یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 9749 |
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
102 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

تتر (USDT)، سهام ۱۰۰ میلیون دلاری گروه بیت‌دیر تکنولوژی (Bitdeer Technologies Group)، یک استخراج‌کننده بیت‌کوین (BTC) آمریکایی را به دست آورد.

به گزارش بیما، به نقل از «Bitcoinst»، در یک تحول قابل‌توجه، تتر، صادرکننده استیبل‌کوین پُرکاربردUSDT، اقدام به خرید سهام ۱۰۰ میلیون دلاری شرکت بیت‌دیر تکنولوژی (Bitdeer Technologies Group)، یک گروه فعال در زمینه ماین (استخراج) بیت‌کوین (BTC) آمریکایی که متعلق به «ژی وُو»، میلیاردر چینی است، به دست آورد.

این توافق شامل اختیار تتر (USDT) برای خرید سهام ۵۰ میلیون دلاری اضافی طی یک سال است که موقعیت آن را در بخش استخراج بیت‌کوین تقویت می‌کند.

حضور چند میلیون دلاری تتر در Bitdeer
براساس گزارش بلومبرگ، توافق‌نامه پذیره‌نویسی بین تتر و Bitdeer شامل یک پذیره‌نویسی خصوصی ۱۸.۶ میلیون سهم عادی کلاس A بود که ۱۰۰ میلیون دلار درآمد ناخالص را پدید می‌آورد. علاوه بر این، یک حکم به تتر اجازه می‌دهد تا حداکثر پنج میلیون سهم اضافی با قیمت ۱۰ دلار برای هر سهم را خریداری کند. درهمین حال، پذیره‌نویسی خصوصی روز پنج‌شنبه با حضور شرکت کانتُر فیتزجرالد (.Cantor Fitzgerald & Co) به‌عنوان نماینده پذیره‌نویسی به پایان رسید.

همچنین، گروه بیت‌دیر اعلام کرد که وجوه حاصل از این توافق، توسعه مراکز داده، توسعه تجهیزات استخراج رمزارز مبتنی بر مدارهای مجتمع برنامه‌محور (ASIC) و سایر اهداف کلی شرکت را پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، جزئیات مربوط به درصد سهام Bitdeer که توسط شرکت صادرکننده استیبل‌کوین USDT تحت این توافق‌نامه نگه‌داری می‌شود، فاش نشد.

از سوی دیگر، این توافق، گام مهمی برای تتر در راستای تبدیل‌شدن به یک بازیگر اصلی در استخراج بیت‌کوین است. افزون بر آن، این شرکت سال گذشته ساخت تأسیسات استخراج خود را در اروگوئه، پاراگوئه و السالوادور آغاز کرد و قول داد طی شش ماه، ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

بازگشت بازار Bitdeer
بیت‌دیر تکنولوژی که دفتر مرکزی آن در سنگاپور است، یکی از بزرگ‌ترین استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال با سهام عمومی در ایالات متحده بوده و ارزش بازار (مارکت‌کپ) آن تقریباً ۶۷۰ میلیون دلار است. این شرکت همچنین دارای مراکز داده در ایالات متحده، نروژ و بوتان است. با این وجود، پس از اعلام این توافق، سهام Bitdeer که در سال جاری بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته بود، حدود ۶.۵ درصد رشد پیدا کرد و قیمت هر سهم به ۶.۲۰ دلار افزایش یافت.

از سوی دیگر، در اوایل سال جاری، گزارش شد که گروه ماینر BTC مذکور برای تأمین مالی حدود ۱۰۰ میلیون دلاری با شرکت‌های اعتبار خصوصی درحال مذاکره بوده است. این‌که آیا مذاکرات مطرح‌شده پس از تزریق سرمایه تتر به این شرکت ادامه خواهد یافت یا خیر، هنوز مشخص نیست.

استخراج بیت‌کوین، شامل راه‌اندازی رایانه‌های پُرمصرف است که امنیت بلاک‌چین را تأمین کرده و به‌عنوان پاداش، توکن‌های جدید به دست می‌آورند. درهمین راستا، در ماه (آوریل)، پاداش‌ها به‌عنوان بخشی از ارتقاء برنامه‌ریزی‌شده شبکه که با عنوان «هاوینگ» شناخته شده و هر چهار سال یک بار حادث می‌شود، به نصف کاهش یافت.

این تغییر، به‌طور مؤثری سودآوری استخراج بیت‌کوین را تقریباً به نصف کاهش داد. در مقابل، قیمت سلطان ارزهای دیجیتال در ماه (مارس) با خوش‌بینی نسبت به راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت‌کوین در ایالات متحده، به بالاترین رقم خود یعنی ۷۳۷۰۰ دلار رسید. درحال‌حاضر، بزرگ‌ترین رمزارز بازار با قیمت ۶۷۱۵۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳ درصد کاهش یافته است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید