شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8917 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ |
269 بازدید
3
ارسال به دوستان

تحلیلگران انتظار دارند دلار آمریکا در هفته‌های آتی در پی انتشار داده‌های اقتصادی که سیگنال‌هایی را در مورد قدرت اقتصاد آمریکا ارائه می‌دهند، به تثبیت برسد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، تحلیلگران ING پس از یک دوره‌ی نوسانی، هم‌اکنون محیط معاملاتی آرام‌تر با نوسان کمتری را پیش‌بینی می‌کنند و این تا زمانی است که  داده‌های بنیادی‌تر منتشر شود. از این رو، انتظار می‌رود دلار آمریکا در هفته‌های آتی به تثبیت برسد که این امر وابسته به داده‌های اقتصادی است که سیگنال‌های متفاوتی را در مورد قدرت اقتصاد آمریکا منعکس می‌کنند.
ارقام اخیر تورم کاهش اندکی را نشان می‌دهد، به طوری که CPI اصلی ماهانه ۰.۳ درصد افزایش یافت که در واقع، اولین کاهش در شش ماه گذشته را به تصویر می‌کشد. در مقابل، خرده‌فروشی در ماه آوریل هیچ رشدی را نشان نداد و این گمانه‌زنی را تقویت کرد که حرکت اقتصادی ایالات متحده در حال کاهش است. با وجود این شاخص‌ها، نگرانی‌های مستمر فدرال رزرو در مورد تورم حکایت از آن دارد که احتمالاً نرخ‌های بهره برای یک دوره‌ی طولانی، بالاتر باقی می‌مانند.
در کنار این‌ها، نظرات اعضای کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) پس از انتشار CPI نشان‌دهنده‌ی یک موضع محتاطانه نسبت به سیاست پولی است. نیل کشکاری، عضو FOMC بر این احتمال تأکید کرد که سیاست فعلی ممکن است به اندازه‌ی کافی سخت نباشد، در حالی که آستین گوسبی (Austan Goolsbee) اذعان داشت که برای دستیابی به مهار تورم به تلاش‌های بیشتری نیاز است.
در حال حاضر، انتظارات بازار تغییر کرده و پیش‌بینی‌ها در حال حاضر به نفع دو کاهش نرخ در سال است، احساسی که در ماه گذشته وجود نداشت. گفتنی است این چشم‌انداز، خوش‌بینانه‌تر از تصور برخی تحلیلگران تندروست که سه کاهش نرخ بهره با شروع سپتامبر ۲۰۲۴ را در نظر دارند. این سناریو در صورتی که با روندهای فعلی همسو باشد، ممکن است از یک روایت کذایی حمایت کند.

از طرفی، از آنجا که ارقام ناامیدکننده‌ی رشد ژاپن ظاهر شده است که مسیر فقدان پویایی را برای این ارز هموار می‌کند، افزایش اخیر ین ممکن است کوتاه‌مدت باشد. در یک محیط بازار که با نوسانات کم مشخص می‌شود، انتظار می‌رود معاملات حمل و نقل به یک استراتژی ترجیحی در بین سرمایه گذاران تبدیل شود. پیش‌بینی می‌شود دلار، به ویژه در برابر ارزهای کم‌بازده مانند ین، در محدوده ۱۰۴/۱۰۵ ثبات پیدا کند.
تقویم اقتصادی امروز ایالات متحده شامل مطالبات بیکاری، شروع مسکن در آوریل، و شاخص چشم‌انداز کسب و کار فدرال رزرو فیلادلفیاست. این داده‌ها، در کنار سخنرانی‌های مقامات فدرال رزرو مانند رافائل بوستیک، لورتا مستر و توماس بارکین، می‌توانند بر احساسات بازار تأثیر بگذارند.
علاوه بر این، آمار و ارقام خرده‌فروشی و تولید صنعتی چین نیز از آنجا که می‌تواند مسیر بازار را در پایان هفته تنظیم کند، در کانون قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید