یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 12321 |
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
161 بازدید
3
ارسال به دوستان

با وجود ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا و انتظارات فدرال رزرو، طلا (XAU/USD) نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند و به پایین‌ترین سطح روزانه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت «اف‌ایکس امپایر» در یادداشتی تحلیلی، به بررسی روندهای بازار پرداخت و در مورد نوسانات طلا و چشم‌انداز آتی فلز زرد امن اینگونه نوشت:
با وجود ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا و انتظارات فدرال رزرو، طلا (XAU/USD) نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند و پس از سقوط به ۲۳۹۷.۴۴ دلار، به پایین‌ترین سطح روزانه ۲۳۹۴ دلار رسید.
گفتنی است این کاهش ناشی از احساسات مثبت بازار بود که به دلیل کاهش غیرمنتظره نرخ بهره از سوی بانک خلق چین (PBoC) برانگیخته شد.
فعالان بازار علاوه بر آنکه انتظار دو کاهش دیگر نرخ تا پایان سال را از سوی فدرال رزرو دارند، پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر اقدام به کاهش هزینه‌های استقراض خواهد کرد. بدیهی است که این چشم انداز از احساسات بازار حمایت کرده و دارایی‌های امن مانند طلا را تحت فشار قرار داده است.
علاوه بر این، کناره‌گیری جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، بر احتمال اینکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور بعدی باشد، افزوده است و این موضوع، امیدها را برای محیط نظارتی آرام‌تر تقویت می‌کند.

عقب‌نشینی بایدن، احتمال ریاست جمهوری ترامپ و تأثیر این رویدادها بر قیمت طلا
سرمایه گذاران واکنش چندانی به کناره‌گیری جو بایدن از کارزار انتخاباتی مجدد نشان ندادند و انتظار داشتند بازار سهام ایالات متحده از سیاست‌های پیشنهادی ترامپ، منتفع شود.
گذشته از آن، پیش‌بینی تورم‌زاتر بودن دومین دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، می‌تواند سرمایه گذاران را از طلا (XAU/USD) دور کند و کاهش قیمت فلز زرد را رقم بزند.
کاهش نرخ PBoC احساسات بازار جهانی را تقویت می‌کند و طلا را تحت فشار قرار می‌دهد
به دلیل کاهش غیرمنتظره نرخ بهره توسط بانک خلق چین (PBoC)، جو بازارهای جهانی صعودی شده است. PBoC نرخ اولیه وام یک ساله، نرخ اولیه وام پنج ساله و نرخ بازپرداخت معکوس هفت روزه را هر کدام ۱۰ واحد پایه کاهش داد و به ترتیب به ۳.۳۵، ۳.۸۵ و ۱.۷ درصد رساند.
این کاهش‌ها به دنبال ناامیدی ناشی از فقدان محرک کوتاه‌مدت در جلسه‌ی سوم عمومی اخیر رخ داد و نه تنها منجر به تقویت احساسات ریسک جهانی شد، بلکه به عنوان یک باد مخالف برای طلا عمل کرده و جذابیت آن را به عنوان یک دارایی امن کاهش داده و در نتیجه بر قیمت آن فشار نزولی وارد کرده است.

افزایش بهای طلا در بحبوحه‌ی ضعف دلار آمریکا و انتشار داده‌های کلیدی اقتصادی
دلار آمریکا با توجه به انتظارات ضعیف فدرال رزرو، شتاب خود را از دست داده است. پیش‌بینی فعالان بازار، کاهش هزینه‌های استقراض در ماه سپتامبر در کنار احتمال دو کاهش دیگر نرخ تا پایان سال است. گفتنی است چنین چشم‌اندازی منجر به کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، فشار بر دلار و حمایت از قیمت طلا شده است.
با نگاهی به آینده، معامله‌گران به منظور حصول به فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت بر داده‌های اقتصادی روز سه‌شنبه ایالات متحده، از جمله فروش خانه‌های موجود و شاخص تولید ریچموند تمرکز خواهند کرد.
در عین حال، تمرکز اصلی بر روی گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم ایالات متحده در روز پنج‌شنبه و شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) خواهد بود. افزون بر آن، PMI های فلش این هفته، گزارش مهمی تلقی می‌شود، چرا که چشم‌انداز روشن‌تری از روندهای اقتصاد جهانی ارائه می‌دهد.
پیش بینی کوتاه‌مدت
نزول به زیر ۲۴۰۱ دلار، با پشتیبانی ۲۳۸۳.۸۲ دلار و صعود به بالای ۲۴۰۱ دلار، با مقاومت در ۲۴۱۱.۸۷ دلار همراه است.
پیش بینی و تحلیل تکنیکال قیمت طلا
طلا (XAU/USD) با ۰.۰۸ درصد افزایش، در سطح ۲۳۹۷.۴۴ دلار معامله شد. در نمودار ۲ ساعته، نقطه محوری ۲۴۰۱.۰۰ دلار تعیین شده است. سطوح مقاومت فوری در ۲۴۱۱.۸۷ دلار، ۲۴۲۵.۶۴ دلار و ۲۴۳۹.۶۹ دلار هستند که نشان‌دهنده‌ی حرکت بالقوه صعودی در صورت شکستن این سطوح است. در سمت نزولی، حمایت فوری ۲۳۸۳.۸۲ دلار و پس از آن، ۲۳۷۰.۱۳ دلار و ۲۳۵۵.۰۵ دلار یافت می‌شود.
شاخص‌های تکنیکال، چشم‌انداز متفاوتی را ارائه می‌دهند. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه ۲۴۱۷.۱۲ دلار و متحرک نمایی ۲۰۰ روزه ۲۳۹۶.۱۲ دلار است. این ارقام نشان‌دهنده‌ی چشم‌انداز نزولی زیر نقطه محوری ۲۴۰۱ دلار هستند. وقفه بالاتر از این سطح می‌تواند احساسات را به سمت یک موضع صعودی‌تر هدایت کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید