یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 12354 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ |
385 بازدید
1
ارسال به دوستان

در حالی که دلار آمریکا امروز مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت، اکثر ارزهای آسیایی در محدوده‌ی ثابت رو به پایین حرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، به دلیل کاهش قیمت کالاها و عدم اطمینان مداوم در مورد رقابت ریاست جمهوری ایالات متحده، معامله‌گران در روز چهارشنبه نسبت به دلار متمایل شدند و این در حالی بود که اکثر ارزهای آسیایی در روز چهارشنبه، در محدوده‌ی ثابت رو به پایین حرکت کردند.
رشد دلار در بحبوحه‌ی عدم اطمینان سیاسی 
شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار در معاملات آسیایی هر دو اندکی افزایش یافتند و به دلیل تشدید احساسات نسبت به چین و عدم اطمینان در مورد رقابت ریاست جمهوری ایالات متحده، بر میزان تقاضا برای پناهگاه امن افزوده شد.
کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، پس از تأیید جو بایدن در مقام نامزدی ریاست‌جمهوری حزب دموکرات، مورد حمایت چشمگیر حزب دموکرات قرار گرفت. به علاوه، مطابق با نظرسنجی رویترز/ایپسوس، وی اندکی از دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیشی گرفته است.
معامله‌گران در انتظار نشست هفته‌ی آینده فدرال رزرو هستند، جایی که انتظار می‌رود بانک مرکزی نرخ‌ها را ثابت نگه دارد. با این حال، هرگونه سیگنالی مبنی بر اینکه این بانک کاهش نرخ بهره را از سپتامبر آغاز خواهد کرد، در کانون توجه فعالان بازار خواهد بود.

ارزهای مرتبط با کالا در میان مشکلات چین سقوط کردند
ارزهای مرتبط با کالا مانند دلار استرالیا و دلار نیوزلند به دلیل کاهش قیمت‌ها با کاهش شدید همراه شدند. در این بین، نگرانی‌ها در مورد کندشدن رشد اقتصادی در چین، به عنوان واردکننده‌ی اصلی کالا، نشانه‌های کمی از بهبود را به تصویر کشید.
به بیان دیگر، دلار استرالیا و دلار نیوزیلند که هر دو ارتباط نزدیکی با قیمت کالاها و چشم‌انداز اقتصادی چین دارند، در روز چهارشنبه بدترین عملکرد را در آسیا داشتند. جفت دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) 0.3 درصد سقوط کرد، در حالی که دلار نیوزیلند/دلار آمریکا (NZD/USD) با کاهش ۰.۵ درصدی همراه شد.
داده‌های ضعیف PMI در ماه جولای، ارز استرالیا را تحت فشار قرار داد.
اما در بین این ارزها، ین ژاپن یک استثنا بود، زیرا ترکیبی از پوشش شورت و داده‌های مثبت اقتصادی به این ارز کمک کرد تا قوی‌ترین سطوح خود در بیش از یک ماه گذشته را به ثبت برساند.
ین ژاپن بهترین عملکرد را در آسیا داشت و جفت دلار/ین (USD/JPY) با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۵۵.۱۰ ین رسید که پایین‌ترین سطح از اوایل ژوئن است.
گفتنی است افزایش ین به دنبال بهبود هفته‌ی گذشته اتفاق افتاد، زمانی که در بحبوحه‌ی دخالت مشکوک دولت در بازار ارزی، پول ژاپن به طور چشمگیری تقویت شد.
علاوه بر آن، برخی از داده‌های شاخص مثبت مدیران خرید نیز به نفع ین بود، چرا که افزایش فعالیت خدمات تا حد زیادی، انقباض غیرمنتظره در فعالیت‌های تولیدی را جبران کرد.
هم‌اکنون نشست بانک مرکزی ژاپن در هفته‌ی آینده در کانون توجه قرار دارد، در حالی که نرخ تورم اخیر و قرائت PMI منجر به تشدید گمانه‌زنی‌ها پیرامون افزایش نرخ بهره بانک مرکزی به میزان ۱۰ واحد پایه شده است.
و اما ارز هند، از بودجه‌ی اتحادیه با هدف پرداختن به کسری مالی بزرگ هند، حمایت چندانی دریافت نکرد و جفت دلار آمریکا/روپیه هند (USD/INR)نزدیک به بالاترین رکورد خود یعنی ۸۳.۷ روپیه باقی ماند.
جفت دلار آمریکا/وون کره جنوبی (USD/KRW) و دلار آمریکا/دلار سنگاپور (USD/SGD) هر دو ثابت بودند.
و در نهایت، جفت دلار آمریکا/یوان چین (USD/CNY) نزدیک به بالاترین رقمی که آخرین بار در ماه نوامبر مشاهده شده بود، باقی ماند، چرا که احساسات نسبت به چین در بحبوحه‌ی نگرانی‌های مستمر در مورد کند شدن رشد اقتصادی در این کشور تضعیف شد.
آنچه مسلم است نگرانی‌ها در مورد چین منجر به کاهش شدید قیمت کالاها، به ویژه نفت و فلزات شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید