یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 9482 |
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ |
87 بازدید
1
ارسال به دوستان

طلا در معاملات آسیایی روز دوشنبه با افزایش نسبی همراه بود و بخشی از ضررهای هفته‌ی گذشته را جبران کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اینوستینگ» طلا در معاملات آسیایی روز دوشنبه با افزایش نسبی همراه بود و بخشی از ضررهای هفته‌ی گذشته را جبران کرد. هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳۴۳.۲۳ دلار رسید، در حالی که قرارداد طلای منقضی‌شده در ژوئن، با رشد ۰.۴ درصدی به ۲۳۴۴.۱۰ دلار در هر اونس رسید.
قیمت‌های نقطه‌ای از رکوردهای بی‌سابقه افت کردند. چرا که معامله گران در آستانه‌ی اعلام نرخ تورم کلیدی آمریکا در این هفته، نسبت به بازارهای فلزات در موضع احتیاط ماندند.
از سوی دیگر، به دلیل تعطیلات بازار در بریتانیا و ایالات متحده، حجم معاملات کاهش یافت، در حالی که پیش بینی نشانه‌های بیشتر در مورد نرخ‌های بهره‌ی ایالات متحده، مانع از شرط‌بندی‌های بزرگ شد.
در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های شاخص قیمت PCE، نشانگر تورم ترجیحی فدرال رزرو، که قرار است روز جمعه ارائه شود در این هفته، در مرکز توجه معامله‌گران قرار دارند.
گفتنی است این داده‌ها در پی هشدارهایی از سوی مقامات فدرال رزرو در مورد تورم منتشر شده که معامله‌گران را بر آن داشت تا از میزان انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی در سال جاری بکاهند.
مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، معامله‌گران هم‌اکنون با احتمال بیشتری بر این باورند که فدرال رزرو نرخ‌ها را در ماه سپتامبر بدون تغییر نگه دارد، در صورتی که این ماه در ابتدا به عنوان محتمل‌ترین زمان برای کاهش نرخ تعیین شده بود.
این تصور در هفته‌های اخیر بر قیمت‌های طلا و فلزات گسترده‌تر فشار آورد و معامله‌گران بیشتر به سمت دلار و اوراق خزانه متمایل شدند. در کنار این‌ها، عامل دیگری که بر فلز زرد تاثیر گذاشته، کاهش تقاضای پناهگاه امن برای طلاست.
در میان فلزات صنعتی، قیمت مس افزایش یافت و پس از سقوط از بالاترین رکورد هفته‌ی گذشته، روند بهبودی را طی کرد.
معاملات آتی مس یک ماهه با ۰.۳ درصد افزایش، به ۴.۷۷۲۰ دلار در هر پوند رسید که این رشد قیمت، تحت تأثیر جنون سوداگرانه‌ای اتفاق افتاد که به افزایش رکورد در ماه می دامن زده بود.
هم‌اکنون موضوع تمرکز این بود که آیا عرضه در ماه‌های آینده ثابت می‌ماند یا خیر و آیا بازارهای فیزیکی مس به همان اندازه که در ابتدا تصور می‌‌شد فشرده خواهند بود.
گذشته از آن، فعالان بازار در انتظار سرنخ‌های بیشتری از چین، واردکننده‌ی بزرگ مس هستند، به ویژه در مورد اینکه پکن چگونه برنامه‌ریزی کرده تا مجموعه‌ای از اقدامات محرک را که اخیراً رونمایی شده، تأمین مالی کند و به اجرا درآورد.
سایر فلزات گرانبها نیز در روز دوشنبه از ضرر هفته‌ی گذشته بهبود یافتند و با افزایش بها همراه بودند.
در حالی که معاملات آتی نقره با ۱.۷ درصد رشد، سطح به ۳۱.۰۲۳ دلار در هر اونس را ثبت کرد، معاملات آتی پلاتین با ۱.۲ درصد افزایش، به ۱۰۴۸.۷۰ دلار در هر اونس رسید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید