شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8615 |
تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
152 بازدید
1
ارسال به دوستان

خواکین مونفورت، سردبیر نشست اروپایی در FXStreet، بر این باور است که طلا بار دیگر در مسیر روند صعودی قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «کیتکونیوز» به گفته‌ی خواکین مونفورت، سردبیر نشست اروپایی در FXStreet، طلا بار دیگر شاهد حرکت صعودی است و علت آن است که در سایه‌ی داده‌های صادرات چین و در بحبوحه‌ی تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک، بانک‌های مرکزی تمایل بیشتری به کاهش نرخ‌های بهره را نشان دادند.
طلا در معاملات روز پنج‌شنبه به روند صعودی خود ادامه داد، به طوری که قیمت لحظه‌ای آخرین بار کمتر از ۱۰ دلار از هدف اولیه‌ی مونفورت بود و آخرین معامله با ۲۳۴۴.۷۹ دلار در هر اونس با ۱.۵۶ درصد افزایش در جلسه صورت گرفت.
مونفورت با نگاهی به رویدادهای هفته‌ای که گذشت خاطرنشان کرد که طلا روز پنج‌شنبه در شرایطی با رشد قیمت روبرو شد که چندین بانک مرکزی بزرگ تصمیم به کاهش نرخ بهره گرفتند و یا اینکه از تمایل بیشتر برای کاهش نرخ بهره در آینده‌ی نزدیک خبر دادند.
آنچه مسلم است نرخ‌های بهره‌ی پایین‌تر، «هزینه فرصت» نگهداری طلا را که یک دارایی بدون بهره است، کاهش می‌دهد و آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری جذاب‌تر می‌کند.
مونفورت همچنین به بن بست در مذاکرات آتش بس بین اسرائیل و حماس اشاره کرد که در پی تهاجمات مداوم اسرائیل به رفح اتفاق افتاد و البته می‌تواند موضوع پناهگاه امن این فلز گرانبها را برجسته کند؛ در همین راستا، گزارش‌ها حکایت از بدترشدن وضعیت در خط مقدم برای اوکراین را دارد که این امر عامل فشار صعودی مضاعف بر خطرات ژئوپلیتیکی است.
اما با توجه به اینکه چندین بانک مرکزی پس از سال‌ها انقباض پولی، در حال آماده‌شدن برای کاهش نرخ بهره هستند، مسیرهای نرخ بهره در کانون توجه قرار گرفته‌اند.
در سوئد، ریکس‌بانک (Riksbank) برای اولین بار از سال ۲۰۱۶، نرخ بهره را با ۰.۲۵% به ۳.۷۵% کاهش داد و در بریتانیا، بانک انگلستان (BoE) با اختلاف کمتری ۷-۲ رای داد تا نرخ‌ها را بدون تغییر نگه دارد. مونفورت در این زمینه خاطرنشان کرد که این امر از تمایل بیشتر سیاستگذاران برای کاهش نرخ بهره خبر می‌دهد.
علاوه بر این، بانک ملی سوئیس (SNB) اولین بانک مرکزی بزرگی بود که نرخ بهره‌ی خود را در نشست ماه مارس کاهش داد و بانک مرکزی استرالیا (RBA) نیز در آخرین نشست سیاستی خود بازارها را شگفت‌زده کرد. وی افزود که بانک مرکزی اروپا (ECB) تضمین کرده که با کاهش نرخ بهره در ژوئن پیش خواهد رفت.
و اما مونفورت، فدرال رزرو ایالات متحده را یک استثنای اصلی برشمرد، چرا که مقامات این کشور همچنان از برنامه‌ریزی برای بالا نگه داشتن نرخ بهره در آینده قابل پیش بینی خبر دادند. وی در این راستا، به موضع متفاوت فدرال رزرو در مقایسه با سایر بانک‌های مرکزی اشاره کرد که باعث تقویت دلار آمریکا (USD) می‌شود و باد مخالف دیگری برای قیمت طلای دلاری ایجاد می‌کند.
گذشته از این، افزایش بیش از حد انتظار صادرات چین نیز از فلز زرد حمایت می‌کند. گفتنی است صادرات پس از کاهش ۷.۵ درصدی ماه مارس، در ماه آوریل ۱.۵ درصد افزایش یافت.
مونفورت چین را بازیگر کلیدی در بازار جهانی طلا نامید که داده‌های قوی اقتصادی این کشور بر ارزش‌گذاری آن تاثیر می‌گذارد.
و اما در چشم‌انداز تکنیکال، مونفورت با اشاره به اینکه حرکت قیمت همچنان ریسک نزولی ملایمی را نشان می‌دهد، ابراز داشت: «در حال حاضر هر دو میانگین متحرک ۲۰۰ و ۵۰ ساده (SMA) در نمودار ۴ ساعته، در سطح ۲۳۱۰ دلار پشتیبانی می‌شود.»
شاخص میانگین متحرک واگرایی همگرایی مکدی (MACD) نسبتاً منفی است و نوارهای قرمز رنگی را روی هیستوگرام نشان می‌دهد. علاوه بر این، خط مکدی MACD از زیر خط سیگنال عبور کرده است و سیگنال فروش می‌دهد. از این رو، قیمت به طور بالقوه می‌تواند به مبنای محدوده در حدود ۲۲۸۰ دلار کاهش یابد.
با این حال، منفورت با تأکید بر اینکه بازه‌های زمانی طولانی‌تر مثبت به نظر می‌رسند، اظهار داشت: «روند صعودی قیمت طلا در نمودارهای میان‌مدت و بلندمدت (روزانه و هفتگی)، در مجموع یک پس‌زمینه‌ی حمایتی ایجاد می‌کند. به این ترتیب، شکست قاطع از بالای محدوده، نشانه‌ی حرکت احتمالی به سمت یک هدف محافظه‌کارانه در ۲۳۵۳ دلار خواهد بود که در یک دورنمای صعودی، ممکن است حتی به ۲۳۷۰ دلار برسد.»

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید