شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6322 |
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ |
476 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در حالی که دلار امروز با پیش‌بینی داده‌های کلیدی تورم ایالات متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، ثابت ماند، سایر ارزهای کلیدی نوساناتی را تجربه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، دلار در روز سه‌شنبه با پیش‌بینی داده‌های کلیدی تورم ایالات متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، ثابت ماند؛ اما بیشتر ارزهای آسیایی  حرکت اندکی داشتند.
در همین راستا، شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار در معاملات آسیایی پس از گذر از ضرر و زیان، حرکت اندکی داشتند. با این حال، معامله‌گران پیش از سیگنال‌های بیشتر در مورد نرخ‌های بهره‌ی ایالات متحده در این هفته، همچنان تا حد زیادی نسبت به دلار آمریکا تمایل نشان دادند.
در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های تورمی شاخص قیمت مصرف‌کننده برای ماه مارس در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و انتظار می‌رود حاکی از باقی‌ماندن تورم در سطحی بالاتر از هدف سالانه ۲ درصدی فدرال رزرو باشد و انگیزه‌ی اندکی برای شروع زودهنگام کاهش نرخ‌ها به بانک مرکزی بدهد.
علاوه بر آن، در حالی که شک و تردیدهای فزاینده‌ای مبنی بر این موضوع وجود دارد که آیا بانک مرکزی کاهش نرخ بهره را در ژوئن آغاز خواهد کرد یا خیر،  صورتجلسه‌ی نشست ماه مارس فدرال رزرو نیز در روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

برخی از مقامات فدرال رزرو هشدار دادند که تورم فزاینده، مانع از کاهش نرخ بهره در اوایل امسال توسط فدرال رزرو می‌شود.
از آنجا که معامله‌گران در انتظار نشانه‌های بیشتر در مورد نرخ های بهره ایالات متحده بودند، با ترجیح موضع احتیاط، تا حد زیادی از انجام شرط‌بندی‌های بزرگ خودداری کردند.
افزون بر آن، بازارهای آسیایی همچنان تحت تاثیر افزایش نرخ حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه بودند که منجر به کاهش انتظارات زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو شد.
آنچه مسلم است داده‌های حقوق و دستمزد، درعین حال که معاملات دلار را قدرتمند نگه داشت، بازدهی خزانه‌داری آمریکا را نیز افزایش داده که به نوبه‌ی خود بر ارزهای آسیایی تأثیرگذار بود.
پیرامون ارزهای آسیایی چه گذشت؟
ین ژاپن در روز سه شنبه اندکی تضعیف شد و جفت دلار/ین (USD/JPY) به سمت سطح ۱۵۲ بازگشت که بالاترین سطح از سال ۱۹۹۰ است.
گذشته از آن، گرچه بانک مرکزی ژاپن سیگنال‌هایی را در مورد تصمیم‌گیری‌های سیاستی آتی ارائه کرد، اما اولین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن در ۱۷ سال گذشته، حمایت چندانی از ین به عمل نیاورد و این ارز علیرغم هشدارهای مکرر در مورد مداخله‌ی دولت، به سمت پایین‌ترین سطح ۳۴ سال گذشته بازگشت.
در حالی که جفت دلار آمریکا/دلار سنگاپور (USD/SGD) در حال افزایش است، وون کره جنوبی با افزایش ۰.۱ درصدی، جفت دلار/وون (USD/KRW) را تضعیف کرد.
جفت دلار/روپیه (USD/INR) اندکی حرکت کرد و نزدیک به رکورد بالاتر از سطح ۸۳ باقی ماند.
و اما در سرزمین اژدها، ارز چین علیرغم افزایش فروش، به دلیل شک و تردیدهای فزاینده نسبت به بهبود اقتصاد چین ضربه خورد و از این رو، جفت دلار/یوان (USD/CNY) بسیار بالاتر از سطح ۷.۲ باقی ماند.
و در نهایت، جفت دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) اندکی کاهش یافت، چرا که داده‌ها حکایت از بدترشدن احساسات مصرف‌کننده در اوایل آوریل داشت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید