یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 12317 |
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ |
171 بازدید
3
ارسال به دوستان

«رابرت کیوساکی» بر این باور است که در صورت موفقیت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، قیمت طلا، نقره و بیت‌کوین افزایش خواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «کوین‌پدیا» «رابرت کیوساکی» که پیش‌بینی‌هایش در حوزه‌ی دارایی‌ها همیشه مورد توجه فعالان بازار قرار می‌گیرد، بر این باور است که در صورت بازگشت «دونالد ترامپ» به ریاست‌جمهوری، تغییر و تحول اقتصادی چشمگیری رخ دهد. به علاوه، این پیشگوی مشهور، انتظار رشد قیمت طلا، نقره و بیت‌کوین را دارد.
وی معتقد است استراتژی ترامپ برای تضعیف دلار باعث افزایش صادرات، کاهش واردات، ایجاد شغل و افزایش ارزش دارایی‌ها می‌شود. به گفته‌ی کیوساکی، دلار ضعیف‌تر، نه‌تنها کالاهای آمریکایی را در سطح جهانی رقابتی‌تر می‌کند، بلکه منجر به ایجاد شغل و افتتاح کارخانه‌های جدید می‌شود.
آنچه گفته شد، تنها یک نمای کلی بود. بیایید به صورت جزئی‌تر به موضوع بپردازیم.
تولید نفت: کلید کاهش قیمت‌ها و تورم؟
کیوساکی در پستی در X بر برنامه‌ی ترامپ برای افزایش تولید نفت به منظور کاهش بهای طلای سیاه تأکید می‌کند. وی این برنامه را با تصمیم جو بایدن برای لغو خط لوله کی‌استون XL که به ادعای کیوساکی باعث افزایش قیمت نفت از ۳۰ دلار به ۱۳۰ دلار در هر بشکه شده است، مقایسه می‌کند. وی همچنین استدلال می‌کند که قیمت‌های بالای نفت منجر به تورم شدید شده و به آمریکایی‌های با درآمد پایین و متوسط ​​آسیب می‌زند.
در کنار این‌ها، کیوساکی «بایدن» را به خاطر بهره‌برداری از ذخایر نفتی آمریکا به دلیل تولید ناکافی نفت داخلی، مورد انتقاد قرار داد و آن را اقدامی کوته‌فکرانه خواند.

کیوساکی بر این باور است که تمرکز ترامپ بر حفاری‌های زیاد، این روندها را معکوس خواهد کرد و در نتیجه قیمت نفت کاهش یافته و تورم کاهش می‌یابد. به استدلال این تحلیلگر پیشگو، این رویکرد گرچه دلار را تضعیف می‌کند، اما در نهایت با افزایش صادرات، ایجاد شغل و افزایش قیمت دارایی‌ها، به نفع اقتصاد ایالات متحده خواهد بود.
مراقب تهدید هوش مصنوعی باشید
موضوع دیگری که کیوساکی در مورد آن ابراز نگرانی می‌کند، تهدید بالقوه‌ی هوش مصنوعی است که میلیون‌ها شغل حقیقی را از میان برمی‌دارد. وی در این باره پیشنهاد می‌کند که بیت‌کوین، طلا و نقره می‌توانند به عنوان محافظ مالی عمل کنند.
بنا به پیش بینی کیوساکی، ارزش این دارایی‌ها تا آگوست ۲۰۲۵ افزایش قابل توجهی خواهد داشت و انتظار می رود طلا از ۲۴۰۰ دلار به ۳۳۰۰ دلار در هر اونس، نقره از ۲۹ دلار به ۷۹ دلار در هر اونس و بیت کوین از ۶۷۴۰۰ دلار به ۱۰۵۰۰۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.
کیوساکی دلایل این رشد قیمت‌ها را ضعیف‌شدن دلار، افزایش صادرات و رشد کلی اقتصادی ناشی از سیاست‌های ترامپ عنوان می‌کند.
چشم‌انداز رشد اقتصادی روشن است
کیوساکی که خود از بازگشت ترامپ به ریاست جمهوری حمایت می‌کند، معتقد است که استراتژی‌های اقتصادی ترامپ با ثروتمندکردن آمریکا، بار دیگر باعث پیشرفت می‌شود. وی در ادامه، به ایجاد شغل، رشد اقتصادی و افزایش ارزش دارایی‌های کلیدی مانند طلا، نقره و بیت کوین در پی این بازگشت خبر داد.
بنا بر پیش‌بینی کیوساکی، این سیاست‌ها به نفع اقتصاد آمریکا و افزایش ثروت برای شهروندان آن خواهد بود.
البته برخلاف توصیه‌ی کیوساکی، دولت ایالات متحده اخیراً ۵۸ بیت کوین به ارزش ۴ میلیون دلار فروخته است. سرمایه‌گذاران باید به دقت این حرکت را زیر نظر بگیرند و همچنین نگران تکرار فروش سریع ۵۰۰۰۰ بیت کوین آلمان در کمتر از یک ماه باشند.
کریپتو در کانون توجه
در اواخر این هفته، ترامپ در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد. اگر وی در انتخابات پیروز شود، ممکن است بیت کوین را یک ذخیره‌ی استراتژیک اعلام کند. البته سرمایه‌گذاران کریپتو مشتاق شنیدن موضع کامالا هریس در مورد چشم‌انداز ارزهای دیجیتال هستند. از این رو، انتخابات امسال می‌تواند برای دارایی‌های کریپتو تعیین‌کننده باشد.
و در نهایت کیوساکی به سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد که آینده طلا، نقره و بیت کوین ممکن است به طرز چشمگیری تغییر کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید