یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 9790 |
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
287 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) طی هفته‌ی اخیر، پایین‌ترین سطوح را لمس کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) از روز دوشنبه، در محدوده قرمز قرار گرفت و به زیر ۷۷ دلار در هر بشکه رسید. گفتنی است این شاخص نفتی طی هفته‌ی اخیر، پایین‌ترین سطوح را لمس کرد.
WTI قرار است برای دومین ماه متوالی کاهش یابد، چرا که معامله گران انرژی همچنان نگران هستند که تقاضای جهانی نتواند مانعی بر سر راه کاهش تولید نفت خام ایالات متحده باشد.
بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا (API) و اداره اطلاعات انرژی (EIA)، عرضه‌ی نفت خام ایالات متحده در مقیاس هفته به هفته، با کاهش شدید همراه بوده است، با این حال افزایش ذخایر در پالایشگاه‌ها باعث کاهش قیمت در این هفته شد.
از سوی دیگر، یک دوره ناامید‌کننده در فصل رانندگی روز یادبود باعث شد که تولیدکنندگان فرآورده‌های نفتی پالایش‌شده، عرضه‌ای به میزانی بیش از آنچه در نظر داشتند، ارائه دهند که با زمستانی گرم‌تر از حد انتظار همراه بود و کاهش تقاضا برای نفت گرمایشی را در پی داشت.
اوپک پلاس قصد دارد سقف تولید فعلی را افزایش دهد، اما محدودیت جدیدی در دستور کار وجود ندارد.سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شبکه گسترده‌ی کشورهای متحد غیرعضو آن، اوپک پلاس، قرار است روز یکشنبه برای بحث در مورد محدودیت‌های تولید داوطلبانه این کارتل نفتی که در سال ۲۰۲۳ برای حمایت از قیمت‌های جهانی نفت خام اعمال شده است، تشکیل جلسه دهند. انتظار می‌رود اوپک پلاس سهمیه‌های فعلی خود را حفظ کند و بنا بر گزارش منابع ناشناس، این شرکت احتمالا سقف تولید خود را تا سال ۲۰۲۵ تمدید خواهد کرد.
در حوزه‌ی ژئوپلیتیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که توافق آتش‌بس احتمالی بین اسرائیل و حماس فلسطینی نزدیک است که می‌تواند منجر به توافق دو طرف درگیری با یک آتش‌بس چند ماهه شود.
پس از اینکه بازارهای نفت خام ماه‌ها را صرف افزایش پیشنهادات بشکه‌ای کردند، هم‌اکنون با کاهش احتمالی تنش‌ها در خاورمیانه که ناشی از نگرانی‌ها پیرامون سرایت درگیری اسرائیل و حماس به کشورهای همسایه است، تقاضا با کاهش بیشتری همراه است.
تورم شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در ماه آوریل به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت و  در مقابل پیش بینی ۰.۳%، به ۰.۲% در ماه آوریل رسید.
ناگفته نماند افزایش شرط‌های بازار برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر از سوی فدرال رزرو نتوانست جرقه‌ای افزایش معنادار را در بازارهای نفت خام ایجاد کند، چرا که کاهش شدید رشد هزینه‌های شخصی ایالات متحده، حکایت از بدی تقاضا برای WTI دارد. مخارج شخصی در ماه آوریل ۰.۲% رشد کرد که کمتر از پیش‌بینی ۰.۳% و حتی بیشتر از آمار ۰.۷% قبلی بود.
چشم‌انداز تکنیکال WTI با نگاهی به نمودار ساعتی و روزانه
WTI در روز جمعه به پایین‌ترین سطح هفتگی ۷۶.۵۰ سقوط کرد که باعث شد قیمت هر بشکه در هفته کاهش یابد و دومین ماه کاهش قیمت نفت خام آمریکا را در پی داشته باشد. WTI در روز جمعه به بالاترین سطح روزانه نزدیک به ۷۸.۴۰ دلار رسید، اما پس از آنکه میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ ساعته (EMA) به ۷۸.۳۰ دلار کاهش یافت، محکوم به سقوط شد.
WTI به تحکیم خود در حوالی سطوح فنی آشنا ادامه می‌دهد و علت آن است که نفت خام ایالات متحده همچنان قادر به عبور قاطع از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در ۷۹.۰۰ دلار نیست. WTI در سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۸ درصد افزایش یافته، اما همچنان نسبت به اوج‌های سال که در آوریل ثبت شد، اندکی بالاتر از ۸۷ دلار قرار دارد که نزدیک به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

نمودار روزانه WTI

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید