یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 11991 |
تاریخ انتشار : ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
413 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

مدیر ارشد حقوقی ریپل (Ripple) گفت که SEC ایالات متحده علیه حکم فروش برنامه‌ریزی‌شده رمزارز بومی ریپل (XRP)، درخواست تجدید نظر نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «FXempire»، ارز دیجیتال ریپل (XRP)، اولین سالگرد پیروزی مهم ریپل (Ripple) علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده را با افزایش قیمت XRP در روز شنبه (۲۳ تیر) جشن گرفت. درهمین راستا، در (۱۳ جولای ۲۰۲۳)، قاضی «آنالیزا تورس» حکم داد که فروش‌های برنامه‌ریزی‌شده XRP نمی‌تواند سومین معیار و استاندار تستِ هاوی (Howey test) را برآورده کند.
نکته: تست هاوی، یک معیار قانونی در ایالات متحده است که تعیین می‌کند آیا یک معامله به‌عنوان قراردادِ سرمایه‌گذاری و درنتیجه در قالب اوراق بهادار شناخته می‌شود یا خیر. درهمین روند، یک معامله زمانی به‌مثابه اوراق بهادار محسوب می‌شود که چهار استاندارد را داشته باشد: سرمایه‌گذاری پول باشد، سرمایه‌گذاری بخشی از یک کسب و کارِ مشترک باشد، انتظارِ سود از سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد و سود، عمدتاً از تلاش‌های یک شخص ثالث به‌دست آید.
SEC درمقابل ریپل: اولین سالگرد حکم فروش برنامه‌ریزی‌شده XRP
در روز شنبه، (۲۳ تیر)، توکن بومی ریپل به‌میزان ۱۰.۹۲ درصد افزایش یافت. این رشد قیمت پس از صعود ۵.۶۳ درصدی در روز جمعه، (۱۲ جولای) رخ داد و کندل قیمتXRP با قیمت ۰.۵۲۶۳ دلار بسته شد و به‌طور قابل‌توجهی، این آلت‌کوین برای اولین‌بار از تاریخ (۶ مِی) به سطح ۰.۵۶ دلار دست یافت. درهمین حال، «استوارت آلدراتی»، مدیر ارشد حقوقی ریپل، دیدگاه‌های خود را درمورد حکم (جولای ۲۰۲۳) به اشتراک گذاشت و گفت:
«اول و مهم‌تر از همه، این، یک لحظه تاریخی بود که به‌عنوان یک مسئله قانونی، نشان داد که یک ارز دیجیتال، در این مورد، XRP، به‌خودی خود، یک اوراق بهادار نیست. این تصمیم منجر به سلسله‌ای از تصمیمات دیگر شد که اخیراً در پرونده صرافی کریپتو بایننس (Binance) که نشان‌دهنده تجاوز گسترده SEC و عدم وفاداری به قانون تحت ریاست «جنسلر» بود، رخ داد.»
آلدراتی همچنین به حکم اخیر دادگاه در پرونده کمیسیون مذکور علیه پلتفرم معاملاتی بایننس اشاره کرد که اهمیت حکم فروش برنامه‌ریزی‌شده XRP را برجسته نمود. افزون بر این، در ماه (ژوئن)، قاضی «اِیمی بِرمن جکسون» پرونده SEC علیه بایننس را رد و ادعا کرد که فروش‌های ثانویه بایننس‌کوین (BNB) به‌عنوان اوراق بهادار، تحتِ تست هاوی، محسوب می‌شوند. به‌شکل شایان‌توجهی نیز، قاضی «جکسون» به حکم فروش برنامه‌ریزی‌شده ارز دیجیتال بومی ریپل اشاره کرد و گفت:
«دادگاه، تمایل دارد که با رویکرد احکام صادره برای ریپل لبز موافقت کند، زیراکه رویکردِ “هرچیزی که SEC می‌گوید، صحیح است”، به نظر، با دستورات صریح دیوان عالی مغایرت دارد… .»  
در ادامه، مدیر ارشد حقوقی ریپل می‌گوید که SEC درخواست تجدیدنظر علیه حکم فروش برنامه‌ریزی‌شده را نخواهد داد. همچنین او نگرانی‌های سرمایه‌گذاران درباره تجدید نظر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را کاهش داد و بیان کرد:
«درحالی‌که پرونده ما به‌طور کامل تمام نشده است (جریمه‌ها هنوز باید تعیین شود)، حکم دادگاه که XRP، اوراق بهادار نیست، تغییر نخواهد کرد و حتی SEC نیز به دادگاه گفت که این نتیجه‌گیری را به چالش نخواهد کشید.»
 افزون بر این، در (آگوست ۲۰۲۳)، کمیسیون ذکرشده یک درخواست تجدید نظر موقت داد و خواستار مجوزی برای تجدید نظر علیه حکم فروش برنامه‌ریزی‌شده آلت‌کوین موردبحث شد. با این حال، قاضی «آنالیزا تورس» در (اکتبر ۲۰۲۳) درخواست SEC را رد کرد. این حکم به این معنی بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده باید تا صدور حکم نهایی در پرونده SEC علیه ریپل منتظر بماند تا درخواست تجدید نظر دهد. بنابراین پایان برنامه‌های نهاد مسئول برای تجدید نظر علیه حکم فروش برنامه‌ریزی‌شده XRP می‌تواند تقاضا خرید این رمزارز را افزایش دهد، به این شکل که در (۱۳ جولای ۲۰۲۳) توکن بومی ریپل به ۰.۹۳۲۷ دلار افزایش یافت، زیراکه سرمایه‌گذاران به تصمیم دادگاه واکنش نشان دادند. با این وجود، نگرانی‌ها درباره تجدید SEC، رمزارز XRP را به زیر ۰.۶۰ دلار بُرد.

با این تفاسیر، سرمایه‌گذاران باید هوشیار باشند، زیراکه حکم دادگاه درمورد پرونده SEC علیه ریپل در آستانه صدور است. همچنین، حکم معوق مربوط به این است که دادگاه، حکم دهد که ریپل با فروش XRP ثبت‌نشده به سرمایه‌گذاران نهادی، قوانین اوراق بهادار ایالات متحده را نقض کرده است یا خیر. درنتیجه، قرارگرفتن درمعرض XRP و بازار گسترده‌تر کریپتو، نیازمند مدیریت است.
پرایس اکشن XRP

نمودار روزانه
XRP، زیر میانگین متحرک‌نمایی (EMA) با دوره ۲۰۰ روزه باقی ماند و این درحالی است که بالاتر از میانگین متحرک‌نمایی ۵۰ روزه بود. به‌علاوه، میانگین‌های متحرک (MA)، سیگنال‌های قیمت کوتاه‌مدت صعودی اما بلندمدتِ نزولی را ارسال کردند. همچنین، یک شکست از میانگین متحرک‌نمایی ۲۰۰ روزه و گذر از آن می‌تواند از حرکت قیمت به سطح مقاومت ۰.۵۷۳۹ دلار حمایت کند. همچنین، عبور قیمت به بالاتر از سطح مقاومت ۰.۵۷۳۹ دلار و صورت‌گرفتن بریک‌آوت، می‌تواند بازگشت کندل قیمت به سطح ۰.۶۰ دلار را نشان دهد.
درهمین راستا، اخبار مرتبط با پرونده SEC علیه ریپل و بحث‌های کمیسیون مذکور نیاز به توجه دارد. درمقابل، شکست قیمت به زیر سطح ۰.۵۰ دلار و بریک‌داون می‌تواند خطوط روند و EMA با دوره ۵۰ روزه را به بازی بگیرد. دراین حالت، فشار خرید می‌تواند در خطوطِ روند شدت یابد. مضاف بر این، میانگین متحرک‌نمایی ۵۰ روزه با خطوطِ روند، هم‌خوانی دارد. از سوی دیگر، با خوانش شاخص قدرت نسبی (RSI) با دوره ۱۴ روزه در ۶۳.۵۵ ممکن است آلت‌کوین موردبحث قبل از ورود به منطقه اشباع خرید، بالاتر از سطح مقاومت ۰.۵۷۳۹ دلار قرار گیرد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید