شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5889 |
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ |
157 بازدید
1
ارسال به دوستان

به گفته‌ی «کریپن‌رِیتر»، محقق ارز دیجیتال، ارزش توکن بومی ریپل (XRP) با وجود راه‌اندازی استیبل‌کوین ریپل همچنان پابرجا است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Coinpedia»، خبر راه‌اندازی قریب‌الوقوع یک استیبل‌کوین با پشتوانه دلار آمریکا (USD) توسط ریپل (XRP)، نگرانی‌هایی را درمورد آینده توکن دفترکل XRP که با نام XRPL شناخته می‌شود، ایجاد کرده است. درهمین حال، برخی نگران هستند که استیبل‌کوین مذکور بتواند نقش آن را در اکوسیستم تحت‌الشعاع قرار دهد. با این وجود، «کریپن‌رِیتر»، یک محقق برجسته رمزارز، استدلال کرده است که ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فرد XRP با وجود معرفی استیبل‌کوین ریپل همچنان دست نخورده باقی خواهند ماند.
تفاوت استیبل‌کوین ریپل با XRP در چیست؟
کریپن‌رِیتر با اشاره به این نگرانی‌ها توضیح داد، درحالی‌که استیبل‌کوین‌ها و XRP اهداف متمایزی را دنبال می‌کنند، آن‌ها در کنار یکدیگر در اکوسیستم ارز دیجیتال وجود دارند.
برخلاف استیبل‌کوین‌ها که ارزش ثابتی را به دارایی‌های دنیای واقعی مانند دلار آمریکا گره می‌زنند، اما به لحاظ ماهیت وابسته به صادرکنندگان، مؤسسات یا حوزه‌های قضایی خاصی هستند. درحالی‌که XRP به‌عنوان یک توکن خنثی در سطح جهانی بر روی دفترکل XRP عمل کرده، ریسک طرف مقابل را کاهش می‌دهد و از طریق دفترکلِ شفاف خود، وضوح را ارائه می‌دهد.
افزون بر این، درحالی‌که استیبل‌کوین‌ها با تکه‌تکه شدن (فرگمنت) در پلتفرم‌ها و زنجیره‌های مختلف روبرو هستند، توکن بومی ریپل با صرافی غیرمتمرکز (DEX) داخلی خود، همچنان یک ارز واحد در XRPL باقی مانده است. همچنین، تحلیل‌گر ارز دیجیتال مذکور بر روند رو به رشد دلارزدایی تأکید و پیشنهاد کرد که استیبل‌کوین‌های وابسته به دلار آمریکا درصورت کاهش اعتماد به دلار ممکن است با چالش‌هایی روبرو شوند.
از سوی دیگر، استقلال و انعطاف‌پذیری XRP، آن را از استیبل‌کوین‌ها که تابع قوانین تعیین‌شده توسط ناشران خود هستند، متمایز می‌کند. برخلاف استیبل‌کوین‌ها، تغییرات در عرضه توکن بومی ریپل نیازمند اجماع بین مشارکت‌کنندگان در XRPL است که ضامن شفافیت و تمرکززدایی است.
این، پایان کارِ XRP نیست
با وجود نگرانی‌ها، کریپن‌رِیتر بر این باور است که XRP جایگاه خود را در فضای رمزارز حفظ خواهد کرد. او به حجم قابل‌توجه بازار استیبل‌کوین اشاره کرد که ۵۱ درصد از شبکه اتریوم (ETH) و صرافی‌های غیرمتمرکز را در اختیار دارد.
با توجه به سلطه روزافزون استیبل‌کوین‌ها در حوزه کریپتو، این محقق برجسته رمزارز معتقد است که پروژه استیبل‌کوین ریپل می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. او معتقد است که عملکرد بازارسازی خودکار (AMM) جدید XRPL منجر به راه‌اندازی AMM با جفت ارزهایی شامل XRP و استیبل‌کوین ریپل خواهد شد.
تأخیر ریپل در راه‌اندازی استیبل‌کوین نقدی
«مِستر هوبر»، تحلیل‌گر درون زنجیره‌ای (آنچین)، پیش از این با وجود سال‌ها توسعه شبکه، درباره تأخیر ریپل در معرفی یک استیبل‌کوین نقدی بر روی XRPL پرسش‌هایی را مطرح کرده بود. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که تصمیم ریپل برای ادامه استفاده از XRP برای تسویه حساب‌های فرامرزی، نشان‌دهنده تعهد بلندمدت این رمزارز به دارایی دیجیتال است.
با این حال، کریپن‌رِیتر بر این باور است که معرفی یک استیبل‌کوین توسط ریپل لزوماً به معنای پایان کار XRP نیست. این پژوهش‌گر بر تفاوت‌های اساسی میان استیبل‌کوین‌ها و XRP تأکید و ویژگی‌های منحصر به فردی را که XRP را متمایز می‌کند، برجسته کرد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید