شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8909 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ |
270 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

همزمان با انتشار داده‌های شاخص مصرف‌کننده در ایالات متحده، دلار به پایین‌ترین سطح یک ماهه‌ی خود رساند و سایر ارزهای کلیدی نیز دستخوش نوسان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، در پی انتشار آمار شاخص تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده، معامله‌گران به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کاهش نرخ بهره در سپتامبر رو آوردند، و این داده‌ها دلار را به پایین‌ترین سطح یک ماهه‌ی خود رساند.
افت دلار به پایین‌ترین سطح یک ماهه بدان دلیل اتفاق افتاد که داده‌های CPI، امیدها برای کاهش نرخ را تقویت کرد.
گفتنی است پس از انتشار داده‌هایی مبنی بر کاهش تورم ماه به ماه شاخص قیمت مصرف‌کننده به میزانی کمتر از انتظارات ماه آوریل، CPI اصلی کاهش یافت و از این رو، شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار هر کدام با کاهش ۰.۲ درصدی در معاملات آسیایی همراه بودند.
اما با وجود ترکیبی از داده‌های اقتصادی نرم و تنش‌های تجاری، دستاوردهای برخی ارزهای منطقه‌ای به ویژه در ژاپن، چین و استرالیا تداوم چندانی نداشت. 
در کنار این قرائت‌ها، گزارش داده‌های خرده‌فروشی ضعیف‌تر از حد انتظار نیز منتشر شد که امیدواری‌ها برای کاهش تورم در ماه‌های آینده را برانگیخت و انگیزه و اطمینان بیشتری برای شروع کاهش نرخ‌های بهره به فدرال رزرو داد.
بر اساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، معامله‌گران بر میزان انتظارات برای کاهش ۲۵ واحدی در ماه سپتامبر افزودند که احتمال آن از ۴۹ درصد در هفته‌ی گذشته به حوالی ۵۴ درصد رسید.
با این حال، برخی از مقامات فدرال رزرو در هفته‌ی گذشته خاطرنشان کردند که بانک مرکزی هنوز به طور کامل در مورد کاهش تورم متقاعد نشده است، چرا که شاخص CPI همچنان بسیار بالاتر از هدف سالانه ۲ درصدی فدرال رزرو باقی مانده است.
پیرامون جفت‌ارزها چه گذشت؟

در سرزمین اژدها، در پی اقدام واشنگتن مبنی بر تعرفه‌های تجاری سخت‌تر بر صنایع کلیدی چین، از جمله وسایل نقلیه الکتریکی، داروها و فناوری خورشیدی که منجر به تضعیف احساسات نسبت به چین شد، جفت دلار/یوان (USD/CNY) با کاهش اندکی همراه بود. داده‌های تولید صنعتی و خرده‌فروشی چین در روز جمعه منتشر می‌شود.

بدیهی است نگرانی‌ها در مورد چین بر روی ارز استرالیا نیز تأثیر گذاشته است، چرا که در معرض مراودات بالای تجاری با این کشور قرار دارد. جفت دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) تحرک اندکی داشتند، زیرا افزایش غیرمنتظره‌ی بیکاری بر میزان انتظارات در مورد سرد‌شدن بازار کار افزود که به نوبه‌ی خود به بانک مرکزی انگیزه‌ی کمتری برای افزایش بیشتر نرخ بهره می‌دهد.
سایر ارزهای آسیایی نیز در برابری با دلار ضعیف‌تر، رشد یافتند. جفت دلار/وون (USD/KRW) 0.4% کاهش یافت، در حالی که جفت دلار آمریکا/دلار سنگاپور (USD/SGD) با کاهش ۰.۱ درصدی همراه بود.
و در نهایت، جفت دلار/ین (USD/JPY) که رابطه‌ی معکوس با قدرت ارز ژاپن دارد، روز پنج‌شنبه ۰.۶ کاهش یافت و به حدود ۱۵۴ ین رسید و همزمان با تضعیف دلار، کاهش یک شبه را امتداد داد.
با این حال، دلار/ین هنوز بسیار بالاتر از سطوحی قرار دارد که در اوایل ماه مه، زمانی که مقامات دولتی اقدام به مداخله کردند، در بازارهای ارزی مشاهده شد.
از آنجا که داده‌های تولید ناخالص داخلی نشان داد که با توقف هزینه‌های مصرف‌کننده، اقتصاد ژاپن در سه ماهه‌ی اول بسیار بیشتر از حد انتظار کاهش یافته است، روند بهبود ین پایداری چندانی نداشت. این امر همچنین منجر به بروز شک و شبهه‌هایی در مورد این موضوع شد که بانک ژاپن چقدر فرصت دارد تا نرخ بهره را افزایش دهد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید