شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7866 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
95 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در حالی که دلار آمریکا امروز، تحت فشار مجدد فروش قرار داشت، طلا در یک باند معاملاتی باریک در نوسان بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) که در اوایل جلسه‌ی روز دوشنبه اروپا در یک باند معاملاتی باریک در نوسان است، تلاش می‌کند تا از سودهای اندک خود که در دو روز معاملاتی گذشته ثبت شده است، سرمایه‌گذاری کند.
شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) که در روز جمعه منتشر شد، با اشاره به تورم ثابت، مهر تأییدی بر انتظارات بازار مبنی بر این موضوع زد که فدرال رزرو قصد دارد نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد. این امر، در کنار لحن کلی مثبت در بازارهای سهام، به عنوان یک عامل کلیدی در تضعیف تقاضا برای فلز گرانبهای امن تلقی می‌شود.
در عین حال، دلار آمریکا (USD) تحت فشارهای مجدد فروش قرار گرفت و در بحبوحه‌ی بهبود شدید ین ژاپن (JPY) که مداخله‌ی احتمالی دولت آن را تقویت کرد، به حوالی پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای که روز جمعه لمس شد، سقوط کرد. 
جدای از این، تنش‌های ژئوپلیتیکی مستمر ناشی از درگیری طولانی روسیه و اوکراین و همچنین اسرائیل و حماس، می‌تواند نقش باد موافقی را برای قیمت طلا ایفاء کند. معامله‌گران همچنین ممکن است قبل از جلسه‌ی دو روزه FOMC که از روز سه شنبه آغاز می‌شود و در آستانه‌ی انتشار داده‌های کلان کلیدی این هفته ایالات متحده، از جمله گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) موضع احتیاط را ترجیح دهند و در حاشیه منتظر بمانند.
محرک‌های روزانه‌ی بازار: قیمت طلا در میان نشانه‌های بنیادین متفاوت، در تلاش برای یک جهت‌گیری ثابت است
براساس گزارش دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده در روز جمعه، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در ماه مارس ۰.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که نرخ سالانه از ۲.۵ درصد در فوریه به ۲.۷ درصد افزایش یافت و از پیش‌بینی‌های ۲.۶ درصدی، فراتر رفت.
در عین حال، شاخص قیمت اصلی PCE، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، در مقایسه با ۲.۶ درصد پیش‌بینی‌شده، در ۲.۸ درصد ثابت ماند که مجدداً بر انتظارات تندروانه‌ی فدرال رزرو تاکید کرد و بر قیمت طلای بدون بازدهی نیز فشار آورد.

در کنار این‌ها، زمزمه‌ها پیرامون مذاکرات صلح اسرائیل و حماس در قاهره، منجر به تقویت خوش‌بینی نسبت به تنش‌زدایی در خاورمیانه شد که از این رو، اشتهای سرمایه‌گذاران را برای دارایی‌های پرریسک‌تر افزایش می‌دهد و عاملی برای دورکردن جریان‌ها از فلز گرانبهای امن است.
مع‌الوصف، در پی حملات اوکراین در آخر هفته به پالایشگاه‌های نفت روسیه، و همچنین به دلیل بدترشدن شرایط در خط مقدم و درخواست کمک نظامی از ایالات متحده، خطرات ژئوپلیتیکی تشدید شد که حمایت بیشتر از طلا XAU/USD را در پی داشت.
جدای از این، شواهد حاکی از آن است که تورم در ایالات متحده همانطور که انتظار می‌رفت، کاهش نمی‌یابد و این امر می‌تواند نقش باد موافقی را برای طلا داشته باشد که همواره به عنوان محافظی در برابر تورم شناخته‌شده است. 
در چشم‌انداز داده‌ها و رویدادهای مهم، در این هفته، انتشار گزارش‌های کلان ایالات متحده که در ابتدای ماه جدید برنامه‌ریزی شده است، از جمله داده‌های شغلی ماهانه اعم از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه، در کانون توجه معامله‌گران خواهد بود. 
تجزیه و تحلیل تکنیکال: گاوهای نر طلا باید قبل از شرط‌بندی جدید، منتظر حرکت فراتر از تلاقی ۲۳۵۲ الی ۵۳ دلار باشند.

از منظر تکنیکال، جهش هفته‌ی گذشته از سطوح زیر ۲۳۰۰ دلار در نزدیکی تلاقی ۲۳۵۲ الی ۲۳۵۳ دلار با عدم پذیرش مواجه است که فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی عقب نشینی اخیر از اوج تاریخی و میانگین متحرک ساده ۲۰۰ ساعته (۲۰۰-SMA) را شامل می‌شود.
با این حال، ریزش بعدی، کمی انعطاف‌پذیری در زیر SMA-100 ساعته را به تصویر می‌کشد و در نزدیکی منطقه ۲۳۲۰ دلاری (سطح فیبوی ۲۳.۶ درصدی) متوقف شده است که هم‌اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند. شکست مستمر پایین‌تر از این سطح می‌تواند قیمت طلا را قبل از سقوط به حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه ۲۲۶۸-۲۲۶۵ دلار، در برابر آزمایش مجدد کف نوسانی هفته‌ی گذشته، در حدود منطقه ۲۲۹۲-۲۲۹۱ دلار، آسیب‌پذیر کند.
از طرف دیگر، گاوها باید قبل از شرط‌بندی جدید، منتظر حرکتی فراتر از مانع تلاقی ۲۳۵۲ الی ۲۳۵۳ دلاری باشند. سپس قیمت طلا ممکن است حرکت مثبت به سمت مانع مربوطه‌ی بعدی را در نزدیکی منطقه ۲۳۷۱ الی ۲۳۷۲ دلار در مسیر رسیدن به رقم گرد ۲۴۰۰ دلار تسریع بخشد. این مومنتوم می‌تواند بیشتر به سمت اوج تاریخی، در حدود ۲۴۳۱ تا ۲۴۳۲ دلار که در اوایل این ماه لمس شد، امتداد یابد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید