرانی‌هایی پیرامون عدم قطعیت‌های سیاسی در منطقه یورو در بین سرمایه‌گذاران ایجاد شد، صعود این جفت اصلی ممکن است محدود باشد.

علاوه بر این، تثبیت بیشتر دلار آمریکا (USD) در پی انتشار روز جمعه‌ی داده‌های قوی‌تر از حد انتظار PMI آمریکا رخ داد که البته می‌تواند افزایش ارز ایالات متحده را به دنبال داشته باشد و همچنین باد مخالفی را نیز برای این جفت ارز ایجاد کند.

از منظر تکنیکال، چشم‌انداز نزولی یورو/دلار (EUR/USD) دست‌نخورده باقی می‌ماند، چرا که جفت اصلی در نمودار ۴ ساعته، زیر میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ دوره‌ای (۱۰۰-EMA) قرار دارد. حرکت نزولی توسط شاخص قدرت نسبی (RSI) پشتیبانی می‌شود که در منطقه نزولی نزدیک به ۴۰.۰ قرار می‌گیرد و حاکی از آن است که نزول بیشتر مطلوب به نظر می‌رسد.

مانع صعودی کلیدی برای یورو/دلار (EUR/USD) در نزدیکی سطح ۱.۰۷۶۲ ظاهر می‌شود و تلاقی EMA 100 دوره‌ای و مرز بالایی باند بولینگر را به تصویر می‌کشد. با پیشروی در جهت شمالی‌تر، مانع بعدی در سطح ۱.۰۸۱۵ مشاهده می‌شود که بالاترین حد ۱۵ ژوئن است. هر خرید متعاقب آن، رالی تا سطح ۱.۰۸۵۲ را شاهد خواهد بود که در واقع بالاترین قیمت ۱۲ ژوئن است.

از طرف دیگر، حد پایین باند بولینگر در ۱.۰۶۷۰ به عنوان سطح حمایت اولیه برای جفت اصلی عمل می‌کند. شکستن این سطح راه را برای رسیدن به ۱.۰۶۵۰ هموار می‌کند که پایین‌ترین سطح ۱ می تلقی می‌شود. در کنار این‌ها، فیلتر نزولی اضافی که باید زیر نظر گرفته شود، سطح روانی ۱.۰۶۰۰ است.
نمودار ۴ ساعته یورو/دلار EUR/USD

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید