شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8855 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
364 بازدید
1
ارسال به دوستان

جفت یورو/دلار (EUR/USD) روز چهارشنبه در ساعات اولیه معاملات اروپا، رالی خود را تا حوالی سطح ۱.۰۸۲۵ امتداد داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» جفت یورو/دلار (EUR/USD) روز چهارشنبه در ساعات اولیه معاملات اروپا، رالی خود را تا حوالی سطح ۱.۰۸۲۵ امتداد داد.
گفتنی است آنچه منجر به رشد روند صعودی این جفت‌ارز شد، نظرسنجی خوش‌بینانه‌ی احساسات اقتصادی ZEW و کاهش دلار آمریکا (USD) بود.
سرمایه‌گذاران به دقت رشد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو را زیر نظر خواهند گرفت که پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴، ۰.۳ درصد رشد داشته باشد.
مطابق نمودار روزانه، یورو/دلار (EUR/USD) از اواسط دسامبر ۲۰۲۳ در یک کانال روند نزولی محدود شده است. چشم‌انداز صعودی جفت اصلی با عبور از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰-EMA) از سر گرفته می‌شود. علاوه بر این، حرکت صعودی توسط شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) در محدوده‌ی صعودی در حدود ۶۰.۸۰ تقویت می‌شود که حاکی از آن است که روند صعودی بیشتر، مطلوب به نظر می‌رسد.
جفت اصلی بالاتر از مرز بالای کانال روند نزولی و سطح روانی ۱.۰۸۰۰ شکسته می‌شود. سطح مقاومت بعدی در ۱.۰۸۸۵ یا ‌‌‌در بالاترین سطح ۹ آوریل قرار دارد. فیلتر صعودی اضافی برای مشاهده، بالاترین سطح ۲۱ مارس در ۱.۰۹۴۳، در مسیر رسیدن به اوج ۸ مارس یا ۱.۰۹۸۱ و در نهایت سطح روانی ۱.۱۰۰۰ است.
از سوی دیگر، اولین هدف نزولی برای یورو/دلار (EUR/USD) در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه در ۱.۰۷۹۵ ظاهر خواهد شد. هر فروش متعاقب زیر این سطح تا ۹ می در ۱.۰۷۲۴ کاهش پیدا می‌کند.
در جنوب‌تر، سطح رقابت بعدی در حوالی پایین‌ترین سطح ۲ می در ۱.۰۶۵۰ و پس از آن در کف قیمت ۱۶ آوریل در ۱.۰۶۰۰ قرار دارد.
نمودار روزانه EUR/USD

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید