یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 9576 |
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ |
96 بازدید
1
ارسال به دوستان

نقره (XAG/USD) در ساعات اولیه معاملات اروپا در روز چهارشنبه، رالی خود را به حوالی سطح ۳۲.۲۵ دلار امتداد داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» نقره (XAG/USD) در ساعات اولیه معاملات اروپا در روز چهارشنبه، رالی خود را به حوالی سطح ۳۲.۲۵ دلار امتداد داد.
با بررسی روندهای اخیر این فلز گرانبها می‌توان مشاهده کرد که در بحبوحه‌ی رشد تقاضای صنعتی، فلز سفید برای چهارمین روز متوالی در محدوده‌ی مثبت معامله شد.
با این حال، سرمایه گذاران در این هفته، برای حصول به انگیزه‌های جدید معاملاتی، در انتظار داده‌های کلیدی ایالات متحده هستند.
همه‌ی نگاه‌ها به اعداد و ارقام اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده برای سه ماهه اول در روز پنج‌شنبه و همچنین گزارش شاخص اصلی قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه خواهد بود.
بر اساس گزارش موسسه سیلور (Silver)، کل تقاضای صنعتی پیش‌بینی‌شده برای نقره، به دلیل تقاضای بخش فتوولتائیک، با ۹ درصد افزایش، به ۷۱۱ میلیون اونس می‌رسد. علاوه بر این، تحلیلگران UBS انتظار کسری قابل توجهی در بازار نقره را دارند و پیش‌بینی می‌کنند که عرضه‌ی کمتر از ۲۱۵.۳ میلیون اونس برای سال، ۱۷ درصد از تقاضای جهانی را منعکس کند. این امر به نوبه‌ی خود می‌تواند حامی صعود فلز سفید باشد. 
علاوه بر آن، تنش‌های فزاینده ژئوپلیتیکی در خاورمیانه ممکن است قیمت نقره را افزایش دهد. به گزارش بی‌بی‌سی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در بحبوحه‌ی محکومیت بین‌المللی حمله‌ی هوایی روز یکشنبه در رفح که منجر به کشته‌شدن دست‌کم ۴۵ نفر شد، تداوم جنگ علیه حماس را وعده داد.
از سوی دیگر، داده‌های قوی‌تر اقتصادی ایالات متحده و پیام‌های جنگ‌طلبانه فدرال رزرو ممکن است روند صعودی بیشتری را برای فلز سفید پوشش دهد.
روز سه‌شنبه، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، با تأکید بر اینکه بانک مرکزی قبل از کاهش نرخ‌های بهره، باید منتظر مشاهده‌ی پیشرفت قابل توجه در مورد تورم باشد، افزود که انتظار دارد در سال ۲۰۲۴ بیش از دو کاهش نرخ اتفاق نیفتد.
آنچه مسلم است نرخ‌های بهره‌ی بالا عموماً بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد و باعث کاهش تقاضا برای نقره می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید