شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3762 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ |
166 بازدید
1
ارسال به دوستان

در پی افزایش رکورد هفته‌ی قبل، طلا در این هفته، در سایه‌ی بازیابی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، اصلاحاتی را انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» در پی افزایش رکورد هفته‌ی قبل، طلا در این هفته، در سایه‌ی بازیابی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، اصلاحاتی را انجام داد.
اعلامیه‌های مرتبط با سیاستگذاری فدرال رزرو و خلاصه‌ی اصلاح‌شده‌ی پیش‌بینی‌ها (SEP) در هفته‌ی آینده می‌تواند به بازارها کمک کند تا تشخیص دهند که آیا طلا (XAU/USD) سقف قیمت‌های تاریخی جدید را هدف قرار می‌دهد یا اینکه اصلاح نزولی خود را تمدید می‌کند.
کاهش طلا همزمان با بهبود بازدهی ایالات متحده مبتنی بر داده‌های ایالات متحده
بازارها هفته‌ی جدید را با سرعتی ملایم آغاز کردند و طلا که در تلاش برای یک حرکت جهت‌دار بود، در روز دوشنبه با افزایشی جزئی بسته شد. روز سه‌شنبه، اداره آمار کار (BLS) اعلام کرد که تورم سالانه در ایالات متحده که با تغییر در شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) اندازه‌گیری می‌شود، از ۳.۱ درصد در ژانویه به ۳.۲ درصد در فوریه افزایش یافت. و اما در مقیاسی ماهانه، CPI و CPI هسته، هر دو ۰.۴ درصد افزایش یافتند. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده پس از انتشار بیش از ۱ درصد افزایش یافت و باعث شد طلا XAU/USD با از دست‌دادن بیش از ۱ درصد در روز، یک برد ۹ روزه را به ثبت برساند.
در ادامه‌ی راه در روز چهارشنبه، با نبود انتشار داده‌های کلیدی، طلا وارد مرحله‌ی یکپارچه‌سازی شد و توانست بخشی از زیان روز سه شنبه را پاک کند.
براساس اعلام BLS در روز پنج‌شنبه، شاخص قیمت تولیدکننده‌ی سالانه (PPI)، به دنبال افزایش ۱ درصدی ثبت‌شده در ژانویه و پیشی‌گرفتن از انتظار ۱.۱ درصدی بازار با حاشیه‌ی وسیع، ۱.۶ درصد در ماه فوریه افزایش یافت. سایر داده‌های ایالات متحده حاکی از آن بود که خرده‌فروشی پس از کاهش ۱.۱ درصدی در ژانویه، ۰.۶ درصد در فوریه افزایش یافت، در حالی که تعداد درخواست‌های مزایای بیکاری از ۲۱۰،۰۰۰ به ۲۰۹۰۰۰ در هفته‌ی منتهی به ۹ مارس کاهش یافت. پس از انتشار این داده‌ها، سرمایه‌گذاران شروع به ارزیابی مجدد زمان‌بندی محور سیاستگذاری فدرال رزرو کردند.
براساس ابزار نظارت بر نرخ CME، احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر در محدوده ۵٪ الی ۵.۲۵٪ در ژوئن باقی بگذارد، از رقم ۳۰٪ قبل از انتشار داده‌ها به ۴۰٪ افزایش یافت. بازده ۱۰ ساله‌ی آمریکا نیز روند صعودی خود را افزایش داد و به ۴.۳ درصد یا به بالاترین سطح خود در دو هفته‌ی گذشته رسید و طلا بار دیگر، تحت فشار نزولی مجدد قرار گرفت و به زیر ۲.۱۶۰ دلار سقوط کرد.
از آنجایی که بازدهی ۱۰ ساله در اوایل روز جمعه یک اصلاح نزولی داشت، طلا بار دیگر قدرت خود را به دست آورد و به منطقه ۲۱۷۰ دلاری بازگشت. با این حال، بعداً در جلسه، طلا (XAU/USD) بازگشت روزانه‌ی خود را بار دیگر ادامه داد تا هفته را در محدوده‌ی منفی به پایان برساند.
قیمت طلا برای هدف قرار دادن رکورد جدید به حرکت غافلگیرکننده‌ی فدرال رزرو نیاز دارد
فدرال رزرو تصمیمات سیاست پولی را اعلام خواهد کرد و خلاصه‌ی اصلاح‌شده‌ی پیش‌بینی‌های اقتصادی (SEP) را که به اصطلاح طرح نقطه‌ای نامیده می‌شود، منتشر خواهد کرد. انتظارات گسترده آن است که فدرال رزرو تنظیمات سیاست پولی را بدون تغییر باقی بگذارد.
در دسامبر، نمودار نقطه حاکی از آن بود که سیاستگذاران فدرال رزرو در مجموع ۷۵ واحد پایه (bps) کاهش نرخ در سال ۲۰۲۴ را پیش بینی می‌کنند. ابزار CME نظارت بر نرخ نشان می‌دهد که بازارها با احتمال نزدیک به ۷۰ درصد بر این باورند که نرخ سیاستی پس از نشست سیاستگذاری فدرال رزرو در دسامبر، حداقل ۷۵ واحد در ثانیه کاهش می‌یابد.
در صورتی که سیاستگذاران در سال جاری به سمت کاهش نرخ ۵۰ واحدی در ثانیه متمایل شوند، واکنش اولیه‌ی بازار می‌تواند باعث تقویت دلار شود.

در چشم‌انداز داده‌ها، پیش‌بینی‌های تورمی در کانون توجه فعالان بازار قرار دارد. اگر پیش‌بینی تورم برای سال ۲۰۲۴، که در سپتامبر و دسامبر، ۲.۴ درصد بود، بدون تغییر باقی بماند یا علی‌رغم تغییر به سمت کاهش ۵۰ واحدی در ثانیه، بالاتر رود، این امر می‌تواند تأثیر مثبت بر دلار آمریکا را تقویت کند.
از سوی دیگر، اگر نمودار نقطه‌ای بیانگر آن باشد که سیاست‌گذاران همچنان از کاهش ۷۵ واحدی در ثانیه در سال ۲۰۲۴ حمایت می‌کنند، ممکن است دلار بار دیگر تحت فشار فروش قرار گیرد. ناگفته نماند که در این سناریو، کاهش مستمر بازدهی ۱۰ ساله‌ی ایالات متحده می‌تواند باعث افزایش بهای طلا XAU/USD شود.
و اما با نگاهی به آینده، روز پنج‌شنبه در پی نشست فدرال رزرو، اگر هر دو بانک رویکردهای جنگ‌طلبانه‌ای را ارائه کنند، طلا (XAU/USD) احتمالاً در عقبگرد خود ثابت‌قدم می‌ماند. در صورتی که بانک مرکزی آمریکا لحن محتاطانه‌تری را در خصوص تمدید بیشتر سیاست محدودکننده اتخاذ کند، مقامات فدرال رزرو تندرو باقی بمانند، این امر می‌تواند به عنوان یک ثبات در سیاستگذاری کنونی تلقی شود و تقویت بیشتر دلار را در پی داشته باشد. البته، در چنین موقعیتی، طلا می‌تواند خروج سرمایه از پوند را نیز جذب کند.
چشم‌انداز تکنیکال طلا
علیرغم اصلاحات اخیر، اندیکاتور شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) در نمودار روزانه بالای ۷۰ باقی می‌ماند و نشان می‌دهد که طلا همچنان از نظر فنی در موقعیت اشباع خرید است.
از جنبه نزولی، به نظر می‌رسد حمایت ثابت در ۲۱۵۰ دلار شکل گرفته است. در صورتی که طلا (XAU/USD) به زیر آن سطح سقوط کند و آن را به عنوان مقاومت، مورد استفاده قرار دهد، یک اصلاح گسترده به سمت ۲۱۰۰ دلار (نقطه میانی کانال رگرسیون صعودی که از اکتبر شروع شد) قابل مشاهده است.
در مسیر صعودی، مقاومت اول در سطح ۲۱۸۰ دلار (حد بالای کانال صعودی) قبل از ۲۲۰۰ دلار (سطح گرد) قرار دارد. بسته‌شدن روزانه بالای ۲۲۰۰ دلار می‌تواند خریداران بیشتری را جذب کند، با این حال، تعیین یک هدف قطعی صعودی دشوار است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید