شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7478 |
تاریخ انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
172 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

دادستان‌های ایالات متحده گفتند که «چانگ‌پنگ ژائو»، بنیان‌گذار بایننس (Binance)، عمداً قوانین این کشور را برای جذب کاربران و گسترش شرکت خود نقض کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Coingape»، در یک پرونده قضایی در روز سه‌شنبه، (۲۳ آوریل)، دادستان‌های ایالات متحده گفتند که «چانگ‌پنگ ژائو»، بنیان‌گذار صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance)، باید به اتهام نقض عمدی قوانین مبارزه با پول‌شویی (AML) در راستای کسب سود، دو برابر حداکثر مدت تعیین‌شده یعنی ۳۶ ماه را در زندان بگذراند. طبق آخرین گزارش‌ها، ژائو که در ماه (نوامبر) گذشته از سِمت مدیرعاملی بایننس کنار رفت، در (۳۰ آوریل) محکوم خواهد شد.
مواجهه چانگ‌پنگ ژائو با قرار حکم سنگین
طبق دستورالعمل‌های صدور حکم فدرال، چانگ‌پنگ ژائو (CZ) باید حداکثر با ۱۸ ماه زندان روبرو شود. طبق گزارش‌ها، ژائو و تیم حقوقی‌اش توافق کرده‌اند که در هیچ یک از جلسات استماع تا این مدت مخالفت نکنند. مؤسس بایننس درحال حاضر به‌صورت مشروط و با یک وثیقه ۱۷۵ میلیون دلاری در ایالات متحده به سر می‌برد.
با این حال، در جریان جلسه دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه غربی واشنگتن، دادستان ایالات متحده گفت: «با توجه به بزرگی نقض عمدی ژائو از قوانین ایالات متحده و عواقب آن، مجازات ۳۶ ماهه از دستورالعمل‌های فوق، تضمین‌شده است.»
دادستان‌های ایالات متحده، عمدتاً CZ را به بازی عمدی با قوانین ایالات متحده متهم کردند. به گفته دادستان‌های ایالات متحده، ژائو و صراقی بایننس عمداً کاربران آمریکایی را به‌عنوان بخشی از استراتژی توسعه بایننس، هدف قرار داده‌اند. علیرغم آگاهی از این موضوع که رویکرد ذکرشده بایننس را تحت قوانین ایالات متحده قرار می‌دهد، آن‌ها آگاهانه شرکت را با نقض این قوانین برای مدت طولانی اداره کردند.
همچنین، شخص ژائو اذعان داشت که نادیده‌گرفتن مقررات ایالات متحده برای رشد و سودآوری بایننس، بسیار مهم است. درهمین راستا، دادستان‌ها در پرونده مذکور به این نکته اشاره کردند که چانگ‌پنگ ژائو به خود برای محدودکردن پایبندی به قوانین ایالات متحده، اندازه و درآمد بایننس در دو سال گذشته، ازجمله درآمد حاصل از اثرات شبکه بایننس، می‌بالید.
به گفته دادستان‌های ایالات متحده، نقض عمدی ژائو از قوانین ایالات متحده، یک اشتباه یا نادیده‌گرفتن آن نبوده است. درعوض، این مورد، یک انتخابِ تجاری حساب‌شده با هدف جذب کاربران، گسترش شرکت و ثروتمندکردن خود بوده است.
بایننس تراکنش‌های مشکوک را تسهیل کرد
به گفته مقامات ایالات متحده، دادستان‌ها مدعی شده‌اند که صرافی متمرکز رمزارز بایننس بیش از ۱۰۰ هزار تراکنش مشکوک مربوط به گروه‌های تروریستی تعیین‌شده مانند حماس، القاعده و داعش را گزارش نکرده است.
علاوه بر این، پلتفرم بایننس ظاهراً فروش مواد سوء‌استفاده جنسی از کودکان را تسهیل کرده و بخش قابل‌توجهی از درآمدهای باج‌افزار را نیز دریافت نموده است. درهمین حال، به‌عنوان بخشی از توافق صورت گرفته، CZ موافقت کرد که ۵۰ میلیون دلار جریمه بپردازد و خود را از بایننس که در سال (۲۰۱۷) تأسیس کرده بود، جدا کند. با این حال، بایننس با مجازات‌هایی ازجمله ۱.۸۱ میلیارد دلار جریمه کیفری و ۲.۵۱ میلیارد دلار برای جبران خسارت، مواجه شده است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید