شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6839 |
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵ |
184 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

هفته پُر‌ترافیک دیگری در تقویم اقتصادی ایالات متحده با داده‌های خُرده‌فروشی و سخنرانی‌های فدرال رزرو (Fed) در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی، پیش روی ماست.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptopotato»، بازارهای رمزارز طی هفته گذشته با مشکل مواجه شدند، اما در معاملات صبح روز دوشنبه (۲۷ فروردین) در آسیا، نشانه‌هایی از بهبود را به نمایش گذاشتند. با این حال، یک هفته پُر‌کار دیگر برای تقویم اقتصادی در پیش است و تنش‌های سیاسی در خاورمیانه تشدید شده که این مسائل ممکن است باعث هجوم سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های امن شود. بازارها همچنین بر درآمدها تمرکز خواهند کرد، به‌طوری‌که انتشار آمار این هفته در بخش‌های مختلف اقتصادی ازجمله بانکداری و امور مالی صورت می‌پذیرد.
هفته پیش رو
دوشنبه شاهد انتشار داده‌های فروش در بخش خُرده‌فروشی ماه (مارس) در ایالات متحده خواهیم بود که می‌تواند بر سیاست پولی فدرال رزرو (Fed) تأثیر بگذارد. آمارهای اخیر تورم نیز بالاتر از حد انتظار، نگرانی‌ها را درمورد احتمال عدم تغییر نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تر افزایش داده است.
همچنین، قرار است داده‌های تولید صنعتی و بخش تولید در این هفته منتشر شود که می‌تواند وضعیت کلی اقتصاد را روشن کند. در روز پنج‌شنبه، تعداد متقاضیان بیکاری مشاهده خواهد شد که درصورت افزایش غیرمنتظره، می‌تواند بر قدرت خرید تأثیر بگذارد.
این هفته درمجموع ۱۳ سخنرانی از مقامات فدرال رزرو، ازجمله «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو، در روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین)، انجام می‌شود. سرمایه‌گذاران با دقت این سخنرانی‌ها را برای یافتن نشانه‌هایی از تغییر در سیاست پولی دنبال می‌کنند. افزون بر این، هفته جاری برای گزارش‌های درآمد سه‌ماهه اول شرکت‌ها، به‌ویژه در بخش بانکداری، بسیار مهم است. گزارش‌های درآمد قابل‌توجهی توسط گلدمن‌ساکس (Goldman Sachs)، Bank of America و مورگان استنلی (Morgan Stanley) منتشر خواهد شد. از سوی دیگر، بر بسیاری از بانک‌های کوچک‌تر نیز تمرکز خواهد شد.
با این وجود، درگیری‌های خاورمیانه همچنان با اِعمال فشار صعودی بر قیمت کالاهایی مانند نفت و طلا (XAU)، مورد توجه قرار می‌گیرد و اقتصاد چین با انتشار ارقام تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه اول خود در روز سه‌شنبه، به‌طور بالقوه‌ای بر تمایل به دارایی‌های پُرریسک مانند بیت‌کوین (BTC) تأثیر خواهد گذاشت.
بازارهای ارز دیجیتال درحال بهبود هستند
بازارهای کریپتو طی آخر هفته با سقوط به پایین‌ترین سطح خود از ابتدای ماه (مارس)، با کاهش به ارزش کل (مارکت‌کپ) ۲.۴۱ تریلیون دلاری، ضربه خوردند. با این حال، در صبح روز دوشنبه اندکی بهبود حاصل شده است، به‌گونه‌ای‌که ارزش کل بازار نسبت به روز گذشته ۳.۵ درصد افزایش یافته و به ۲.۴۸ تریلیون دلار رسیده است.
بیت‌کوین درحالی‌که کمتر از یک هفته به رخداد هاوینگ باقی مانده است، از سطح حمایتی در ۶۲ هزار دلار جهش یافت تا در زمان نگارش این خبر به ۶۵ هزار دلار بازگردد. با این همه، ارز دیجیتال مذکور از زمان رسیدن به بالاترین رقم تاریخی (ATH) خود در اواسط ماه (مارس)، اکنون ۱۲ درصد کاهش یافته است. قیمت اتریوم (ETH) نیز روز یکشنبه به زیر ۳۰۰۰ دلار سقوط کرد؛ اما به‌سرعت بهبود یافت و در معاملات آسیایی روز دوشنبه به ۳۱۵۰ دلار رسید.
همچنین، اکثر آلت‌کوین‌ها درحال بهبود هستند؛ اما تقریباً تمام آن‌ها نسبت به هفته گذشته کاهش دو رقمی را تجربه کرده‌اند.  

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید