شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6657 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲ |
282 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

اتریوم (ETH) تا به امروز بیشترین بلاکچینی است که موردحمله قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «en.Cryptonomist»، براساس تحقیقات انجام‌شده توسط کارشناسان راهنمای شرط‌بندی هوشمند مربوط به «هک ارز دیجیتال ۲۰۲۴»، به نظر می‌رسد که اتریوم (ETH) با ۳۳ مورد حمله هکری، کلاهبرداری و غیره، تاکنون آسیب‌پذیرترین زنجیره بلاکچینی بوده است. همچنین، پس از آن، زنجیره بایننس (بایننس اسمارت‌چین (BSC)) با ۱۴ مورد حمله، آربیتروم (ARB) با ۶ مورد، سولانا (SOL) و بیت‌کوین (BTC) هر کدام با ۲ حمله، قرار دارند. به‌طورکلی، کارشناسان اشاره می‌کنند که آسیب‌پذیرترین بخش ارز دیجیتال برای (۲۰۲۴) با توجه به تمام حملاتی که رخ داده است، همچنان حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) باقی مانده است.
به هر حال، راهنمای شرط‌بندی هوشمند با تخمین مجموع سوءاستفاده‌های صورت‌پذیرفته، نشان می‌دهد که هک‌های رمزارز امسال تاکنون باعث ضررهای بیش از ۴۳۷ میلیون دلاری شده است.
اتریوم و دیفای همچنان آسیب‌پذیرترین هستند
ماه گذشته، حتی مارکت‌ویوز (MarketWaves) گزارش‌هایی را درمورد هک‌های کریپتو در دنیای دیفای و وب۳ تجزیه و تحلیل کرد و گزارش دیفای‌رِکت (De.Fi REKT) را به اشتراک گذاشت. درواقع، گزارش اخیر نشان داده بود که تنها ضررهای ماه (فوریه ۲۰۲۴)، ۸۲ میلیون دلار بوده است. به‌شکل اساسی، به نظر می‌رسد در ماه مورد نظر، بخش دیفای افزایش قابل‌توجهی در حوادث امنیتی تجربه کرده است. به‌طور خاص، کل ضرر ناشی از سوءاستفاده‌های مختلف در زنجیره‌ها و پلتفرم‌های مختلف بیش از ۸۲.۲۸۷ میلیون دلار بوده است.
با این وجود، به نظر می‌رسد تلاش‌ها برای کاهش این ضررها منجر به بازیابی بیش از ۱.۳۲۵ میلیون دلار شده است که نشان‌دهنده نبرد دائمی بین هک و امنیت در بخش کریپتو است.
تنها در ماه (فوریه ۲۰۲۴)، چندین رویداد مهم رخ داد که پلتفرم‌های پِلی‌دَپ (PlayDapp)،  فیکسد فلوئت (Fixed Float) و جِفری زیرلین (Jeffrey Zirlin) ازجمله آسیب‌پذیرترین‌ها بودند.
چند نکته برای ایمن نگه‌داشتن ارز دیجیتال
کارشناسان راهنمای شرط‌بندی هوشمند، با توجه به تعداد چشم‌گیر هک‌های ارز دیجیتال در (۲۰۲۴)، راهنمایی‌ها و نکات ایمنی را برای ایمن نگه‌داشتن رمزارزها به اشتراک گذاشته‌اند.
مفیدترین توصیه در ابتدا امر، درباره ذخیره رمز عبور و عبارت بازیابی (seed phrase) کیف پول‌های ارز دیجیتال یا صرافی‌هایی است که رمزارز خود را در آن‌ها نگهداری می‌کنید. این اطلاعات هرگز نباید در فضای ابری (Cloud) ذخیره شوند. با وجود راحتی، فضای ابری می‌تواند مورد حمله واقع شود، بنابراین بهترین راه این است که آن‌ها را به‌صورت کتبی ذخیره یا روی یک کارت فلزی حک (برای محافظت دربرابر آسیب آب یا آتش) و در جای امن نگهداری کنید.
در توصیه‌ای دیگر، کارشناسان راهنمای شرط‌بندی هوشمند توصیه می‌کنند که برای ایمن‌تر نگه‌داشتن ارز دیجیتال خود، به جای صرافی‌ها از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. همچنین، همیشه تحقیقات لازمه را خودتان انجام دهید و به‌روز باشید. درواقع، تنها با این روش می‌توانید تکنیک‌های هک ارز دیجیتال مانند راگ‌پول (فرار با سرمایه جمع‌آوری‌شده) را قبل از این‌که گرفتار کلاهبرداری شوید، درک کنید.
افزون بر این، کارشناسان راهنمای شرط‌بندی هوشمند توصیه می‌کنند که کاربران هنگام سرمایه‌گذاری در بلاکچین‌های جدید یا پروژه‌های ارز دیجیتال، تیم و توسعه‌دهندگان پروژه را بشناسند و کیفیت وایت‌پیپر (معرفی‌نامه پروژه) را مطالعه و تأیید کنند.
در دیفای همچنین مهم است که تأیید کنید پروژه جدید دارای ارزش کل قفل‌شده (TVL) است و این مقدار باید بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد باشد و با استانداردهای مرسوم حسابرسی خارجی نیز مطابقت داشته باشد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید