شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7958 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ |
140 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

امروز، سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت)، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ راه‌اندازی شدند.

به گزارش «Cryptopotato»، هنگ‌کنگ اکنون با گنجاندن صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر دارایی واقعی بیت‌کوین (BTC) و نیز اولین ETF اتریوم (ETH) در جهان که در ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت محلی فعال شدند، آماده فعالیت است.

درهمین حال، با توجه به وب‌سایت بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ، اولین صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی واقعی رمزارز آسیا اکنون «درحال معامله» هستند و ۱۴ صندوق جدید فهرست شده‌اند.

سه صادرکننده صندوق‌های مذکور، چاینا اَست منیجمنت (China Asset Management)، بوسِرا اَست منیجمنت (Bosera Asset Management) و هاروست گلوبال اینوستمنتز (Harvest Global Investments) محصولات خود را به‌ترتیب با نمادهای BOS، CAM و HGI فهرست کرده‌اند.

آسیا پیشرو است
«برایان رابرتز»، رئیس توسعه محصول سهام در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ، به بلومبرگ گفت: «ما می‌توانیم به‌سمت دارایی‌های فیزیکی اسپات، محصولات ترکیبی و درنهایت ورود به استراتژی‌های اهرمی (Levered) و معکوس (Inversed) حرکت کنیم.» وی همچنین افزود، اولین قدم، نظارت بر چگونگی توسعه و بلوغ عرضه‌های اخیر قبل از بررسی سایر احتمالات در آینده است.

ناشران صندوق قابل معامله در بورس اطمینان دارند که این کلاس از محصولات در منطقه با استقبال زیادی روبرو خواهند شد. «ژو هاوکانگ»، رئیس شرکت مدیریت دارایی چین (چاینا اَست منیجمنت)، فکر می‌کند که روز راه‌اندازی ETFها در هنگ‌کنگ نسبت به آمریکا بزرگتر خواهد بود.

او در یک نشست خبری در (۲۹ آوریل) گفت: «من بسیار مطمئن هستم که حجم اولیه فهرست صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی واقعی هنگ‌کنگ (بیش از ۱۲۵ میلیون دلار آمریکا) می‌تواند از حجم صدور در اولین روز در ایالات متحده فراتر رود.»

«وین هوانگ»، رئیس شرکت نگهداری صندوق قابل معامله در بورس (OSL) نیز در اولین روز جمع‌آوری وجوه اظهارنظر کرد: «با قضاوت براساس اعداد، معاملات ETFهای بیت‌کوین و اتریوم در هنگ‌کنگ واقعاً بسیار بیشتر از حجم ورودی سرمایه به صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین آمریکا در اولین روز معاملات آن است.»

افزون بر این، «ویلی وُو»، تحلیل‌گر کریپتو اشاره کرد که تعداد کاربران بازار آسیا بیشتر از مجموع بازارهای ایالات متحده و اروپا است.
درهمین راستا، «گابور گورباس»، بنیان‌گذار پوینت‌ویل (PointVille)، گفت: «همان‌طور که بارها گفته شد، رقابت صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین شرق به غرب درحال داغ‌شدن است.

هنگ‌کنگ بدون تأیید چین اقدام به راه‌اندازی ETFهای بیت‌کوین نمی‌کند. چین همچنین مصمم است تا در زمینه قابلیت‌های نهادی بیت‌کوین رقابت کند. تئوری بازی پذیرش در کل کشور درحال اجرا است. بازی شروع شده است!»

ازطرف دیگر، «اریک بالچوناس»، تحلیل‌گر صندوق قابل معامله در بورس گفت: «این اولین باری است که ما به محبوبیت اتریوم نسبت به بیت‌کوین در قالب ETF نگاهی دقیق خواهیم داشت.»

واکنش بازار کریپتو
قیمت بیت‌کوین درست قبل از عرضه ETFهای مذکور در هنگ‌کنگ به بالاترین سطح روزانه ۶۴۵۵۵ دلار رسید، اما در زمان نگارش این خبر به ۶۳۴۰۰ دلار کاهش یافت. این دارایی از اواخر ماه (فوریه) در این محدوده باقی مانده و درحال نوسان است.

اتریوم نیز که از زمان عرضه اولین صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی واقعی دیجیتال در جهان با اشتیاق، مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، به بالاترین سطح روزانه ۳۲۴۴ دلار رسید، اما در زمان عرضه محصولات جدید نام‌برده به‌شدت سقوط کرد و قبل از نشان‌دادن علائم بهبود قیمت به ۳۱۴۸ دلار سقوط کرد.

با این حال، برای سنجش تأثیر ETFهای منتشرشده در هنگ‌کنگ بر بازارهای رمزارزی تنها پس از یک ساعت از عرضه، هنوز زود است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید