شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6771 |
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ |
111 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در این مقاله، رویدادهای مهم و نوسانات دارایی کلیدی اعم از طلا، دلار آمریکا و برخی از جفت‌ارزها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» دلار آمریکا (USD) در جلسه‌ی معاملاتی روز جمعه‌ی اروپا در برابر رقبای اصلی خود قدرت می‌گیرد و شاخص دلار آمریکا به بالای ۱۰۵.۵۰ و بالاترین سطح سال ۲۰۲۴ صعود می‌کند.

داده‌های شاخص قیمت صادرات و شاخص قیمت واردات در ماه مارس در سند اقتصادی ایالات متحده ارائه شده است و دانشگاه میشیگان نیز قبل از پایان هفته، شاخص اولیه‌ی احساسات مصرف‌کننده را برای آوریل منتشر خواهد کرد.

در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، انتشار داده‌های اقتصاد کلان مختلط از ایالات متحده باعث شد که دلار برای افزایش قیمت روز چهارشنبه که توسط داده‌های تورم قوی تقویت شده بود، به مشکل برخورد کند.

با این حال، اظهارات تندروانه از سوی مقامات فدرال رزرو به این ارز در حفظ جایگاه کمک کرد. در عین حال، به نظر می‌رسد تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، به منزله‌ی تقویت بیشتر برای دلار امن باشد.

به گزارش رویترز، اواخر پنج‌شنبه، یک مقام آمریکایی با اشاره به انتظارات برای حمله‌ی ایران به اسرائیل، نسبت به تشدید بیشتر درگیری‌ها در خاورمیانه هشدار داد.

در چشم‌انداز فلزات گرانبها، طلا پس از کاهش روز چهارشنبه، شتاب صعودی گرفت و در روز پنج‌شنبه بیش از ۱.۵ درصد افزایش یافت. طلا (XAU/USD) همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و آخرین بار در فاصله ۲۴۰۰ دلاری با رکورد جدید معامله شد.

و اما در حوزه‌ی جفت‌ارزها، دلار/ین (USD/JPY) در اوایل جمعه بالای ۱۵۳.۰۰ نسبتا آرام ماند. البته به نظر می‌رسد ین ژاپن از خلق و خوی مخاطره‌آمیز سود می‌برد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران ممکن است در بحبوحه‌ی انتظارات فزاینده برای مداخله‌ی بانک مرکزی ژاپن، از شرط‌بندی بر روی سطح بالاتری از این جفت خودداری کنند.

براساس گزارش دفتر آمار ملی بریتانیا در روز جمعه، تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) در ماه فوریه ۰.۱ درصد افزایش یافته است. البته این رقم به دنبال رشد ۰.۳ درصدی ثبت‌شده در ژانویه و مطابق با انتظارات بازار بود. پوند/دلار (GBP/USD) پس از انتشار داده‌ها در پایین‌ترین حد خود باقی ماند و نزدیک به ۱.۲۵۰۰ یا در پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۴ معامله شد.

اگرچه یورو/دلار (EUR/USD) توانست بخشی از زیان روزانه‌ی خود را در جلسات معاملاتی آمریکا در روز پنج‌شنبه پاک کند، اما در اوایل روز جمعه و در بحبوحه‌ی اظهارنظرهای دور از انتظار مقامات بانک مرکزی اروپا، تحت فشار نزولی مجدد قرار گرفت. این جفت آخرین بار زیر سطح ۱.۰۷۰۰ و در پایین‌ترین سطح خود از دسامبر معامله شد.

بانک مرکزی اروپا (ECB) اقدامات سیاست پولی خود را آنگونه که انتظار می‌رفت، پس از نشست سیاست‌گذاری آوریل بدون تغییر باقی گذاشت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید