یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 12423 |
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ |
161 بازدید
1
ارسال به دوستان

در سایه‌ی کاهش تقاضای چین و همچنین امید به توافق آتش‌بس غزه، نفت هفته را در وضعیت نزولی بست.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اینوستینگ» معاملات آتی نفت در روز جمعه حدود ۱.۵ درصد کاهش یافت. در همین راستا، هر بشکه نفت برنت با کاهش ۱.۲۴ دلار یا ۱.۵ درصدی همراه شد و به ۸۱.۱۳ دلار رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز ۱.۱۲ دلار یا ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۷۷.۱۶ دلار در هر بشکه رسید.
گفتنی است در سایه‌ی کاهش تقاضای چین و همچنین امید به توافق آتش‌بس غزه که می‌تواند عاملی برای تعدیل تنش‌های خاورمیانه و نگرانی‌های عرضه باشد، نفت هفته را با لحن منفی به پایان رساند؛ از این رو، در مقیاس هفتگی، برنت بیش از ۱ درصد و WTI بیش از ۳ درصد سقوط کرد.
جورج خوری، رئیس آموزش و تحقیقات جهانی در CFI، ارقام رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا را که فراتر از انتظار بود، حامی نفت برشمرد که البته دستاوردهای آن، به دلیل نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضای نفت چین، دوامی نداشت.
بنا به اعلام بیکر هیوز، تعداد دکل‌های حفاری نفت آمریکا، که نمایشگر اولیه‌ی تولید آتی است، در این هفته با ۵ افزایش به ۴۸۲ و در ژوئیه به سه دهنه افزایش یافت و به این ترتیب، تعداد دکل‌ها برای اولین بار از ماه مارس، با رشد همراه بود. 
داده‌های منتشر شده در هفته گذشته حکایت از کاهش کل واردات نفت کوره چین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به میزان ۱۱ درصد داشت که بر میزان نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز تقاضای بیشتر در چین افزوده است.
باب یاوگر، مدیر معاملات آتی انرژی در میزوهو در نیویورک، با اشاره به عقب‌نشینی وضعیت تقاضای چین، بر کاهش همزمان قیمت نفت خام تأکید کرد. وی اقتصاد چین را در معرض تهدید به ورود به یک چرخه‌ی تورمی برشمرد که در آن، قیمت‌ها به دلیل کاهش تقاضا پائین می‌آیند.
به اعتقاد یاوگر، این بدترین سناریوی ممکن برای کشوری است که بزرگترین واردکننده‌ی نفت خام روی کره زمین تلقی می‌شود
در عین حال، از آنجا که پالایشگاه‌های آمریکایی با نزدیک‌شدن به پایان فصل رانندگی تابستان در اوایل سپتامبر، در حال آماده‌شدن برای کاهش تولید خود هستند، انتظار می‌رفت که تقاضا از سوی بزرگترین مصرف‌کننده‌ی نفت جهان نیز کاهش یابد.
و اما در حوزه‌ی ژئوپلیتیک، در خاورمیانه، امیدها به آتش بس در غزه، که ماه‌ها موضوع مذاکرت بوده است، شدت گرفت. مقامات آمریکایی بر این باورند که طرفین بیش از هر زمان دیگری، به توافقی برای آتش بس شش هفته‌ای در ازای آزادی گروگان‌های زن، بیمار، سالخورده و مجروح توسط حماس نزدیک شده‌اند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید