شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7675 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲ |
179 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

ترون (TRX) در سه‌ماهه اول شاهد پیشرفت قابل‌توجهی در بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) بود، اما نتوانست این روند را در سه‌ماهه دوم حفظ کند.

به گزارش بیما به نقل از «Ambcrypto»، طبق داده‌های اخیر، ترون (TRX) علیرغم مواجهه با رقابت شدید سایر شبکه‌های لایه۱، توانست در سه‌ماهه اول سال (۲۰۲۴) عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

صحنه دیفای
یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی که ترون در آن به‌خوبی عمل کرده است، بخش امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) بود. درواقع، داده‌ها نشان داد که ارزش کل قفل‌شده (TVL) در ترون از مرز یازده رقمی درطول سه‌ماهه اول، گذشته است و با ۲۵ درصد افزایش نسبت به بازه زمانی سه‌ماهه به سه‌ماهه از ۸.۱ میلیارد دلار به ۱۰.۱ میلیارد دلار رسیده است.

درهمین حال، با نزدیک‌شدن به پایان سه‌ماهه اول، ترون، جایگاه خود را به‌عنوان دومین شبکه برتر TVL حفظ کرد و نزدیک به ۳ میلیارد دلار از بایننس اِسمارت چین (BSC) با ۷.۲ میلیارد دلار پیشی گرفت.

علاوه بر این، ارزش کل قفل‌شده اختصاص‌یافته به TRX نیز افزایش سه‌ماهه‌ای را ثبت کرد و با ۸ درصد افزایش از ۷۶.۴ میلیارد به ۸۲.۵ میلیارد رسید. به نظر می‌رسید که این رشد، تسلط و انعطاف‌پذیری پایدار ترون را در چشم‌انداز دیفای برجسته می‌کند.

با این وجود، اگرچه ترون موفق شد در سه‌ماهه اول، روند صعودی داشته باشد، نمی‌توان همین رویه را برای سه‌ماهه دوم نیز عنوان کرد. به‌عنوان مثال، در چند هفته گذشته،  ارزش کل قفل‌شده برای ترون به‌طور قابل‌توجهی سقوط کرد و به زیر ۹ میلیارد دلار رسید.

فعالیت در شبکه
در سه‌ماهه اول، میانگین تراکنش‌های روزانه TRX نسبتاً ثابت باقی ماند و اُفت متوسط ۱ درصدی نسبت به تایم فریم سه‌ماهه به سه‌ماهه از ۴.۹ میلیون دلار به ۴.۸ میلیون دلار را ثبت کرد.

شایان ذکر است، این رقم کمتر از سطوح مشاهده شده در مدت مشابه سال گذشته باقی مانده است، به‌طوری‌که در سه‌ماهه اول سال (۲۰۲۳) به‌طور متوسط، روزانه ۷.۱ میلیون تراکنش ثبت شده است.

افزون بر این، میانگین فعالیت روزانه آدرس‌های فعال، تغییرات کمی را درطول سال و سه‌ماهه گذشته نشان داد، به‌گونه‌ای‌که سه‌ماهه اول به‌طور میانگین ۱.۵ میلیون آدرس فعال روزانه را حفظ کرد که نشان‌دهنده افزایش حاشیه‌ای ۴ درصدی نسبت به بازه سه‌ماهه به سه‌ماهه است.

همچنین، پس از کاهش دو دوره متوالی سه‌ماهه، میانگین آدرس‌های جدید روزانه با افزایش متوسط ۲ درصدی نسبت به سه‌ماهه اول در دوره سه‌ماهه به سه‌ماهه، از ۱۸۴۵۰۰ به ۱۸۷۸۰۰ رشد پیدا کرد. بر همین اساس، تقریباً ۱۲ درصد از تمام آدرس‌های فعال در سه‌ماهه اول به‌تازگی ایجاد شده‌اند، رقمی که در سه‌ماهه دیگر، ثابت مانده است. همچنین، درطول سال گذشته، ترون به‌طور مداوم شاهد اضافه‌شدن روزانه حدود ۱۹۵ هزار آدرس جدید بوده است.

با این وجود، همه‌چیز در سه‌ماهه دوم با آدرس‌های فعال روزانه در شبکه و افزایش فعالیت تراکنش‌ها تغییر کرد که اگر ترون بتواند این حرکت را حفظ کند، هم برای پروتکل و هم برای حرکت قیمت توکن مفید خواهد بود.

 

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید