شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7796 |
تاریخ انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴ |
186 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

بنا به ادعای وزارت دادگستری (DOJ) ایالات متحده، بنیان‌گذاران تورنادو کش (Tornado Cash)، با وجود استفاده نهادهای تحریم‌شده، به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptobriefing» در پرونده ۱۱۱ صفحه‌ای اخیر دادگاه، دادستان‌های فدرال به درخواست «رومَن سِمِنوف»، یکی از بنیان‌گذاران تورنادو کش (Tornado Cash)، میکسر ارزهای دیجیتال برای رد اتهامات توطئه و پول‌شویی علیه او پاسخ دادند. بر این اساس، وزارت دادگستری (DOJ) ایالات متحده استدلال می‌کند که توصیف جرم ادعایی سِمِنوف به‌عنوان صرفاً کُدنویسی، نقش او را در ترویج و حفظ سرویس تورنادو کش حتی زمانی‌که او می‌دانست از سرویس مذکور برای شستشوی درآمدهای غیرقانونی از هک استفاده می‌شود، پنهان می‌کند.
درخواست دادستان تأکید بر این نکته دارد که سرویس تورنادو کش یک «شرکت تجاری است که برای سود یا منافع مالی (sic) انجام می‌شود» و شخص سِمِنوف ازطریق کنترل امور همراه با سایر مؤلفه‌های کلیدی این سرویس، از عملکرد آن سود برده است.
دولت ایالات متحده همچنین ادعا می‌کند که درحالی‌که دسترسی مستقیم به قراردادهای هوشمندی که تورنادو کش را تأمین می‌کنند امکان‌پذیر بود، اکثر کاربران به رابط بومی متکی بودند و ۹۸ درصد از کاربران از شبکه ری‌لَیِر (relayer) اختیاری استفاده می‌کردند که توسط ری‌لَیِرهایی که به‌طور دستی توسط بنیان‌گذاران میکسر رمزارز مذکور تا ماه (مارس ۲۰۲۲) در لیست سفید قرار گرفته بودند، راه‌اندازی و اجرا می‌شد.
درهمین راستا، در پاسخ به استدلال رومَن سِمِنوف مبنی بر این‌که تورنادو کش یک تجارت انتقال پول نیست، دادستان‌ها مدعی شدند که این سرویس «باعث و بانی انجام همه این اقدامات در پشت صحنه و بدون هیچ اقدام دیگری از سوی مشتری شده است.» دادستان‌ها همچنین ادعا می‌کنند که براساس تعاریف اولیه تحت شرایط خدمات تورنادو کش، این پلتفرم، «انتقال وجوه» را در قالب واریز و برداشت مشتری انجام می‌داد.
افزون بر این، دولت ایالات متحده مدعی است که اقدامات سِمِنوف و «رومِن اِستورم»، هم‌بنیان‌گذار این میکسر کریپتو برای فعال نگه‌داشتن تورنادو کش، مانند پرداخت‌ها برای میزبانی سایت، پرداخت کارمزد‌های گس (gas fee) برای تراکنش‌های بلاکچین، «امتناع» از اجرای برنامه‌های مناسب ضد پول‌شویی، حفظ و نگهداری شبکه ری‌لَیِر و توسعه ویژگی‌های جدید برای افزایش ناشناس‌ماندن کاربر، بخشی از جرائم متهم است.
از سوی دیگر، دادستان‌ها به اعتراف ادعایی سِمِنوف به آگاهی خود مبنی بر استفاده از تورنادو کش از پول نقد برای مقاصد غیرقانونی اشاره می‌کنند و به نقل از پیامی که او برای سایر بنیان‌گذاران فرستاده است، اشاره می‌کنند: «بچه‌ها ما نفرین شده‌ایم.»
اگرچه توسعه‌دهندگان تورنادو کش، یک تغییر رابط کاربری را برای بررسی کیف‌پول‌های مورد تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) اِعمال کردند، وزارت دادگستری ایالات متحده ادعا می‌کند که این اقدام برای جلوگیری از فعالیت غیرقانونی گروه «لازاروس (Lazarus)»، یک سازمان هکری در کره‌شمالی، کافی نبوده است.
«با وجود این‌که آنها می‌دانستند که تغییر رابط کاربری بی‌اثر خواهد بود، اما آن‌ها همچنان اظهارات عمومی دال بر تطبیق فعالیت‌های خود با قانون، کردند. سپس، با وجود دریافت تأییدیه مبنی بر بی‌اثر بودن تغییر رابط کاربری، سِمِنوف و دیگر بنیان‌گذاران تورنادو کش، هیچ اقدام مؤثر و دقیق دیگری برای جلوگیری از ادامه استفاده گروه لازاروس از سرویس نقدی میکسر مذکور برای پول‌شویی و فرار از تحریم‌ها که می‌دانستند ادامه دارد، انجام ندادند.»
در مخالفت با تلاش‌های گروه‌های حامی کریپتو برای معرفی این پرونده به‌عنوان تهدیدی برای آزادی کُدنویسی، دادستان‌ها استدلال می‌کنند که درحال پیگیری پرونده‌ای محدودتر هستند که «این پرسش را که درصورت وجود چه شرایطی، این مسئله منجر به جنایت می‌شود و نیز مسئولیت متهمی که تنها رفتارش شامل نوشتن کُد برای قراردادهای هوشمند که سپس در بلاکچین اتریوم (ETH) مستقر بوده را مطرح نمی‌کند.»
علیرغم این موضع، دولت ایالات متحده معتقد بود که منطق عملیاتی تورنادو کش مستلزم محدودیت‌هایی است و به انتقال ادعایی ۲.۷ میلیون دلاری سِمنِوف از سود تورنادو کش به کیف‌پول‌های سردِ ناشناس اشاره می‌کند که ظاهراً این کار ازطریق استفاده از VPN و حساب صرافی رمزارز بایننس (Binance) با هویت جعلی انجام شده است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید