شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7492 |
تاریخ انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷ |
421 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) مبتنی بر کاردانو (ADA) و سازه‌های ورتیکال (Vertical) توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در ماه گذشته با اُفت تقاضا در شبکه، کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Ambcrypto»، ارائه‌دهنده داده‌های زنجیره‌ای سِنتیمنت (Santiment)، در پُستی در شبکه اجتماعی X اشاره کرد که کاردانو (ADA) پس از شبکه پیشرو لایه۲ آپتیمیزم (OP)، به‌عنوان یک بلاکچین با بیشترین فعالیت توسعه درطول دوره تحت بررسی، در جایگاه دوم قرار گرفت.
برهمین اساس، فعالیت توسعه شبکه یک معیار مهم تلقی می‌شود به‌طوری‌که تعداد مشارکت‌کنندگانِ فعالیت توسعه منحصربه‌فرد، تعداد تمامی رویدادها برای یک پروژه و تعداد مشارکت‌کنندگان منحصربه‌فرد فعالیت گیت‌هاب (GitHub) را ردیابی می‌کند. هنگامی‌که یک پروژه، فعالیت توسعه بالایی را ثبت می‌کند، این امر اغلب احتمال کلاهبرداری از پروژه را کاهش می‌دهد.
به گفته سِنتیمنت، فعالیت توسعه کاردانو در ماه گذشته بالغ بر ۴۲۴ بوده است. از سوی دیگر، آپتیمیزم، فعالیت توسعه‌ای ۴۶۷ را به ثبت رسانده است.
کاردانو در ماه گذشته
داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که کاردانو در ماه گذشته شاهد کاهش فعالیت کاربران بوده است. با توجه به داده‌های آرتمیس (Artemis)، لایه۱ (L1)، کاهش تقاضا از سوی کاربران فعلی و جدید را به‌شکل یکسانی تجربه کرد. همچنین، تا (۲۱ آوریل)، تعداد کاربرانی که حداقل یک تراکنش را در شبکه کاردانو انجام داده‌اند به ۲۸ هزار نفر رسیده است. این اُفت در تعداد کاربران، کاهش ۴۲ درصدی را نسبت به ۴۹ هزار کاربر فعال روزانه ثبت‌شده در (۲۶ مارس) نشان می‌دهد. علاوه بر این، در یک ماه گذشته، فعالیت کاربران کاردانو در (۸ آوریل) به ۵۱ هزار آدرس رسید و از آن زمان روند نزولی به خود گرفته است.
با توجه به کاهش تعداد آدرس‌های فعال در شبکه کاردانو، تعداد تراکنش‌های انجام‌شده روزانه نیز کاهش یافت. درهمین حال، بین (۲۸ مارس و ۲۱ آوریل)، تعداد تراکنش‌های روزانه کاردانو ۳۵ درصد کاهش یافت و با اُفت استفاده از شبکه، کل هزینه‌های آن نیز روند نزولی را تجربه کرد. افزون بر این، طبق داده‌های آرتمیس، در (۲۱ آوریل)، کل کارمزد شبکه کاردانو به ۷۱۰۰ دلار سقوط کرد که این امر، کاهش ۷۰ درصدی را نسبت به اوج (YTD) زنجیره‌ای ۲۴ هزار دلاری در (۱۱ آوریل) نشان داد.
بخش‌های دیفای و توکن‌های غیرقابل تعویض کاردانو متحمل خسارت می‌شوند
فعالیت کم شبکه کاردانو در ماه گذشته به شکل کاهش مداوم در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، کل ارزش قفل‌شده (TVL) و حجم پایین فروش در بازار NFT، خود را نشان داد. بر این اساس، تا به هنگام نگارش این خبر و بر پایه داده‌های دیفای‌لاما (DefiLlama)، ارزش کل قفل‌شده سرمایه کاردانو، ۳۲۸ میلیون دلار بوده است. علاوه بر این، TVL امور مالی غیرمتمرکز این شبکه در (۱۴ مارس) به بالاترین سطح ۵۲۰ میلیون دلاری صعود کرد و پس از آن شروع به کاهش نمود. همچنین، با توجه به توکن‌های غیرقابل تعویض ساز‌ه‌های ورتیکال (Vertical) لایه۱، طبق داده‌های کریپتواِسلم (CryptoSlam)، حجم فروش در ماه گذشته درمجموع به ۳ میلیون دلار رسید که در آن دوره با اُفت ۳۹ درصدی مواجه شد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید