شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6857 |
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ |
104 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

جامعه ارزهای دیجیتال با نزدیک‌شدن به رویداد هاوینگ بیت‌کوین (BTC)، پُر از گمانه‌زنی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Newsbtc»، درحالی‌که به‌طور طبیعی همه نگاه‌ها به بیت‌کوین (BTC) است، ریپل (XRP)، به‌عنوان یک منبع غیرمنتظره برای کنجکاوی ظاهر شده است. تحرکات تاریخی قیمت، تحولات حقوقی اخیر و مجموعه‌ای از پیش‌بینی‌های کارشناسان، حس خوش‌بینی محتاطانه‌ای را نسبت به آینده این ارز دیجیتال تقویت می‌کند.
XRP و هاله تقدس هاوینگ بیت‌کوین
از منظر تاریخی، آلت‌کوین‌هایی مانند XRP اغلب حرکات قیمتی بیت‌کوین را تکرار کرده‌اند. به‌دنبال رویدادهای مهم در بازار بیت‌کوین، به‌ویژه رویدادهای هاوینگ که پاداش استخراج بیت‌کوین را به نصف کاهش می‌دهد، آلت‌کوین‌ها اغلب با افزایش قابل‌توجهی در ارزش خود مواجه شده‌اند. این امر باعث شده است که برخی از تحلیل‌گران بر این باور باشند که توکن بومی ریپل ممکن است پس از هاوینگ آتی بیت‌کوین، شاهد افزایش مشابهی باشد.
با این حال، روایت پیرامون XRP با نبرد حقوقی جاری بین ریپل لبز (Ripple Labs) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده پیچیده شده است. کمیسیون مذکور ادعا می‌کند که این آلت‌کوین، یک اوراق بهادار ثبت‌نشده است، طبقه‌بندی‌ای که مشروعیت توکن را زیر سؤال برده و اشتیاق سرمایه‌گذاران را کاهش داده است.
شفافیت حقوقی، احساسات را تقویت می‌کند
تحولی اخیر در پرونده مربوط به ریپل و SEC، مقداری خوش‌بینی را به بازار ارز دیجیتال XRP تزریق کرده است. در (جولای ۲۰۲۳)، قاضی پرونده، حکمی را صادر کرد که به تبع آن XRP را به‌عنوان یک اوراق بهادار غیر اَمانی (non-security) اعلام کرد. این شفافیت حقوقی مورد انتظار، اطمینان نظارتی موردنیاز را برای XRP فراهم کرده است و اعتماد سرمایه‌گذارانی را که اکنون با ایمان تازه به پتانسیل آن می‌نگرند، تقویت کرده است.

نظرات کارشناسی طیف وسیعی از پیش‌بینی‌های قیمتی را برای XRP ارائه می‌دهد
با نزدیک‌شدن به رخداد هاوینگ بیت‌کوین، تحلیل‌گران برجسته بازار درمورد مسیر قیمتی بالقوه XRP نظر داده‌اند، به‌گونه‌ای که پیش‌بینی‌ها به‌طرز قابل‌توجهی با توجه به نوسانات ذاتی بازار کریپتو متفاوت است. درهمین راستا، «لِب»، یک تحلیل‌گر مورد احترام و با سابقه درخشان، بر این باور است که توکن بومی ریپل می‌تواند قبل یا بلافاصله پس از هاوینگ بیت‌کوین به بالاترین قیمت قبلی خود یعنی ۳.۸۴ دلار برسد. این پیش‌بینی صعودی، پتانسیل سود چشم‌گیری را برجسته می‌کند.

با نگاهی به روند بلندمدت، «جیک گاگین»، تحلیل‌گر رمزارز، چشم‌اندازی محتاطانه‌تر اما خوش‌بینانه ارائه می‌دهد. او پیش‌بینی می‌کند که XRP تا سال (۲۰۲۵) به ۵.۸۵ دلار برسد. این موضوع با دیدگاه‌های «دارک دیفندر»، تحلیل‌گر دیگری که پیش‌بینی می‌کند یک روند صعودی ثابت برای XRP در سال‌های آتی وجود دارد، هم‌سو است.
در‌حالی‌که برخی از سرمایه‌گذاران این پیش‌بینی‌های بلندمدتی را بیش از حد بلندپروازانه می‌دانند، برخی دیگر بر این مدعا هستند که با توجه به دورنمای درحال تحولِ مقررات و کاربرد اساسی XRP به‌عنوان یک راه‌حل پرداخت فرامرزی، دور از ذهن نیستند.
تحرکات بازار و موقعیت XRP
با وجود نوسانات قیمتی کوتاه‌مدت اخیر، توکن بومی ریپل همچنان با ارزش کل بازار (مارکت‌کپ) نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار، جایگاه خود را در قامت یکی از ارزهای دیجیتال برتر از نظر ارزش کل بازار حفظ می‌کند و درحال حاضر در رتبه هفتم قرار دارد. تریدرها و سرمایه‌گذاران با دقت روندهای بازار و پیش‌بینی‌های کارشناسان را زیر نظر دارند تا برای نوسانات و فرصت‌های بالقوه‌ای که دوره پس از هاوینگ بیت‌کوین ممکن است به‌همراه داشته باشد، آماده شوند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید