شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8613 |
تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ |
232 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

اگرچه ارزش بازار (مارکت‌کپ) آلت‌کوین در ماه گذشته تقریباً ۲۰ درصد کاهش یافته است، معامله‌گران همچنان خوش‌بین و معتقد هستند که «رالی انفجاری» در راه است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، بازار آلت‌کوین درحال‌حاضر در «مرحله ناباوری» قرار دارد که طبق گفته معامله‌گران رمزارز که به‌دقت سه اندیکاتور را برای تأیید زیر نظر دارند، اگر تاریخ تکرار شود، به‌زودی می‌تواند به یک «رالی انفجاری» تبدیل شود. درهمین حال، «MilkyBull Crypto»، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال در پُست (۱۱ مِی) به دنبال‌کنندگان خود گفت: «ارزش بازار آلت‌کوین درحال‌حاضر در مرحله ناباوری قرار دارد که به‌طور تاریخی به‌دنبال آن یک رالی انفجاری رخ می‌دهد.»
مرحله ناباوری زمانی است که سرمایه‌گذاران با وجود نشانه‌های مثبت بازار و به‌واسطه نوسانات زیاد، همچنان نسبت به آن شک دارند، همان‌طور که با کاهش قابل‌توجه ۲۴ امتیازی شاخص ترس و طمع طی ۳۰ روز گذشته نشان داده شده است. درحال‌حاضر، امتیاز ذکرشده بر روی ۵۶ است. این درحالی است که کل ارزش بازار (مارکت‌کپ) آلت‌کوین‌ها که ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو را حذف می‌کند، طبق داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) در ۳۰ روز گذشته ۱۷.۵۵ درصد کاهش یافته و به ۲۶۴.۹ میلیارد دلار رسیده است.
با این وجود، طبق پیام (۱۲ مِی) «Rekt Capital»، تریدر رمزارز که با نام مستعار، فعالیت و تعداد بالایی فالوور دارد، این بازار همچنان بالاتر از سطح حمایتی ۲۵۰ میلیارد دلاری قرار دارد و «درحال موقعیت‌سازی برای حرکت صعودی در آینده است.»

همچنین، تریدرها برای حمایت از پیش‌بینی‌های خود در‌مورد سمت وسوی بازار آلت‌کوین، سه اندیکاتور را در کل بازار کریپتو زیر نظر دارند که شامل میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه، استوکاستیک (Stocastic) شاخص قدرت نسبی (RSI) و سلطه (دامیننس) بیت‌کوین (BTC).
درهمین راستا، EMA میانگین قیمت در طول دوره، وزن بیشتری را نسبت به دوره‌های اخیر نشان می‌دهد. از سوی دیگر، به گفته «Titan of Crypto»، تریدر رمزارز که با نام مستعار فعال است در پُست (۱۱ مِی) خود، اگر کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال دوباره سطح میانگین متحرک‌نمایی ۲۰ روزه را آزمایش کند و درعین حال در استوکاستیک RSI که قدرت نسبی اندیکاتور RSI را اندازه‌گیری می‌کند، صعودی شود، می‌تواند منجر به «وقوع رالی قیمتی» شود.
افزون بر این، نمودار دامیننس بیت‌کوین که سهم بازار BTC را نسبت به کل بازار ارزهای دیجیتال اندازه‌گیری می‌کند، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین اما پُرمراجعه‌ترین اندیکاتورها شناخته می‌شود. این شاخص به معامله‌گران، احساس کلی سرمایه‌گذاران پیرامون بازار کریپتو را نشان می‌دهد. در زمان انتشار این مطلب، سلطه بیت‌کوین ۵۴.۷ درصد است که نسبت به هفته گذشته ۰.۵۶ درصد کاهش را تجربه کرده است. «Yoddha»، تحلیل‌گر تکنیکال که نام مستعار دارد، در توئیت (۱۱ مِی) در شبکه اجتماعی X ادعا کرد که «کاهش بیشتر دامیننس بیت‌کوین از این سطح می‌تواند، آغازگر یک دوره صعودی قیمت برای آلت‌کوین‌ها باشد.»

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید