یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 11820 |
تاریخ انتشار : ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ |
264 بازدید
5
ارسال به دوستان

ین ژاپن (JPY) در پی انتشار اخباری در مورد تجدیدنظرهای اقتصادی مقامات بانک مرکزی ژاپن، ضرر خفیفی را در برابر دلار تجربه کرد.

به گزارش بیما، در پی انتشار آخرین گزارش رویترز در مورد تجدیدنظرهای اقتصادی احتمالی توسط بانک ژاپن (BoJ) در نشست ماه جولای، ین ژاپن (JPY) در اوایل روز چهارشنبه ضرر خفیفی را در برابر دلار تجربه کرد.

رویترز روز چهارشنبه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که بانک مرکزی ژاپن احتمالاً پیش‌بینی رشد اقتصادی امسال را کاهش خواهد داد و در نشست خود در این ماه، بر هدف تورمی ۲ درصدی خود در سال‌های آینده ثابت‌قدم خواهد بود.

پس از شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در برابر سنای ایالات متحده، به دلیل تثبیت بیشتر دلار آمریکا (USD)، دلار/ین (USD/JPY) ممکن است افزایش قیمت خود را محدود کند. گفتنی است پاول گرچه به بهبود ارقام تورم اشاره داشت، اما همچنان بر رویکرد محتاطانه‌ی فدرال رزرو پایبند بود.

در عین حال، BoJ ممکن است در جلسه‌ی ژوئیه خود نرخ بهره را افزایش دهد و از برنامه‌هایی برای کاهش خرید اوراق قرضه خود رونمایی کند.

بنا به گزارش رویترز، شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، روز سه شنبه ضمن تأکید بر نظارت دقیق بر مذاکرات در جلسه BoJ در مورد بازار اوراق قرضه، به اهمیت حفظ انضباط مالی برای تقویت اعتماد به سلامت مالی بلندمدت خاطرنشان کرد.

و اما در هفته‌ی پیش رو، معامله‌گران چندین رویداد کلیدی را در بازارهای مالی تحت نظر می‌گیرند که شامل دومین شهادت شش ماهه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، سخنرانی‌های میشل بومن و آستن گولزبی، مقامات فدرال رزرو، و انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) با موعد انتشار روز پنج‌شنبه است.

تجزیه و تحلیل تکنیکال: دلار/ین (USD/JPY) و حفظ محدوده در حوالی ۱۶۱.۵۰

دلار/ین (USD/JPY) در روز چهارشنبه حدود ۱۶۱.۵۰ معامله می‌شود. این جفت سیر صعودی خود را در یک الگوی کانال صعودی حفظ می‌کند که بر اساس تحلیل نمودار روزانه، نمایانگر سوگیری صعودی است.

با افزودن به چشم‌انداز صعودی، شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) بالاتر از سطح ۵۰ باقی می‌ماند و قدرت روند صعودی را تقویت می‌کند.

با نگاهی به آینده، جفت دلار/ین (USD/JPY) ممکن است سطح مقاومت بحرانی نزدیک به ۱۶۲.۷۰ را هدف قرار دهد که در مرز بالایی کانال صعودی قرار دارد.

شکست موفقیت‌آمیز بالاتر از این سطح می‌تواند احساسات صعودی را تقویت کند و به طور بالقوه جفت را به سمت مقاومت روانی در ۱۶۳.۰۰ بکشاند.

در جهت نزولی، حمایت اولیه برای جفت دلار/ین (USD/JPY) در حدود میانگین متحرک نمایی ۲۱ روزه (۲۱-EMA) در ۱۵۹.۹۶ پیش بینی می‌شود. شکست زیر این سطح ممکن است فشار وارد کند و باعث آزمایش مرز پایین کانال صعودی در حدود ۱۵۹.۶۰ شود. کاهش بیشتر زیر سطح حمایت کانال می‌تواند جفت را به سمت پایین‌ترین سطح ژوئن در ۱۵۴.۵۵ سوق دهد.

نمودار روزانه دلار/ین (USD/JPY)

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید