شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8475 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳ |
540 بازدید
1
ارسال به دوستان

در این مطلب به بررسی و بازگشایی یک افزایش بالقوه ۶۵۰ برابری برای ریپل (XRP) خواهیم پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Newsbtc»، آینده مبهمی برای ریپل (XRP)، ارز دیجیتالی که توسط ریپل لبز (Ripple Labs) ایجاد شده است، همچنان وجود دارد. این ارز دیجیتال که زمانی یک ستاره پرقدرت بازار رمزارز بود، در میانه یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده، قیمت خود را به‌شدت کاهش داده است، اما با وجود مشکلات پیش رو، برخی تحلیل‌گران چشم‌اندازی روشن را برای رمزارز مذکور می‌بینند و پیش‌بینی می‌کنند که این دارایی دیجیتال در آینده جهش چشم‌گیری داشته باشد.
کشاکش حقوقی باعث کاهش قیمت XRP می‌شود
دعوای حقوقی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده که در دسامبر (۲۰۲۰) تنظیم شد، ادعا می‌کند که این آلت‌کوین، یک اوراق بهادار ثبت‌نشده است. این طبقه‌بندی، درصورت تأیید، می‌تواند معاملات XRP را به‌شدت محدود کند و ارزش آن را کاهش دهد. درهمین حال، درگیری‌های حقوقی تأثیر منفی خود را گذاشته است، به‌طوری‌که قیمت آن نسبت به اوج ۳.۴۱ دلاری در سال (۲۰۱۸)، ۸۵ درصد کاهش یافته است. همچنین، ماه‌های اخیر نیز چندان آرام نبوده است و رمزارز مذکور تنها در ماه گذشته با کاهش نزدیک به ۱۸ درصدی روبرو شده است.
اندیکاتورهای تکنیکال در کوتاه‌مدت نزولی هستند
تحلیل تکنیکال، روشی که برای پیش‌بینی مومنتم قیمت براساس داده‌های تاریخی استفاده می‌شود، تصویری نگران‌کننده را برای توکن بومی ریپل در آینده نزدیک ترسیم می‌کند. بر این اساس، تحلیل‌گران به ریزش‌های اخیر نمودار قیمت اشاره می‌کنند که نشان‌دهنده ادامه فشار نزولی بر قیمت است.
یک سناریوی صعودی برای XRP
با وجود موانع فعلی، برخی از تحلیل‌گران همچنان نسبت به چشم‌انداز بلندمدت این ارز دیجیتال خوش‌بین هستند. «آرماندو پانتوخا»، تحلیل‌گر مورد احترام  رمزارز، بر این باور است که XRP پتانسیل رسیدن به قیمت بین ۸ تا ۲۰ دلار تا سال (۲۰۲۶) را دارد که این رقم بیانگر افزایش خارق‌العاده‌ای تا ۳۵۵۸ درصد نسبت به قیمت فعلی آن خواهد بود. پانتوخا همچنین پیش‌بینی صعودی خود را بر چندین عامل استوار می‌کند. او به عملکرد تاریخی این کریپتو اشاره و رشد شگفت‌انگیز آن در سال (۲۰۱۷) را برجسته می‌کند، جایی‌که قیمت این توکن بیش از ۶۵۰ برابر افزایش یافت. این امر، به گفته تحلیل‌گر مذکور می‌تواند به‌عنوان زمینه‌ای برای رشد آتی قیمت XRP عمل ‌کند.
پذیرش نهادی
عامل دیگری که خوش‌بینی‌ها نسبت به صعود قیمت توکن بومی ریپل را تقویت می‌کند، فهرست رو به رشد مشارکت‌های ریپل با مؤسسات مالی تثبیت‌شده است، به این صورت که ادغام با غول‌هایی مالی مانند بانک آمریکا (Bank of America) و رویال بانک کانادا (Royal Bank) می‌تواند با افزایش کاربرد و پذیرش آن در جریان اصلی، به‌طور قابل‌توجهی ارزش این آلت‌کوین را افزایش دهد. علاوه بر این، همکاری‌های اخیر با هَش‌کی (HashKey DX) و اس‌بی‌آی ریپل آسیا (SBI Ripple Asia)، پذیرش نهادی XRP را بیشتر تقویت می‌کند و به‌طرز بالقوه‌ای قیمت رمزارز ذکرشده را به سمت بالا سوق می‌دهد.
به‌روزرسانی‌های دفترکل XRP
از طرف دیگر، ذکر این نکته ضروری است که ریپل نیز بیکار ننشسته است. این شرکت ازطریق بخش توسعه‌ خود، ریپل ایکس (RippleX)، به‌روزرسانی‌های کلیدی در دفترکل توکن خود (XRPL)، فناوری زیربنای XRP را معرفی کرده است. به‌طور قابل‌توجهی، مشخصات XLS-68d به پلتفرم‌ها این اجازه را می‌دهد تا بدون توزیع رایگان توکن (ایردراپ)، هزینه‌های تراکنش را برای کاربران پوشش دهند. این امر فرآیند ورود به سیستم را ساده می‌کند و می‌تواند کاربران جدیدی را به اکوسیستم XRP جذب کند.
روندهای بازار و خوش‌بینی جامعه
پانتوخا همچنین بر روندهای گسترده‌تر بازار که می‌توانند به نفع XRP باشند تأکید می‌کند. درهمین حال، تقاضای فزاینده برای خدمات مالی کارآمد می‌تواند طوفانی کامل برای پذیرش توکن بومی ریپل ایجاد کند. افزون بر این، تحلیل‌گر معرفی‌شده، انتظار پیروزی حقوقی برای پرونده ریپل در برابر SEC ایالات متحده را دارد که راه را برای مشارکت‌های بیشتر و گسترش بازار کریپتو هموار می‌کند.
درنتیجه، به نظر می‌رسد که خود جامعه XRP نیز این خوش‌بینی را تکرار می‌کنند، به‌گونه‌ای که تعامل در رسانه‌های اجتماعی درمورد این آلت‌کوین افزایش یافته و تعداد کل دارندگان (هولدرها) و آدرس‌های فعال این ارز دیجیتال همچنان درحال افزایش است. مورد ذکرشده نشان می‌دهد که علیرغم چالش‌های فعلی، بسیاری از سرمایه‌گذاران همچنان به پتانسیل بلندمدت توکن بومی ریپل اطمینان دارند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید