شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8358 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ |
245 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

فعالیت پرداخت ارگانیک استیبل‌کوین‌ها با وجود رشد گسترده در این بخش، زیر ۱۰ درصد است و بیش از ۹۰ درصد از حجم استیبل‌کوین‌ها به ربات‌ها مرتبط است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «AMBCrypto»، یافته‌ها نشان می‌دهد که پرداخت‌های استیبل‌کوین (Stablecoin) هنوز به پذیرش جریان اصلی نرسیده است، به‌گونه‌ای که تنها کمتر از ۱۰ درصد از حجم تراکنش‌های استیبل‌کوین‌ها در ماه (آوریل) به کاربران واقعی مرتبط بود. درهمین حال، براساس گزارش بلومبرگ که به آخرین یافته‌های شرکت ویزا (Visa) استناد می‌کند، بیش از ۹۰ درصد حجم تراکنش‌ها به ربات‌ها و معامله‌گران در مقیاس بزرگ مرتبط بوده است.
درهمین حال، در بخشی از این گزارش تأکید شده است که از حدود ۲.۲ تریلیون دلار از کل معاملات در ماه (آوریل)، تنها ۱۴۹ میلیارد دلار از فعالیت پرداخت‌های ارگانیک نشأت گرفته است. همچنین، در مقایسه با صنعت پرداخت با حجم ۱۵۰ تریلیون دلار، این گزارش حاکی از آن است که استیبل‌کوین‌ها به‌عنوان یک گزینه پرداخت، از پذیرش جریان اصلی دور هستند.
استیبل‌کوین‌ها راه طولانی برای رسیدن به پذیرش جریان اصلی دارند
پِی‌پال (Paypal) و اِسترایپ (Stripe) برخی از بازیکنان اکوسیستم پرداخت سنتی هستند که وارد فضای استیبل‌کوین‌ها شده‌اند. افزون بر این، ویزا، یک بازیگر اصلی سنتی، تنها در سال گذشته ۱۲ تریلیون دلار تراکنش انجام داده است. درهمین راستا، اکثر ناظران بازار، پذیرش جریان اصلی پرداخت‌های استیبل‌کوین را تهدیدی مستقیم برای تجارت ویزا می‌دانند.
با این وجود، برخی از ناظران بازار معتقد هستند که بازار استیبل‌کوین‌ در مراحل اولیه خود است و پذیرش جریان اصلی می‌تواند در بلندمدت رخ دهد، اما در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت، توجه‌ها باید به مسیر پرداخت باشد.
یکی از تحلیل‌گران، «پراناو سود»، مدیرکل پلتفرم پرداخت ایروالکس (Airwallex)، اظهار داشت: «تمرکز کوتاه‌مدت و میان‌مدت باید بر اطمینان از این‌که مسیر‌های موجود، بسیار بهتر کار می‌کنند، باشد.» درهمین حال، بازار استیبل‌کوین در بحبوحه بهبود بازار رمزارز از کاهش‌های عظیم در ماه‌های (مارس و آوریل)، رشد بیشتری کرد.
همچنین، ارزش بازار (مارکت‌کپ) استیبل‌کوین‌ها به ۱۶۰ میلیارد دلار رسید و دای (DAI) بر رشد قابل‌توجهی از استیبل‌کوین‌های الگوریتمی (بلوچیپ) تسلط داشت. درهمین راستا، داده‌های دیفای‌لاما (DeFiLlama) نشان می‌دهد که در بخش ماهانه، استیبل‌کوین یواس‌دی‌ای (USDe) از اِتنا (Ethena) و فِرست دیجیتال یواس‌دی (FDUSD) رشد دو رقمی را در حجم تراکنش‌های خود ثبت کردند. علاوه بر این، دای، تتر (USDT) و یواس‌دی‌کوین (USDC) به‌ترتیب رشد تک رقمی را در این حوزه شاهد بودند.
با این اوصاف، افزایش دارایی‌های استیبل‌کوین، به‌ویژه توسط نهنگ‌ها، می‌تواند به معنای موقعیت‌یابی بازیکنان بزرگ برای پیشنهادهای تخفیف‌خورده باشد و بازارها را تحریک کند. در زمان انتشار این خبر، بیت‌کوین (BTC) به محدوده ۶۰ تا ۷۱ هزار دلار بازگشته و افزایش بیشتر در حجم تراکنش استیبل‌کوین‌ها می‌تواند روند صعودی بیشتری را برای بازار رمزارز به‌همراه داشته باشد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید