یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
کد خبر: 9010 |
تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
135 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

با بازیابی متوسط ​​دلار، یورو/دلار (EUR/USD) به سمت سطح ۱.۰۸۵۰ عقب نشینی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) پس از بسته‌شدن در سطوح نسبتاً پایین در روز پنج‌شنبه، تحت فشار نزولی ملایم باقی ماند و در محدوده‌ی منفی حوالی ۱.۰۸۵۰ معامله شد.
گفتنی است در غیاب انتشار داده‌های کلان اقتصادی، سرمایه گذاران همچنان به اظهارات مقامات فدرال رزرو توجه خواهند کرد.

بررسی اجمالی بنیادین
یورو/دلار EUR/USD پس از صعود روز چهارشنبه، تلاش کرد تا حرکت صعودی خود را حفظ کند و در روز پنج‌شنبه با کاهش اندک بسته شد. این جفت سپس، در اوایل جلسه‌ی اروپا در روز جمعه کمی بالاتر از ۱.۰۸۵۰ نسبتا آرام می‌ماند.
در روز پنج‌شنبه پس از آنکه داده‌های منتشرشده توسط وزارت کار ایالات متحده، در هفته‌ی منتهی به ۱۱ مه، از ثبت ۲۲۲,۰۰۰ مورد درخواست اولیه بیکاری هفتگی خبر داد که البته از ۲۳۲,۰۰۰ هفته قبل کمتر بود، دلار آمریکا (USD) موفق به افزایش قیمت شد. علاوه بر این، اظهارنظرهای محتاطانه‌ی مقامات فدرال رزرو در رابطه با کاهش سیاست‌ها به دلار کمک کرد تا در برابر رقبای اصلی خود انعطاف‌پذیر بماند.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا ضمن اظهار رضایت از پیشرفت در کاهش تورم در آوریل، خاطرنشان کرد که فدرال رزرو هنوز برای کاهش نرخ بهره حاضر نشده است. از سوی دیگر، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، با اشاره به اینکه آنها به دنبال بررسی داده‌های بیشتر هستند، سیاست پولی را در موقعیتی مناسب قلمداد کرد. همچنین، بنا به گفته‌ی توماس بارکینگ، رئیس فدرال رزرو ریچموند، به CNBC، آخرین داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نشان می‌دهد که علیرغم تلاش‌های فدرال رزرو، تورم هنوز در جایگاهی که انتظار می‌رفت، قرار ندارد.
و اما در تقویم اقتصادی ایالات متحده، هیچگونه اطلاعات سطح بالایی در روز جمعه منتشر نشد. اما در نشست اطلاعاتی آمریکا، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، و مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، سخنرانی خواهند کرد.
بدیهی است در صورتی که مقامات فدرال رزرو به لحن محتاطانه‌ی خود پایبند باشند، دلار آمریکا می‌تواند در پایان هفته حرکت کند و از این رو، تداوم روند صعودی هفتگی یورو/دلار (EUR/USD) دشوار شود.
بررسی اجمالی تکنیکال یورو/دلار (EUR/USD)
گرچه شاخص قدرت نسبی در روز پنج‌شنبه کاهش یافت، اما در بالای سطح ۶۰ تثبیت شد که نشان می‌دهد آخرین عقب‌نشینی یک اصلاح فنی بوده است، نه آغاز یک معکوس.
از سوی دیگر، سطح ۱.۰۸۹۰ الی ۱.۰۹۰۰ (فیبوناچی ۷۸.۶% اصلاح آخرین روند نزولی، حد بالای کانال رگرسیون صعودی، سطح روانی) به عنوان اولین مقاومت قبل از سطوح ۱.۰۹۴۰ (سطح ایستا) و ۱.۰۹۸۰ (بالای ۸ مارس) همسو می‌شود.
در جهت نزولی، پیش از ۱.۰۷۹۰ الی ۱.۰۸۰۰ (SMA-50،SMA-200 روزه)، حمایت قوی در ۱.۰۸۳۰-۱.۰۸۲۰ (میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه (۱۰۰-SMA)، نقطه میانی کانال) قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید