شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6345 |
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ |
481 بازدید
1
ارسال به دوستان

قیمت نقره برای سومین جلسه‌ی متوالی افزایش یافت و در ساعات اولیه اروپا در روز سه شنبه، نزدیک به سطح ۲۸.۰۰ دلار در هر اونس تروی معامله شد.

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت نقره برای سومین جلسه‌ی متوالی افزایش یافت و در ساعات اولیه اروپا در روز سه شنبه، نزدیک به سطح ۲۸.۰۰ دلار در هر اونس تروی معامله شد.

گفتنی است افزایش بهای نقره در واقع، انعکاسی از رشد بهای طلاست که ناشی از افزایش تقاضای مصرف‌کننده و صنعتی است. افزون بر آن، اقدام به خرید توسط بانک‌های مرکزی جهانی به هدف توسیع ذخایر طلا نیز قدمی مثبت در تقاضا برای فلزات گرانبها برداشته است.

گذشته از آن، بدان دلیل که بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده پس از دو روز سودآوری، همچنان افزایش می‌یابد، تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند نقره نیز تقویت می‌شود. در حال حاضر، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ۲ ساله و ۱۰ ساله ایالات متحده به ترتیب ۴.۷۸ درصد و ۴.۳۹ درصد است.

در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، معامله‌گران مشتاقانه در انتظار انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده هستند که برای روز چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است. پیش‌بینی می‌شود که شاخص CPI سرفصل ایالات متحده در ماه مارس شتاب بگیرد، در حالی که شاخص معیار اصلی، به کاهش اشاره دارد.

آنچه مسلم است برخی عوامل اعم از انتشار داده‌هایی که حکایت از تولید قوی از مصرف کننده‌ی برتر چینی و پیش‌بینی افزایش تاسیسات خورشیدی داشت، چشم انداز صنعتی فلزات را تقویت کرده است.

با تمام این‌ها، پیشتر، به مدد کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، که در پی خروج بیشتر نیروهای دفاعی اسرائیل از جنوب غزه رخ داد، و با وجود افزایش فشار بین‌المللی، قیمت نقره می‌توانست با فشار نزولی مواجه شود.

اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که مذاکرات صلح بین اسرائیل و حماس هیچ پیشرفتی در مصر نداشته است.

با نگاهی رو به آینده، تمرکز معامله‌گران هم‌اکنون بر روی داده‌های تورم آتی ایالات متحده و انتشار صورتجلسه‌ی FOMC در این هفته معطوف خواهند کرد تا شفافیت بیشتری در مورد زمان تعدیل سیاست پولی فدرال رزرو حاصل شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید