یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 10049 |
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ |
158 بازدید
1
ارسال به دوستان

به دنبال انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه می، نقره در روز جمعه به زیر حمایت روانی ۳۰ دلار سقوط کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت نقره (XAG/USD) در جلسه‌ی معاملاتی روز جمعه‌ی نیویورک، به زیر حمایت روانی ۳۰ دلار سقوط کرد.
گفتنی است سقوط این فلز گرانبها در پی گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در ماه مه رخ داد که حکایت از قدرت تقاضای نیروی کار و شتاب رشد دستمزد فراتر از انتظارات داشت.
گزارش جدید حقوق و دستمزد با رقم ۲۷۲ هزار نفر، فراتر از انتظارات ۱۸۵ هزار و ۱۶۵ هزار نفر قبلی بود.
به علاوه، میانگین درآمد ساعتی از برآوردهای ۰.۳ درصدی و انتشار قبلی ۰.۲ درصدی ماه به ماه، با ۰.۴ درصد افزایش همراه بود. داده‌های میانگین درآمد ساعتی معیاری از تورم دستمزد است که هزینه‌های خانوارها را هدایت می‌کند. نرخ تورم دستمزد سالانه ۴.۱ درصد رشد کرد که بیش از برآورد ۳.۹ درصدی و برآورد ۴.۰ درصد ماه آوریل بود.
داده‌های حقوق و دستمزد قوی و رشد دستمزدها نیاز به حفظ چارچوب نرخ بهره محدودکننده توسط فدرال رزرو را برای مدت طولانی‌تر ایجاب می‌کند که حامل خبر خوبی برای بازده دارایی‌های دارای بهره و دلار آمریکاست.
در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار را در برابر شش ارز اصلی دنبال می‌کند، به ۱۰۴.۸۰ جهش کرد.
بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا ۴.۴۳ درصد افزایش یافت که رشد ۳.۵ درصدی را از زمان بسته‌شدن روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد. 
آنچه مسلم است بازدهی بالاتر، هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده مانند نقره را افزایش می‌دهد.
پیش از این، گزارش ذخایر طلای بانک خلق چین (PBoC) در ماه مه نشان داد که خرید طلای ۱۸ ماهه آنها برای مدتی متوقف شده که باعث شد فلز سفید تحت فشار قرار گیرد. این گزارش همچنین حکایت از بدون تغییر ماندن ذخایر طلا در سطح ۷۲.۸۰ میلیون اونس تروی داشت.
تحلیل تکنیکال نقره با استفاده از نمودار ۴ ساعته
فشار فروش در قیمت نقره نشان می‌دهد که شکست (بریک‌اوت) می‌تواند الگوی نمودار سر و شانه را که در یک بازه زمانی چهار ساعته تشکیل شده است، ارائه دهد. به نظر می‌رسد یقه الگوی نمودار فوق در حدود ۲۹.۰۰ دلار باشد. شکست قاطع در زیر همان سطح، منجر به برگشت نزولی می‌شود.
از طرفی، قیمت‌های نقطه‌ای به زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ دوره‌ای (۵۰-EMA) نزدیک به ۳۰.۵۰ دلار کاهش یافته که نشان می‌دهد چشم‌انداز کوتاه‌مدت نزولی می‌شود.
شاخص قدرت نسبی ۱۴ دوره ای (RSI) به زیر ۴۰.۰۰ سقوط کرده است. حرکت مستمر در زیر آن، مومنتوم به سمت نزولی هدایت می‌کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید