شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6879 |
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ |
167 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

دلار آمریکا در پی گذر از هفته‌ای سرشار از رشد و شکوفایی، به دلیل آرام‌شدن جو ژئوپلیتیکی، با کاهش همراه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» دلار آمریکا (USD) در روز دوشنبه در پی یک هفته‌ی بسیار قوی، کاهش یافت.
پس از حمله‌ی پهپادی ایران به اسرائیل که تلفات زیادی در بر نداشت، بازارها نفس راحتی می‌کشند. البته ایران روز دوشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و اعلام داشت که در صدد تشدید بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه نیست.
ناگفته نماند که کاهش تقاضا برای پناهگاه امن، منجر به ورود نسبی به سمت دارایی‌های ریسکی می‌شود. این امر نه‌تنها بر دلار آمریکا تأثیر گذاشت، بلکه سهام در اروپا و ایالات متحده کاملاً سبز شد.
در بخش گزارش‌های اقتصادی، معامله‌گران در آغاز هفته با برخی از داده‌های کلیدی روبرو خواهند شد. رویداد اصلی روز دوشنبه گزارش خرده‌فروشی ایالات متحده برای ماه مارس است. آنچه مسلم است مثل همیشه، هر گونه آمار منفی در عدد واقعی یا تجدید نظر داده‌های قبلی، دلار را پایین می‌آورد. از این رو، معامله‌گران این نکته را مدنظر قرار می‌دهند که اعداد اصلاح‌شده به اندازه‌ی اعداد واقعی، حائز اهمیت خواهند بود.
تحلیل تکنیکال شاخص دلار آمریکا
شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز دوشنبه پیش از انتشار آمار و اعداد خرده‌فروشی ایالات متحده کاهش می‌یابد. 
گفتنی است عامل اصلی که منجر به برانگیختن اصلاحات شد این بود که ایران امروز دوشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و اظهار داشت که نمی‌خواهد به دنبال تشدید تنش در خاورمیانه باشد.
این امر بر روی سهام اروپا و ایالات متحده نیز تأثیر می‌گذارد، در حالی که ارزهای امن در حال کاهش هستند و شاخص دلار DXY به زیر ۱۰۶.۰۰ رسید.
در روند صعودی، اولین سطح برای شاخص دلار (DXY) بالاترین سطح ۱۰ نوامبر در ۱۰۶.۰۱ است، که درست بالاتر از رقم ۱۰۶.۰۰ قرار دارد و بسیار بالاتر از سطح گرد ۱۰۷.۰۰ است. البته شاخص DXY می‌تواند با مقاومت ۱۰۷.۳۵، یا بالاترین سطح ۳ اکتبر روبرو شود.
از جنبه نزولی، اولین سطح کلیدی ۱۰۵.۸۸ است که یک سطح محوری از مارس ۲۰۲۳ تلقی می‌شود. در ادامه، ۱۰۵.۱۲ و ۱۰۴.۶۰ نیز پیش از منطقه موجود با میانگین متحرک ساده ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه، به ترتیب در ۱۰۳.۹۷ و ۱۰۳.۸۴، باید به عنوان یک حمایت عمل کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید