شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8329 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
142 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

یورو/دلار (EUR/USD) در معاملات آسیایی روز سه شنبه حوالی سطح ۱.۰۷۶۰ معامله شد و به این ترتیب، رگه‌ی بُرد خود را چهار روزه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) در معاملات آسیایی روز سه شنبه حوالی سطح ۱.۰۷۶۰ معامله شد و به این ترتیب، رگه‌ی بُرد خود را چهار روزه کرد.
آنچه مسلم است داده‌های فراتر از انتظار شاخص مدیران خرید منطقه یورو (PMI) که روز دوشنبه منتشر شد، حامی یورو بوده است.
روز دوشنبه، گزارش بلومبرگ، فیلیپ آر. لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا (ECB) در گزارش بلومبرگ در روز دوشنبه، اظهار داشت که داده‌های اخیر منطقه یورو اعتماد او را نسبت به بازگشت تورم به هدف ۲ درصدی افزایش داده و در نتیجه احتمال اولین کاهش نرخ بهره در ژوئن را تقویت کرده است.
لین در مصاحبه با روزنامه‌ی اسپانیایی إل کانفیدنشال (El Confidencial) به گزارشی در مورد قیمت مصرف‌کننده در هفته‌ی گذشته اشاره کرد که نمایانگر کاهش فشارها در بخش خدمات برای اولین بار از ماه نوامبر بود. لین این تحول را «گام اولیه‌ی مهم در مرحله‌ی بعدی کاهش تورم» توصیف کرد.

و اما مطابق با گزارش بلومبرگ در ایالات متحده، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند روز دوشنبه اعلام کرد که افزایش نرخ بهره، نه تنها منجر به کاهش رشد اقتصادی در ایالات متحده می‌شود، بلکه کمکی برای کاهش فشارهای تورمی بوده و آن را به نرخ تورم هدف ۲ درصدی بانک مرکزی نزدیک خواهد کرد.
بارکین همچنین بازار کار قوی را فراهم‌کننده‌ی فرصتی برای فدرال رزرو دانست تا پیش از تفکر درباره‌ی کاهش هزینه‌های استقراضی، کاهش تورم را به طور مستمر در برنامه‌ی خود قرار دهد. با این حال، وی هشدار داد که تورم مستمر در بخش مسکن و خدمات، خطر پایداری افزایش قیمت‌ها را به همراه دارد.
در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های خرده‌فروشی قرار است اواخر روز سه‌شنبه، در جلسه‌ی آینده بازار اروپا منتشر شود. این داده‌ها بینش‌هایی را در مورد عملکرد کوتاه‌مدت بخش خرده‌فروشی ارائه می‌دهد که حدوداً ۵٪ به کل ارزش افزوده‌شده توسط اقتصادهای منطقه یورو کمک می‌کند.
در ماه آوریل، PMI خدمات منطقه یورو HCOB شاهد افزایش بود که از برآورد اولیه پیشی گرفت و حکایت از قوی‌ترین رشد در نزدیک به یک سال گذشته داشت. جدای از آن، افزایش تقاضا نقش مهمی در تولید بالاتر ایفا کرد، به طوری که حجم تجارت جدید با سریع‌ترین نرخ از ماه می سال قبل، گسترش یافت.
با تمام این‌ها، اصلاح صعودی دلار آمریکا (USD) بر جفت یورو/دلار (EUR/USD) فشار وارد می‌کند. با این حال، داده‌های ضعیف‌تر نیروی کار ایالات متحده که در روز جمعه منتشر شد، امیدها را برای کاهش بالقوه نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ تقویت کرده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید