شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8783 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ |
245 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

یورو/دلار (EUR/USD) سودهای اخیر خود را که در جلسه‌ی قبل به ثبت رسانده بود، احیا کرد و در معاملات آسیایی روز سه شنبه، در حوالی ۱.۰۷۸۰ معامله شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار (EUR/USD) سودهای اخیر خود را که در جلسه‌ی قبل به ثبت رسانده بود، احیا کرد و در معاملات آسیایی روز سه شنبه، در حوالی ۱.۰۷۸۰ معامله شد. در واقع، احیای احساسات نزولی در دلار آمریکا (USD) باعث واکنش قوی در یورو/دلار شد و در ابتدای هفته این جفت را به سمت سطوح فوق هدایت کرد.
عقب نشینی دلار با جلسه‌ی منفی گسترده‌ی بازدهی ایالات متحده در سررسیدهای مختلف، مصادف شد که همیشه در برابر محیط کلان بدون تغییر، شاهد آغاز چرخه‌ی کاهش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو در سپتامبر و در عین حال، شروع زودهنگام کاهش نرخ بهره‌ی بانک مرکزی اروپا (ECB)، احتمالا در ماه ژوئن خواهد بود.
البته در همین راستا، دی گیندوس پیشتر در روز پنج‌شنبه اظهار داشت که بانک مرکزی اروپا در مورد پیش‌بینی هر گونه روند پس از ژوئن محتاط است.
با توجه به نکته‌ی اخیر، ابزار نظارت بر نرخ گروه CME احتمال کاهش نرخ بهره در ایالات متحده در ماه سپتامبر را نزدیک به ۶۵٪ در نظر دارد.
در چشم‌انداز اظهارات کلیدی مقامات، فیلیپ جفرسون، رئیس FOMC، اوایل روز تداوم سیاست پولی فعلی را تا زمانی مناسب دانست که نشانه‌های واضحی مبنی بر تعدیل فشار قیمت‌ها به سمت هدف ۲ درصدی فدرال رزرو وجود داشته باشد.
و اما در مورد تورم، انتشار شاخص قیمت تولید کننده (PPI) و شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در اواخر هفته می‌تواند زمان بالقوه‌ی آغاز برنامه‌ی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را بیشتر روشن کند.
با نگاهی به آینده، برای دلار، تنها ضعف موقت پیش بینی می‌شود که آن هم به دلیل انتظارات به تعویق‌افتاده در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو در اواخر سال است.
در مورد بانک مرکزی اروپا، اظهارات اخیر سیاستگذاران حاکی از افزایش احتمال آغاز برنامه‌ی تسهیل بانک مرکزی اروپا در ماه ژوئن است، اگرچه ابهامات در مورد تصمیمات آتی بانک مرکزی اروپا پس از تابستان ادامه دارد.
با نگاهی به آینده، بنیان‌های اقتصادی نسبتاً ضعیف در منطقه یورو، در کنار انعطاف‌پذیری اقتصاد ایالات متحده، به‌ویژه با توجه به احتمال رو به رشد کاهش نرخ‌های بانک مرکزی اروپا قبل از فدرال رزرو، از انتظارات برای تقویت دلار در میان‌مدت حمایت می‌کنند.
تجزیه و تحلیل یورو/دلار
از دیدگاه فنی، یک روند جانبی برای این جفت مشاهده می‌شود، چرا که همچنان در داخل مثلث متقارن قرار می‌گیرد و فراتر رفتن از مرز بالایی می‌تواند حرکت را به سمت روند صعودی تغییر دهد.
با این حال، شاخص حرکت میانگین متحرک همگرایی واگرایی مکدی (MACD) یک حرکت صعودی را برای جفت یورو/دلار (EUR/USD) نشان می‌دهد. در حالی که بالای خط مرکزی قرار دارد، یک واگرایی در بالای خط سیگنال مشاهده می‌شود. اگر خط سیگنال از خط مرکزی عبور کند، احساسات صعودی تقویت می‌شود.
جفت یورو/دلار (EUR/USD) با یک مانع فوری در مرز بالایی مثلث متقارن همسو با سطح روانشناختی ۱.۰۸۰۰ روبروست. شکست بالاتر از این سطح می‌تواند این جفت را برای آزمایش ۱.۰۸۸۵ یا بالاترین سطح آوریل حمایت کند.
از جنبه‌ی نزولی، پشتیبانی کلیدی برای جفت یورو/دلار (EUR/USD) در حدود میانگین متحرک نمایی ۱۴ روزه (EMA) در ۱.۰۷۵۲ پیش بینی می‌شود. شکست زیر این سطح می‌تواند این جفت را به حرکت در منطقه‌ای حول آستانه‌ی روانشناختی ۱.۰۷۰۰ سوق دهد که همزمان با مرز پایین مثلث متقارن در اطراف سطح ۱.۰۶۹۰ است. سطوح حمایت بیشتر ممکن است در حدود پایین‌ترین سطح آوریل در ۱.۰۶۰۱ ظاهر شوند.
نمودار روزانه یورو/دلار (EUR/USD)

با توجه به این دیدگاه، احتمال ضعف بیشتر یورو/دلار آمریکا باید در میان‌مدت در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید