شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6242 |
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ |
583 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

دلار استرالیا امروز تحت تاثیر رشد بازار سهام داخلی در محدوده مثبت قرار گرفت و حوالی سطح ۰.۶۵۸۰ معامله شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اینوستینگ» دلار استرالیا (AUD) زیان‌های روزانه‌ی خود را بهبود بخشید و در روز دوشنبه به سمت محدوده‌ی مثبت حرکت کرد. این ارز احتمالاً تحت تأثیر افزایش در بازار سهام داخلی قرار گرفته است.
شاخص ASX 200 در جلسه‌ی افتتاحیه هفته، به ویژه به دلیل رشد سهام فناوری، شاهد حرکت صعودی است. با این حال، تثبیت دلار آمریکا (USD) ممکن است در تلاش باشد تا پیشرفت جفت AUD/USD را محدود کند.
با بررسی روندهای نوسانی هفته‌ی گذشته می‌توان مشاهده کرد که دلار استرالیا (AUD) پس از انتشار بدون تغییر فروش خرده‌فروشی نهایی و داده‌های تراز تجاری ضعیف از استرالیا با چالش‌هایی مواجه شد.
قابل توجه است که استرالیا کمترین مازاد تجاری خود را در پنج ماه اخیر برای ماه فوریه گزارش کرد که بخشی از آن به کاهش صادرات سنگ آهن مربوط می‌شود.
از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از انتشار داده‌های قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی از ایالات متحده در روز جمعه، با بازدهی بالاتر خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافت. ناگفته نماند که بهبود عملکرد بازار کار، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن از سوی فدرال رزرو را کاهش داده است.
گزارش ابزار نظارت بر نرخ CME حاکی از آن است که احتمال کاهش نرخ به ۴۶.۱ درصد کاهش یافته است. معامله‌گران در انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده برای ماه مارس هستند که در روز چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: دلار استرالیا می‌تواند مانع روانی ۰.۶۶۰۰ را آزمایش کند.
دلار استرالیا در روز دوشنبه حوالی سطح ۰.۶۵۸۰ معامله می‌شود. ناحیه مقاومت فوری حول سطح ۶۱.۸% فیبوناچی اصلاحی ۰.۶۵۹۶، مصادف با سطح روانی ۰.۶۶۰۰ مشاهده می‌شود. پیشروی بالاتر از این سطح به طور بالقوه می‌تواند جفت دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) را به کاوش در ناحیه‌ی پیرامون سطح اصلی ۰.۶۶۵۰ سوق دهد و پس از آن به بالاترین سطح مارس ۰.۶۶۶۷ برساند.
در جهت نزولی، حمایت کلیدی در حدود میانگین متحرک نمایی ۹ روزه (۹-EMA) 0.6557 و سطح حمایت اصلی ۰.۶۵۵۰ شناسایی شده است. شکستی پائین‌تر از دومی می‌تواند فشار نزولی بر این جفت AUD/USD وارد آورد و به طور بالقوه آن را به سمت سطح روانی ۰.۶۵۰۰ هدایت کند.
نمودار روزانه AUD/USD

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید