شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5891 |
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
156 بازدید
1
ارسال به دوستان

فلز زرد صرفنظر از گزارش قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ماه مارس در ایالات متحده، به بالاترین حد خود رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» طلا پس از رسیدن به ۲۳۳۰ دلار در جلسه‌ی روز جمعه آمریکای شمالی، در سطح ۲,۳۲۴ دلار معامله شد و به بالاترین حد خود رسید.
گفتنی است فلز زرد صرفنظر از گزارش قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ماه مارس در ایالات متحده که می‌تواند مانع از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در موعدی زودتر از انتظارات فعالان بازار شود، روند رشد را طی کرد و در دستیابی به نقطه‌ی عطف خود، افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده و همچنین دلار را، که به رشد اندک ۰.۰۹% چسبیده‌اند، نادیده گرفت.
غیر از آن، برخی عوامل بنیادین مرتبط با دلار آمریکا، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای فیزیکی نیز طلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
بررسی داده‌ها حاکی از آن است که ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه مارس که از افزایش استخدام‌های جدید به ۳۰۳۰۰۰ نفر خبر داد، نتوانست به برآوردها و تعداد فوریه برسد. افزون بر آن، نرخ بیکاری کاهش یافت و میانگین درآمد ساعتی مختلط نیز در مقیاس ماهانه، رشد کرد، اما به صورت سالانه به کاهش اشاره داشت.
مطابق با داده‌های ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، در پی انتشار این داده‌ها، شرط‌بندی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را کاهش خواهد داد، از حدود ۷۰ درصد یک هفته‌ی قبل، به ۵۳.۴ درصد کاهش یافت.
اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو نیز براساس گزارش اشتغال در روز چهارشنبه، قدرت تازه‌ای گرفت. پاول بر این موضوع تصریح کرد که عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد. گفتنی است سخنان وی در طول هفته طنین‌انداز بود و بارکین، لوگان و بومن نیز در این زمینه اظهار نظر کردند.
محرک‌های بازار: طلا با تقاضای فیزیکی قوی، از داده‌های ایالات متحده چشم‌پوشی می‌کند
وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه مارس ۳۰۳,۰۰۰ افزایش یافته است که فراتر از ۲۷۰,۰۰۰ قبلی و ۲۰۰,۰۰۰ مورد پیش بینی‌شده است.
جزئیات بیشتر داده‌ها حاکی از آن است که نرخ بیکاری از ۳.۹ درصد به ۳.۸ درصد کاهش یافته است و  میانگین درآمد ساعتی نیز از ۰.۲% قبلی به ۰.۳% در ماه مارس افزایش یافت. در دوازده ماه منتهی به مارس، سود ۴.۱% نیز همانطور که انتظار می‌رفت رشد کرد.
در پی انتشار این ارقام، دلار آمریکا تقویت شد که رشد ۰.۱۵ درصدی شاخص دلار آمریکا (DXY) را به ۱۰۴.۳۶ منعکس می‌کند. بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا نیز حدود ۵ واحد پایه افزایش یافت و نرخ ۱۰ ساله به ۴.۳۶۵ درصد رسید.
اخیرا، میشل بومن، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که کاهش زودهنگام نرخ بهره، خطر بازگشت تورم را به همراه دارد. وی همچنین خاطرنشان کرد که در نهایت، گرچه بانک نرخ‌ها را کاهش می‌دهد، اما ریسک‌های تورمی به سمت بالا متمایل می‌شوند. پیش از این، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، نیز با اشاره به متناقض‌بودن کاهش تورم، گزارش NFP را قوی توصیف کرد.
لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، نیز خطر کاهش خیلی زود را خیلی بیشتر از تأخیر در این اقدام، برشمرد.
در کنار این‌ها، خطرات ژئوپلیتیکی نیز همچنان ادامه دارد. بدیهی است که تشدید بیشتر می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد. ناگفته نماند که معامله‌گران، رقم ۲۳۵۰ دلار را مدنظر دارند.
کنسرسیوم طلای جهانی فاش کرد که بانک خلق چین، بزرگترین خریدار فلز زرد بوده و ذخایر خود را با افزایش ۱۲ تنی به ۲۲۵۷ تن رسانده است.
تحلیل تکنیکال: روند صعودی طلا با وجود شرایط خرید اشباع RSI ادامه خواهد داشت

افزایش قیمت طلا قرار است با افزایش شتاب خریداران ادامه یابد. شاخص قدرت نسبی (RSI)، اگرچه در شرایط خرید اشباع از سطح ۷۰.۰۰ است، اما همچنان شمال را هدف قرار می‌دهد. معمولاً وقتی یک دارایی دارای روند صعودی قوی است، قرائت ۸۰ به عنوان یک قیمت اشباع خرید در نظر گرفته می‌شود. با این حال، از آنجایی که عملکرد قیمت نشانه‌هایی از فرسودگی را به تصویر نمی‌کشد، سطح قیمت ۲۳۵۰ دلار قابل حصول است.
از طرف دیگر، اولین سطح پشتیبانی ۲۳۰۰ دلار خواهد بود. نقض این سطح، باعث افشای ۲۲۵۰ دلار و به دنبال آن ۲۲۰۰ دلار می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید