شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4746 |
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ |
168 بازدید
1
ارسال به دوستان

در حالی که دلار در روز سه‌شنبه، در زیر ضعیف‌ترین سطح خود در ۳۴ سال گذشته در رکود قرار داشت، سایر ارزهای کلیدی نوساناتی را تجربه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، در حالی که دلار در روز سه‌شنبه، در زیر ضعیف‌ترین سطح خود در ۳۴ سال گذشته در رکود قرار داشت، اما ین با ادامه‌ی مداخله لفظی مقامات ژاپنی، کمی ثبات پیدا کرد.
یورو آخرین بار ۱.۰۸۵۰ دلار و پوند در ۱.۲۶۴۵ دلار بود که هر دو در روز و در میانه دامنه‌های اخیر خود، جایگاه خود را حفظ کردند.
ین پس از کاهش بیش از ۱ درصدی از زمان افزایش چشمگیر نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن (BOJ) در هفته‌ی گذشت، به سطح ۱۵۱.۲۵ در هر دلار رسید که سطحی  بسیار قوی‌تر در روز را نشان می‌داد.
علیرغم این افزایش نرخ، تفاوت‌های فاحش نرخ بهره بین ژاپن و سایر نقاط جهان، به ویژه ایالات متحده، در مرکز توجه معامله‌گران است. گفتنی است شکست از ۱۵۴.۹۴ در هر دلار که در اکتبر ۲۰۲۲ به ثبت رسید، واحد پول ژاپن را به ضعیف‌ترین سطح خود از سال ۱۹۹۰ می‌رساند.
 پیش از این، در سال ۲۰۲۲، مقامات ژاپنی برای حمایت از ین در بازارهای ارزی مداخله کردند و شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، روز سه‌شنبه اظهار داشت که هیچ اقدامی برای مقابله با تضعیف ین را رد نمی‌کند.
 و اما یوسوکه مییری، استراتژیست FX در Nomura، با اشاره به اینکه دلار/ین پیرامون سطح ۱۵۱.۵۰ گیر کرده، اظهار داشت که اگر به ۱۵۲ یا ۱۵۳ برسد ممکن است مقامات ارزی وارد عمل شوند.
گذشته از آن، تجارت حمل و نقل باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران با ارزهای کم‌بازده وام بگیرند تا در ارزهای با بازده بالاتر سرمایه‌گذاری کنند.
ناظران بازار بر این باورند که موقعیت در بازارهای اختیار معامله نه‌تنها می‌تواند صعود دلار را از حدود ۱۵۲ ین دشوارتر کند، بلکه حرکت فراتر از آن را نیز تشدید می‌کند.
میایری مداخله را یک ریسک دانست. وی معتقد است که ۱۵۲ سطح کلیدی است و دلار/ین می‌تواند با سرعتی بسیار سریع افزایش یابد.
داده‌های اقتصادی این هفته نسبت به معیار تورم مورد علاقه فدرال رزرو در روز جمعه که می‌تواند مسیر چشم‌انداز نرخ بهره ایالات متحده را هدایت کند، نسبتاً ضعیف است.
شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی اصلی ایالات متحده (PCE) در ماه فوریه، ۰.۳ درصد افزایش یافته که سرعت سالانه را روی ۲.۸ درصد نگه می‌دارد.
در حالی که دلار استرالیا در ۰.۶۵۴۵ دلار ثابت ماند، دلار نیوزیلند از پایین‌ترین سطح چهار ماهه‌ی خود به ۰.۶۰۱۸ دلار بازگشت.
در چشم‌انداز سایر ارزها، فرانک سوئیس، به روند ضعیف خود ادامه داد. این ارز، یکی از معدود ارزهای اروپایی است که از زمانی که بانک ملی سوئیس بازارها را با کاهش نرخ بهره در هفته‌ی گذشته غافلگیر کرد، مسیر مشخصی دارد. به علاوه، پس از اقدام SNB، به بالاترین سطح ۹ ماهه خود یعنی ۰.۹۷۸۷۵ نزدیک شد.
دلار با ۰.۱۷ درصد افزایش، به ۰.۹۰۱۰ فرانک، و یورو با ۰.۳ درصد افزایش به ۰.۹۷۷۵ فرانک رسید
و در نهایت، یوان چین که به ویژه پس از سقوط شدید ناگهانی خود در روز جمعه مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است، علیرغم اصلاح بیش از حد انتظار بانک خلق چین، آخرین بار در بازار خشکی با ۷.۲۱۹ دلار در هر دلار ضعیف‌تر شد. یوان فراساحلی نیز با ۷.۲۴۹ در هر دلار قوی‌تر شد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید