یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 12360 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴ |
385 بازدید
1
ارسال به دوستان

روزنامه کومرسانت روز چهارشنبه به نقل از چندین منبع ناشناس گزارش داد که دولت روسیه به دلیل افزایش قیمت‌های داخلی، در حال بررسی ممنوعیت صادرات گازوئیل است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، روزنامه کومرسانت روز چهارشنبه به نقل از چندین منبع ناشناس گزارش داد که دولت روسیه به دلیل افزایش قیمت‌های داخلی، در حال بررسی ممنوعیت صادرات گازوئیل است.
پیش از این نیز روسیه در پاییز گذشته، صادرات گازوئیل را برای حدود دو هفته به حالت تعلیق درآورد، البته عرضه خطوط لوله به خارج از کشور را از سر گرفت.
گفتنی است روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی گازوئیل از طریق دریا در جهان است، و رتبه‌ی پیش از ایالات متحده را کسب کرده است.
از بزرگترین صادرات فرآورده نفتی آن می‌توان به «دیزل» اشاره کرد که میزان آن، حدود ۳۵ میلیون تن در سال است که تقریباً سه چهارم آن از طریق خط لوله حمل می‌شود.
از زمانی که تحریم کامل اتحادیه اروپا بر واردات محصولات نفتی روسیه در فوریه ۲۰۲۳ اعمال شد، عرضه دیزل به برزیل، ترکیه، کشورهای آفریقا، آسیا و خاورمیانه و همچنین بارگیری از طریق کشتی به کشتی (STS) انتقال یافته است.
به گفته‌ی روزنامه‌ها، قیمت گازوئیل در بورس کالا در بخش اروپایی روسیه با یک پنجم افزایش به ۶۲۰۰۰ روبل (۷۱۶.۳۵ دلار) در هر تن رسیده است.
از طرفی، قیمت عمده‌فروشی احتمالاً به دلیل تقاضای زیاد کشاورزان در فصل برداشت و تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌های نفتی افزایش می‌یابد.
روسیه صادرات بنزین را محدود می‌کند و قرار است ممنوعیت صادرات بنزین را نیز از اول آگوست از سر بگیرد.
یکی از منابع به نقل از کومرسانت اعلام کرد که صادرات گازوئیل ممکن است در صورت افزایش شدید قیمت‌ها ممنوع شود، گرچه هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است. وزارت انرژی روسیه به درخواست برای اظهارنظر فوری پاسخ نداد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید