شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6957 |
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ |
175 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

طلا (XAU/USD) در اواخر جلسه‌ی روز سه‌شنبه اروپا، پس از مواجهه با فشار فروش نزدیک به مقاومت حیاتی ۲۴۰۰ دلار کاهش می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در اواخر جلسه‌ی روز سه‌شنبه اروپا، پس از مواجهه با فشار فروش نزدیک به مقاومت حیاتی ۲۴۰۰ دلار کاهش می‌یابد.
از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار آمریکا را در برابر شش ارز اصلی ارزیابی می‌کند، به ۱۰۶.۳۰ افزایش یافت.
از آنجا که در پی افزایش آمارهای خرده‌فروشی قوی ایالات متحده در ماه مارس که بر تردیدها در مورد زمان کاهش اولیه نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزودند، بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا روند صعودی خود را امتداد دادند، این فلز گرانبها تحت فشار قرار گرفت.
بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده به ۴.۶۳ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان در ۵ ماه گذشته است. براساس پیش‌بینی بازارهای مالی، فدرال رزرو از ماه سپتامبر کاهش نرخ‌های استقراض کلیدی خود را آغاز می‌کند.
افزون بر آن، معامله‌گران به جای سه کاهش، تنها دو کاهش را در نظر می‌گیرند که توسط اکثر سیاست‌گذاران فدرال رزرو در آخرین نمودار نقطه‌ای پیش بینی شده است. 
از آنجا که افزایش بازده اوراق قرضه، هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در طلا را افزایش می‌دهد، بر فلز زرد تاثیرگذار است. با این حال، علیرغم افزایش بازده اوراق قرضه، به لطف تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه، طلا در چند هفته‌ی گذشته عملکرد قوی داشته است.
بدیهی است که در شرایط عدم اطمینان اقتصادی جهانی و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، تقاضای طلا به عنوان یک دارایی امن، از سوی سرمایه‌گذاران و بانک‌های مرکزی افزایش می‌یابد.
تحلیل تکنیکال طلا
طلا پس از ناکامی در بازپس گیری سقف قیمت‌های جدید تاریخی نزدیک به سطح ۲۴۳۰ دلار کاهش می‌یابد. از آنجا که نوسان‌گرهای مومنتوم پس از خرید بسیار زیاد در حال عقب‌نشینی هستند، حرکت صعودی در فلز گرانبها محدود می‌ماند.
از طرفی، شاخص قدرت نسبی ۱۴ دوره‌ای (RSI) در نمودار روزانه پس از رسیدن به اوج حدود ۸۵.۰۰ اندکی کاهش می‌یابد. بدان دلیل که RSI در محدوده صعودی ۶۰.۰۰ الی ۸۰.۰۰ قرار دارد، تقاضای بلندمدت بر قوت خود باقی می‌ماند.
از جنبه نزولی، پایین‌ترین سطح ۵ آوریل نزدیک به ۲,۲۶۸ دلار و بالاترین قیمت ۲۱ مارس در ۲,۲۲۳ دلار، زمینه‌های اصلی حمایت از قیمت طلا خواهند بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید