یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 7193 |
تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵ |
443 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

«مایکل سیلور»، بنیان‌گذار مایکرواستراتژی (MicroStrategy) به‌عنوان بزرگترین سهام‌دار این شرکت، دارای سهامی به ارزش تقریبی ۲.۳ میلیارد دلار است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptopotato»، «مایکل سیلور»، بنیان‌گذار مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، ۳۷۰ هزار سهم از دارایی‌های خود در این شرکت را در چهار ماه گذشته فروخته است. این امر به‌دنبال امضاء قرارداد فروش سهام او با این شرکت در سال گذشته است. براساس این قرارداد، وی مجوز فروش ۴۰۰ هزار سهم را تا (فروردین ماه) سال جاری دارد.
اجازه فروش ۴۰۰ هزار سهم
مایکل سیلور با موفقیت ۳۷۰ هزار سهم به ارزش ۳۷۲.۷ میلیون دلار از فروش سهام خود، امسال به دست آورده که این مقدار بیش از ۹۰ درصد از ۴۰۰ هزار سهم توافق‌شده وی در قرارداد تابستان گذشته با مایکرواستراتژی را تشکیل می‌دهد. براساس این قرارداد که با عنوان طرح ۱۰b5-1 شناخته می‌شود، سیلور می‌توانست روزانه حداکثر ۵۰۰۰ سهم را از (۲ ژانویه تا ۲۵ آوریل) بفروشد. این سهام به یک اختیار سهام (آپشن) اختصاص یافته و متصل شده بود که قرار است در (۳۰ آوریل ۲۰۲۴) منقضی شود. تاکنون، تعداد سهام‎های او پس از افشاء آخرین فروش دارایی‌ها در روز پنجشنبه، به ۳۰ هزار سهم کاهش یافته است.
علیرغم کاهش ۳۷ درصدی قیمت سهام مایکرواستراتژی (MSTR) نسبت به اوج خود در ماه (مارس)، این سهام از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است و در سال جاری در پی افزایش چشم‌گیر ۳۴۶ درصدی در سال (۲۰۲۳)، ۹۱ درصد رشد کرد و آن را به یکی از سهام‌های بازار ایالات متحده با بهترین عملکردها تبدیل کرد.
درهمین راستا، ارزش دارایی‌های کلاسB بنیان‌گذار مایکرواستراتژی به‌عنوان بزرگترین سهامدار این شرکت، ۲.۳ میلیارد دلار برآورد شده است. افزون بر این، او دارای ۴۰۰ هزار سهام کلاس A است که ازطریق بازار آپشن که در سال (۲۰۱۴) به وی اعطاء شده است، به دست آورده و به‌آرامی درحال فروش آن‌ها است. همچنین، این طرح فروش، به‌طور محتاطانه در بایگانی سود سه‌ماهه سوم شرکت در ماه (نوامبر) افشاء شد.
هولدینگ بیت‌کوین (BTC) مایکل سیلور در میان جهش بازار رمزارز، رشد می‌کند
درحالی‌که سیلور فروش قابل‌توجهی از سهام داشته است، بیشتر ثروت او در دارایی‌های کلاس B مایکرواستراتژی، همراه با ۱۷۷۳۲ بیت‌کوین گره خورده است که در سال (۲۰۲۰) به دست آورده و اکنون تقریباً ۱.۱ میلیارد دلار ارزش دارد. درهمین راستا، مایکرواستراتژی از سال (۲۰۲۰) بیش از ۲۱۴ هزار BTC جمع‌آوری کرده است. این دارایی‌ها که تقریباً ۱ درصد از کل عرضه بیت‌کوین موجود را تشکیل می‌دهند، درحال‌حاضر معادل تقریبی ۱۳.۶ میلیارد دلار هستند که اکثریت سرمایه ۲۱.۳ میلیارد دلاری شرکت مایکرواستراتژی را تشکیل می‌دهد.
از سوی دیگر، بیت‌کوین امسال افزایش قیمت یافته است و بازده مایکرواستراتژی را به‌واسطه راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین در (ژانویه) افزایش داده است. علاوه بر این، هاوینگ بیت‌کوین که هر چهار سال یکبار انجام می‌شود و پاداش استخراج‌کنندگان بیت‌کوین را به نصف کاهش می‌دهد، مشارکت بیشتری را در بازار به خود جلب نموده است.
در بازاری که مصرف‌کنندگان می‌توانند بیت‌کوین را مستقیماً در صرافی‌های مختلف خریداری یا در ETF‌های متفاوت سرمایه‌گذاری کنند، مایکل سیلور به مزیت مداوم مایکرواستراتژی که به شکل یک BTC اهرمی (لوریج) بدون کارمزد مدیریت مربوطه، بازی می‌کند، اشاره کرده است. ماه گذشته، این شرکت همچنین اعلام کرد که ۷۸۲ میلیون دلار ازطریق فروش اوراق بدهی قابل‌تبدیل با نرخ بهره ۰.۶۲۵ درصد جمع‌آوری کرده و قصد دارد بیت‌کوین بیشتری را با این نوع از درآمدها، به دست آورد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید