شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3232 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ |
282 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

آیا طی ۵ هفته باقیمانده تا هاوینگ بیتکوین، قیمت اصلاح خواهد داشت؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، با وجود اینکه بیت کوین (BTC) در ۱۳ مارس به بالاترین قیمت خود یعنی حدود ۷۳۷۰۰ دلار رسیده است، طبق الگوهای نمودار تاریخی، بیت کوین می تواند برای اصلاح قیمتی قبل از رویداد هاوینگ آماده شود.

آیا اصلاح بیت کوین قبل از هاوینگ قریب الوقوع است؟
نشانه‌هایی در خصوص شرایط “بیش خرید” در حال افزایش است و قیمت بیت‌کوین ممکن است قبل از هاوینگ در ماه آوریل افت قابل‌توجهی را تجربه کند. تحلیلگری با نام مستعار Rekt Capital می گوید که این روند مطابق با اصلاح ۲۰ درصدی قبل از هاوینگ در سال ۲۰۲۰ و اصلاح ۳۸ درصدی قبل از هاوینگ سال ۲۰۱۶ است.
این تحلیلگر احتمال معکوس شدن روند را پیش‌بینی می‌کند که می‌تواند تا ۷۷ روز طول بکشد، اگرچه ممکن است کاهش قیمت آن نسبت به دوره‌های قبلی کمتر باشد. او به خصوص اظهار کرد:
«امسال، بیت کوین در ژانویه کاهش -۱۸ درصد و اوایل مارس -۱۴ درصد را تجربه کرده است. بنابراین در صورت وقوع اصلاح قیمتی قبل از هاوینگ، این امکان وجود دارد میزان عمق آن به نسبت کمتر باشد و احتمال شکل گیری اصلاح قیمتی قوی بیشتر است.»
قیمت بیت کوین عملکرد ضعیف تری نسبت به هاوینگ های قبلی دارد
اما اگر تاریخ این بار تکرار نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به عنوان مثال، چرخه فعلی در حال حاضر متفاوت است زیرا قیمت بیتکوین برای اولین بار قبل از انجام هاوینگ، رکورد جدیدی را ثبت کرده است. ثانیاً، طبق داده‌های تاریخی که توسط حساب کاربری Ecoinometrics درتاریخ ۱۲ مارس در دسانه اجتماعی X به اشتراک گذاشته شده است، بیت‌کوین هنوز به مسیر رشد خود همانند چرخه‌های هاوینگ قبلی نرسیده است:
«اگر بیت‌کوین از مسیر رشدی مشابه ۲ چرخه گذشته پیروی کرده بود، انتظار می‌رفتیم که هر بیت‌کوین بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار ارزش داشته باشد.»

بنابراین، قیمت فعلی هنوز جا برای رشد دارد، به خصوص که اوج تاریخی قبلی اکنون می تواند به عنوان سکویی حمایتی برای افزایش قیمت قبل از هاوینگ عمل کند.
Rekt Capital طی پستی در رسانه اجتماعی X در ۱۲ مارس نوشت، بیت کوین با موفقیت مجدداً اوج قیمتی قبلی یعنی ۶۹۲۰۰ دلار را آزمایش کرده است که اکنون به عنوان خط حمایت جدید عمل می کند.
برنشتاین : قیمت بیت کوین پس از هاوینگ به ۱۵۰۰۰۰ دلار میرسد
شرکت مدیریت دارایی برنشتاین با نگاهی به آینده، طی گزارشی به مشتریان خود در روز دوشنبه، اعلام کرد که انتظار دارد قیمت بیت کوین پس از هاوینگ تا اواسط سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار برسد. تحلیلگران برنشتاین، گوتام چوگانی و ماهیکا ساپرا اکنون انتظار دارند که قیمت بیت کوین پس از هاوینگ، “شکست صعودی” داشته باشد.
افزایش تقاضا برای سهام قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) آنها را در مورد هدف قیمتی که برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ منتشر کردند، متقاعدتر کرده است.
«ما ۱۰ میلیارد دلار ورودی برای سال ۲۰۲۴ و ۶۰ میلیارد دلار دیگر برای سال ۲۰۲۵ تخمین زدیم. در ۴۰ روز معاملاتی گذشته از زمان راه اندازی ETF در ۱۰ ژانویه، ورودی فعلی ETF بیت کوین از ۹.۵ میلیارد دلار عبور کرده است.»
تحلیلگران افزودند: «با این سرعت، ETFهای بیت کوین در ۱۶۶ روز معاملاتی برای بقیه سال ۲۰۲۴ از برآوردهای ورودی سال ۲۰۲۵ ما پیشی خواهند گرفت». برنشتاین همچنین به مشتریان توصیه کرد که در ماینرهای بیت کوین سرمایه گذاری کنند، زیرا عملکرد ضعیف اخیر و قیمت پایین آنها «احتمالاً آخرین فرصت قبل از هاوینگ است».
با این حال، هدف قیمتی برنشتاین در مقایسه با انتظارات شرکت ARK Invest با مدیریت کتی وود، که هدف بلندمدت قیمت بیت کوین را بیش از ۱ میلیون دلار پیش بینی کرده است، متوسط است.
**محتوا این مقاله توصیه مالی نمیباشد، قبل از هرگونه تصمیم گیری، بررسی های لازمه را انجام دهید** 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید