شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8040 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ |
416 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

نگرانی‌ها از کاهش قیمت توکن بومی ریپل (XRP) در بازار رمزارز به‌دلیل آزادشدن (آنلاک) ۵۰۰ میلیون XRP توسط ریپل افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Coingape»، ریپل (XRP) با آزادسازی (آنلاک) ۵۰۰ میلیون توکن از حساب اَمانی خود، نگرانی‌هایی را درمورد تأثیر بالقوه آن بر کاهش قیمت این رمزارز بین سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است. به‌طور قابل‌توجهی، اقدام مذکور می‌تواند بخشی از استراتژی ریپل برای آزادکردن ۱ میلیارد XRP از حساب اَمانی به‌صورت ماهانه باشد.
آزادشدن چنین مقادیری از توکن بومی ریپل تمایل به افزایش عرضه این ارز دیجیتال در بازار کریپتو را نشان می‌دهد که به نوبه خود بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد.
آزادشدن ۵۰۰ میلیون XRP توسط ریپل باعث ایجاد گمانه‌زنی‌ها شد
طبق گزارش وِیل‌آلرت (Whale Alert)، پلتفرم ردیابی تراکنش‌های بلاکچین، ریپل، اقدام به آزادسازی ۵۰۰ میلیون XRP از حساب اَمانی خود کرده است، اقدامی که در کل حوزه ارزهای دیجیتال بازتاب داشته است. این آزادسازی، بخشی از استراتژی معمول ریپل است که به‌طور معمول ۱ میلیارد XRP به‌صورت ماهانه، اغلب در دو یا سه تراکنش، از حساب اَمانی شرکت آزاد می‌شود. گفتنی است که آنلاک ۱ میلیارد توکن بومی ریپل معمولاً در دو یا سه تراکنش اتفاق می‌افتد و با در نظر گرفتن این موضوع، به‌زودی بازار رمزارز شاهد تراکنش‌های بیشتری خواهد بود.
درحالی‌که این افزایش عرضه XRP ممکن است به‌طور موقت بر قیمت‌ها تأثیر منفی بگذارد، استراتژی حساب اَمانی ریپل با هدف حفظ نقدینگی بازار و تسهیل تراکنش‌های برون‌مرزی است. علیرغم نگرانی‌ها درباره تأثیر کوتاه‌مدت این اقدام بر قیمت آلت‌کوین مذکور، بخش عمده‌ای از XRP آزادشده مجدداً به حساب اَمانی منتقل می‌شود که ثبات بلندمدت را تضمین می‌کند و با اهداف پایداری اکوسیستم ریپل در میان موانع قانونی در دستِ بررسی، به‌ویژه دعوای حقوقی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده مطابقت دارد.
همچنین، با افزایش تقاضا از سوی کسب و کارها، شرکا و صرافی‌ها، اقدام متعادل‌کننده ریپل بر تعهد آن به حفظ یکپارچگی اکوسیستم بین ابهامات قانونی تأکید کرده و بر دورنمای استراتژیک آن فراتر از نوسانات فوری بازار تأکید می‌کند.
قیمت و عملکرد
قیمت XRP امروز به‌همراه کل بازار ارزهای دیجیتال با روند نزولی مواجه شد. از سوی دیگر، آزادسازی اخیر توکن از حساب اَمانی همچنین نگرانی‌هایی را درمورد فشار بیشتر بر قیمت این ارز دیجیتال ایجاد کرده است. قابل ذکر است که یک نهنگ ناشناس، ۳۰.۶ میلیون XRP به ارزش ۱۵.۱۱ میلیون دلار را به صرافی بیت‌اِستمپ (Bitstamp) ارسال کرده است. این امر همچنین نگرانی‌هایی را درمورد فشار نزولی احتمالی بر قیمت XRP ایجاد کرده است. علاوه بر این، نهنگ مذکور اخیراً درحال انتقال مقادیر زیادی از رمزارز نام‌برده دیده شده است.
در زمان نگارش این خبر، قیمت XRP با کاهش ۲.۷۴ درصد به ۰.۴۹۹۵ دلار رسید، درحالی‌که حجم معاملات آن ۳۱.۶۶ درصد افزایش یافت و به ۱.۳۷ میلیارد دلار رسید. گفتنی است که این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته به بالاترین قیمت ۰.۵۱۳۹ دلار و پایین‌ترین قیمت ۰.۴۹۰۵ دلار رسیده که نشان‌گر سناریوی بسیار پُرنوسان در بازار کریپتو است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید