یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 11411 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
129 بازدید
2
ارسال به دوستان

در شرایطی که جفت یورو/دلار در یک کانال نزولی تثبیت می‌شود، تجزیه و تحلیل تکنیکال نمودار روزانه، نشان‌دهنده‌ی یک سوگیری نزولی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) روند سه روزه بُرد خود را متوقف کرد و در جلسات آسیایی روز سه شنبه در حدود ۱.۰۷۳۰ معامله شد. 
در واقع، افزایش اندک دلار آمریکا (USD) باعث شد که شاخص دلار (DXY) سودهای خفیفی داشته باشد و در ابتدای هفته نزدیک به منطقه ۱۰۶.۰۰ باقی بماند.
گفتنی است در حالی که سرمایه‌گذاران نتایج انتخابات فرانسه در ۳۰ ژوئن را زیر نظر گرفتند، پیشرفت اندک در دلار باعث شد تا یورو/دلار (EUR/USD) بخشی از رشد قوی قبلی را به قله‌های چند روزه نزدیک به ۱.۰۷۸۰ کاهش دهد.
با نگاهی به تصویر گسترده‌تر، وضعیت اقتصاد کلان در هر دو سوی اقیانوس اطلس با ثبات باقی ماند و بانک مرکزی اروپا (ECB) در میان انتظارات بازار مبنی بر دو کاهش دیگر در اواخر سال، تعدیل بیشتر نرخ را فراتر از تابستان در نظر گرفت.
با این حال، علیرغم پیش بینی تنها یک کاهش، احتمالاً در دسامبر، در نشست ۱۲ ژوئن توسط کمیته تصمیم‌گیری نرخ، بحث و بررسی‌ها در بین فعالان بازار مبنی بر اینکه آیا فدرال رزرو یک یا دو کاهش نرخ را در سال جاری اجرا خواهد کرد، ادامه دارد.
شایان ذکر است که افزایش مستمر دلار، تا حدودی در پاسخ به اظهارات تندروانه‌ی مقامات فدرال رزرو بوده است و این در حالی است که شکاف سیاست پولی رو به افزایش بین فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی بزرگ نیز به کاهش یورو کمک کرده است.
گزارش ابزار نظارت بر نرخ گروه CME احتمال ۶۵ درصدی را برای نرخ‌های بهره‌ی پایین‌تر در سپتامبر، در مقابل احتمال نزدیک به ۹۳٪ در جلسه‌ی ۱۸ دسامبر به تصویر می‌کشد.
در کوتاه‌مدت، کاهش اخیر نرخ بهره بانک مرکزی اروپا، در مقایسه با تصمیم فدرال رزرو برای حفظ نرخ‌ها، بر عمق شکاف سیاستی بین دو بانک مرکزی افزوده و به طور بالقوه منجر به ضعف بیشتر یورو/دلار آمریکا می‌شود.
با این حال، انتظار می‌رود که بهبود اقتصادی نوظهور در منطقه یورو و تضعیف محسوسات بنیادین ایالات متحده، از این اختلاف بکاهد و به طور بالقوه در آینده‌ی نزدیک، حمایت نسبی و گاه‌ به گاه را برای این جفت ارز فراهم کند.
تحلیل اجمالی تکنیکال با استفاده از نمودار روزانه
در شرایطی که این جفت در یک کانال نزولی تثبیت می‌شود، تجزیه و تحلیل تکنیکال نمودار روزانه، نشان‌دهنده‌ی یک سوگیری نزولی است.
شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (۱۴-RSI) اندکی زیر سطح ۵۰ باقی می‌ماند که نشان می‌دهد جفت ارز یورو/دلار (EUR/USD) در محدوده تلفیقی بین ۱.۰۷۸۰-۱.۰۶۷۰ معامله می‌شود. اگر RSI تا سطح ۵۰ بهبود یابد، نه‌تنها حرکت نزولی این جفت را تضعیف می‌کند، بلکه کمکی در جهت شکستن به بالاتر از محدوده نیز خواهد بود.
جفت یورو/دلار (EUR/USD) ممکن است سطح پایین‌تر محدوده را در ۱.۰۶۷۰ آزمایش کند که می‌تواند نقش یک پشتیبان بازگشتی را نیز داشته باشد. شکست زیر این سطح، سوگیری نزولی را تقویت می‌کند و به طور بالقوه جفت را به سمت مرز پایینی کانال نزولی نزدیک به ۱.۰۶۱۰ می‌کشاند.
در جهت صعودی، جفت یورو/دلار (EUR/USD) ممکن است در میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰-EMA) واقع در ۱.۰۷۶۹ با مقاومت مواجه شود. فراتر از آن، همگرایی عوامل مقاومت وجود دارد: سطح بالایی دامنه و مرز بالایی کانال نزولی، هر دو در اطراف سطح ۱.۰۷۸۰.
نمودار روزانه یورو/دلار (EUR/USD)

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید